  • 1. Data: 2004-01-23 22:12:32
    Temat: praca o konkurencji po rozwiazaniu umowy o prace
    Od: "Robert P." <z...@p...xonet.pl>

    Czy ktos moglby poinformowac jak w praktyce przebiega realizacja zapisu w
    Kodeksie Pracy, ze jesli byly pracodawca bedzie przez rok wyplacac 25%
    wynagrodzenia, to nie wolno mi pracowac w firmie konkurencyjnej. Konkretnie
    czy mam obowiazek poinformowac pracodawce skladajac wypowiedzenie, ze
    zamierzam pracowac u konkurencji i czekac na decyzje, czy skladam
    wypowiedzenie nie informujac o niczym i jesli pracodawca z wlasnej
    inicjatywy nie oferuje
    tych 25% moge przyjac, ze nie ma nic przeciwko temu co dalej bede robil i
    dla jakiej firmy.

    Robert

  • 2. Data: 2004-01-23 22:46:41
    Od: "Krzys" <krzys(cut)@poczta.fm>

    Użytkownik "Robert P." <z...@p...xonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > inicjatywy nie oferuje
    > tych 25% moge przyjac, ze nie ma nic przeciwko temu co dalej bede robil

    Musi byc zapis mowiacy o czasie podczas ktorego nie mozesz podjac pracy u
    konkurencji i obligatoryjnie wysokosc wynagrodzenia/rekompensaty jaką
    bedzie wyplacac Ci byly pracodawca za pozostawanie w tym okresie bez
    pracy.
    Rozwiazujac umowe o prace nie masz obowiazku informowania pracodawcy o tym
    gdzie masz zamiar sie zatrudnic. Jesli jednak mimo wszystko podejmiesz
    prace u konkurencji a byly pracodawca dowie sie o tym moze na drodze
    sadowej dochodzic od ciebie odszkodowania.
    Pozdrawiam Krzysiek

  • 3. Data: 2004-01-23 23:26:07
    Od: "Robert P." <z...@p...xonet.pl>

> [...]
    > prace u konkurencji a byly pracodawca dowie sie o tym moze na drodze
    > sadowej dochodzic od ciebie odszkodowania.

    Chyba nie do konca jest tak jak piszesz, wiem na pewno, ze jesli byly
    pracodawca nie placi 25 % wynagrodzenia nie moze zakazac pracy u konkurencji
    BEZ WZGLEDU na zapisy w umowie o prace. Chodzi mi tylko o to, czy
    faktycznie jest tak jakk piszesz, ze nie ma obowiazku powiadamiania co dalej
    zamierzam robic i jesli byly pracodawca nie zareaguje w momencie rozstania,
    czy mam juz wtedy wolna reke w kwesti wyboru nowego miejsca pracy.

    Robert P.

  • 4. Data: 2004-01-24 10:08:00
    Od: "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl>

> [...]
    > inicjatywy nie oferuje
    > tych 25% moge przyjac, ze nie ma nic przeciwko temu co dalej bede robil i

    nie pamiętam dokładnie.

    ale chodziło chyba o to:

    1. jeśli rozwiązujesz umowę o pracę (przez własne wypowiedzenie). Pracodawca
    ma możliwość zakazać pracy u konkurencji. Jeśli zakaże pracy u konkurencji -
    to ma obowiązek wypłacać jakieś ustawowe "zadośćuczynienie" przez pół roku.
    2. jeśli przez wypowiedzenie umowy przez pracodawcę - nie ma prawa żądać od
    Ciebie niczego. Chyba że podpiszesz w "dniu rozwiązania/wypowiedzenia/czy
    kiedykolwiek" jakąś inną umowę cywilno-prawną.
    3. za porozumieniem stron - jak już na papierze ustaliliście
    (pracodawca-pracownik). Brak dodatkowego papierka to chyba tak jak w pkt2

    pozdrowienia

  • 5. Data: 2004-01-24 17:00:27
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl> napisał w wiadomości

    > ale chodziło chyba o to:
    >
    > 1. jeśli rozwiązujesz umowę o pracę (przez własne wypowiedzenie).
    Pracodawca
    > ma możliwość zakazać pracy u konkurencji.

    Nie ma podstawy prawnej takiego stwierdzenia

> [...]
    roku.
    > 2. jeśli przez wypowiedzenie umowy przez pracodawcę - nie ma prawa żądać

    Tez nie ma podstawy do takiego stwierdzenia.

    > Chyba że podpiszesz w "dniu rozwiązania/wypowiedzenia/czy
    > kiedykolwiek" jakąś inną umowę cywilno-prawną.

    I to jest meritum. Musi byc podpisana "umowa o zakazie swiadczenia
    konkurencji po ustaniu stosunku pracy". To MUSI byc oddzielna umowa, a nie
    czesc umowy o prace. Ta umowa MUSI zawierac te min 25% wynagrodzenia jako
    warunek konieczny.
    I jest to umowa, tj musi byc podpisana przez obie strony. Pracodawca NIE
    moze jednostronnie zakazac zatrudnienia u konkurencji PO ustaniu stosunku
    pracy.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    "- Słuchamy, Radio Maryja... w czyjej intencji modlitwa?

  • 6. Data: 2004-01-24 22:35:41
    Od: "pasjonat" <p...@w...pl>

> [...]
    > prace u konkurencji a byly pracodawca dowie sie o tym moze na drodze
    > sadowej dochodzic od ciebie odszkodowania.

    dochodzic odszkodowania pod warunkiem, ze zawarl z toba taka umowa o zakazie
    pracy dla konkurencji po ustaniu stosunku pracy

    jesli nie zawarl, badz jesli umowa dotyczyla tylko okresu pracy, to
    oczywiscie mozesz spokojnie isc do konkurencji, z tego co wiem zaden przepis
    tego nie zabrania

    zupelnie inna sprawa jest zachowanie klasy i jednak dbalosc o to by nie
    zostawiac po sobie nieprzyjemnego wrazenia

  • 7. Data: 2004-01-24 23:09:42
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Lesio5 wrote:
    > I to jest meritum. Musi byc podpisana "umowa o zakazie swiadczenia
    > konkurencji po ustaniu stosunku pracy". To MUSI byc oddzielna umowa, a nie
    > czesc umowy o prace.

    A Ty znowu...

    KG

  • 8. Data: 2004-01-24 23:12:50
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Lesio5 w wiadomości <buu9g9$815$4@news.onet.pl> powiedział(a)
    co następuje:

    > I to jest meritum. Musi byc podpisana "umowa o zakazie swiadczenia
    > konkurencji po ustaniu stosunku pracy". To MUSI byc oddzielna umowa, a nie
    > czesc umowy o prace.

    Stary, czy klauzula w umowie jest umową, czy umową jest dopiero
    oddzielna kartka papieru?

    --
    Olgierd
    "Bądźcie tak rewolucyjni jak nauka i tak reakcyjni jak tabliczka

  • 9. Data: 2004-01-25 09:10:13
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Stary, czy klauzula w umowie jest umową, czy umową jest dopiero
    > oddzielna kartka papieru?

    Jeli 'umowa o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy' jest klauzula w
    umowie skutkuje to niewaznoscia tej klauzuli. Ta umowa MUSI byc oddzielna
    umowa.

  • 10. Data: 2004-01-25 19:40:51
    Od: "pasjonat" <p...@w...pl>

    > A Ty znowu...

    wcale nie bylbym taki pewien, czy taka klauzula jest niewazna, chodz zgoda,
    ze najlepiej by byla oddzielna umowa na oddzielnej kartce