  • 1. Data: 2004-01-23 16:23:14
    Temat: Dlug a firma windykacyjna - pilne!!
    Od: " Kasia" <s...@W...gazeta.pl>

    Witajcie Grupowicze,
    Mam pytanie. W 2000 roku pozyczylam pewnej osobie pieniadze. Zostaly miedzy
    nami spisane dwie umowy: pierwsza - w chwili pozyczki, a druga w ubieglym
    roku, w ktorej to dluznik zobowiazal sie splacac dana kwote w ratach.
    Niestety do tej pory nie ujrzalam zadnych pieniedzy. Dluznik pracuje w
    Niemczech na czarno i pojawia sie tu tylko raz na miesiac. Ostatnio byl tu na
    Swieta i siedzan ponad miesiac w Polsce nie kwapil sie aby sam zadzwonic i
    oddac mi jakas czesc. Od dluzszego czasu ciagle nekam go smsami, ze jest
    zlodziejem, po ktorych on albo odpisuje ze wie o swoim dlugu, albo ze sie ze
    mna spotka. Niestety nigdy do tego spotkania nie dochodzi. Sadze, ze on
    poprostu nie chce mi tych pieniedzy oddac. I w tej chwili jestem w kropce.
    Udalam sie do adwokata, ktory polecil mi wystosowac do niego pismo, aby
    zwrocil mi dlug w ciagu 7 dni inaczej sprawa trafi na droge sadowa. Niestety
    jego to nie wystraszylo. Poza tym, sama nie wiem czy wygralabym ta sprawe.
    Boje sie kosztow, gdyz studiuje i nie pracuje a poza tym nie wiem ile taka
    sprawa moglaby sie ciagnac. Czy mialabym szanse na wygrana? Potrzebuje tych
    pieniedzy. Ostatnio ktos mi polecil fimr windykacyjna. Poszlam tam i czlowiek
    powiedzial, ze moze sie tym zajac. Potrzebne mu tylko namiary. Nie stosuje on
    przemocy ale tez nie wiem jak on moze wyegzekwowac dlug, skoro dluznik nie ma
    tu zadnych dochodow. Ostatnio ciagle slyszal, ze bedac tu kupil to i kupil
    tamto, wiec ja wiem ze te pieniadze ma, ale nie wiem jak mozna mu to
    udowodnic. Windykator ma powiazania z prokuratura i CBS-em. Czy moga zlapac
    na granicy? Jak to sie odbywa. Koszty to 500 zl na wstepie i 20% wartosci
    dlugu po jego odebraniu. Co o tym sadzicie? Czy jest jakas szansa na
    odebranie mu tych pieniedzy? Czy mozna w prokuratorze posadzic go o
    wyludzenie? Co robic? Facet p[owiedzial rowniez, ze jesli sprawa trafilaby na
    droge sadowa, to on pokrywa wszelkie koszta. Prosze pomozcie i napiszcie co o
    tym sadzicie?? Bo juz sama nie wiem co robic...
    Wole troche stracic ale dac nauczke temu zlodziejowi i nigdy nie miec juz z
    nim nic wspolnego!
    Czekam na odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    Kasia.

  • 2. Data: 2004-01-23 16:32:22
    Temat: Re: Dlug a firma windykacyjna - pilne!!
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > tym sadzicie?? Bo juz sama nie wiem co robic...
    > Wole troche stracic ale dac nauczke temu zlodziejowi i nigdy nie miec juz

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Firmie windykacyjnej nie wież, bo już sama "zaliczka" źle wygląda. Lepiej
    się dogadaj z adwokatem. Jeśli masz umowę, to niech najpierw stwierdzi, czy
    jest ważna, i dobrze spisana.
    W sądzie wygrasz, ale zanim odbierzesz pieniądze, to jeszcze potrwa.
    Powodzenia.

  • 3. Data: 2004-01-23 18:46:01
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 23 Jan 2004 16:23:14 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, Kasia napisał(a):

    > Witajcie Grupowicze,
    > Mam pytanie. W 2000 roku pozyczylam pewnej osobie pieniadze.
    > Bo juz sama nie wiem co robic...
    >
    > Kasia.

    Ja też odradzałbym firme windykacyjną żądającą opłaty z gory bez grarancji
    odzyskania długu. Jak chce to niech odkupi dług z odpowiednim upustem.

    Propozycja R De jest chyba lepsza - ale czas ...
    A spróbuj wysłać mu SMS-a, że powiadomisz odpowiednie władze o jego
    nielegalnej pracy w Niemczech ( polskie i niemieckie ) jeżeli nie odda Ci
    pieniędzy np.: w ciągu tygodnia. Może poskutkuje.
    Na chama tylko chamski sposób najlepiej działa.

    Mieczysław

  • 4. Data: 2004-01-23 18:54:36
    Od: "Anzelmo" <a...@i...o2.pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pieniędzy np.: w ciągu tygodnia. Może poskutkuje.
    > Na chama tylko chamski sposób najlepiej działa.

    Ten sposób też odradzam - art. 191 § 2 KK.

    Anzelmo
    ICQ: 239769481
    GG: 6462706

  • 5. Data: 2004-01-23 19:03:40
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 23 Jan 2004 19:54:36 +0100, na pl.soc.prawo, Anzelmo napisał(a):

    > Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ten sposób też odradzam - art. 191 § 2 KK.

    A jaką tu widzisz przemoc lub groźbę karalną.
    AFAIK doniesienie na kogoś naruszającego prawo nie jest karalne.
    A pionformowanie go o takim zamiarze nie jest groźbą.

    Mieczysław

  • 6. Data: 2004-01-23 19:11:29
    Od: "Anzelmo" <a...@i...o2.pl>

    > A jaką tu widzisz przemoc lub groźbę karalną.
    > AFAIK doniesienie na kogoś naruszającego prawo nie jest karalne.
    > A pionformowanie go o takim zamiarze nie jest groźbą.

    No to przeczytaj jeszcze art. 115 § 12 KK.
    Tak, to działnie ma z całą pewnością na celu wyłącznie ochronę prawa.
    Szczególnie, że ma dać do zrozumienia, że nie będzie tego prawa chroniła,
    jeśli ten ktoś odda pieniądze ;))

    Anzelmo
    ICQ: 239769481
    GG: 6462706

  • 7. Data: 2004-01-23 19:23:40
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 23 Jan 2004 20:11:29 +0100, na pl.soc.prawo, Anzelmo napisał(a):

> [...]
    > Tak, to działnie ma z całą pewnością na celu wyłącznie ochronę prawa.
    > Szczególnie, że ma dać do zrozumienia, że nie będzie tego prawa chroniła,

    No to zoztaje sąd i dluuugie oczekiwanie, może również bezskuteczne. :-((

    Mieczysław