  • 11. Data: 2004-01-25 20:47:09
    Temat: Re: praca o konkurencji po rozwiazaniu umowy o prace
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "pasjonat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bv15sc$72d$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > nie

    > wcale nie bylbym taki pewien, czy taka klauzula jest niewazna,

    .

    Art. 101 1. § 1. W zakresie określonym w odrębnej umowie, pracownik nie może
    prowadzić działalności konkurencyjnej wobec pracodawcy ani też świadczyć
    pracy w ramach stosunku pracy lub na innej podstawie na rzecz podmiotu
    prowadzącego taką działalność (zakaz konkurencji).

    Art. 1012. § 1. Przepis art. 1011 § 1 stosuje się odpowiednio, gdy
    pracodawca i pracownik mający dostęp do szczególnie ważnych informacji,
    których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę, zawierają umowę o
    zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy.

    Jak widac KP dosc jednoznacznie sie w tym wzgledzie wypowiada.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    "- Słuchamy, Radio Maryja... w czyjej intencji modlitwa?

  • 12. Data: 2004-01-26 09:21:03
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Lesio5 wrote:

    > Jeli 'umowa o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy' jest
    > klauzula w umowie skutkuje to niewaznoscia tej klauzuli. Ta umowa MUSI
    > byc oddzielna umowa.

    Jeśli dobrze pamiętam to SN miał w tej sprawie inne zdanie

  • 13. Data: 2004-01-26 11:50:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Jan 2004, pasjonat wrote:
    [...]
    >+ > > To MUSI byc oddzielna umowa, [...]
    >+ > A Ty znowu...
    >+
    >+ wcale nie bylbym taki pewien, czy taka klauzula jest niewazna, chodz zgoda,
    >+ ze najlepiej by byla oddzielna umowa na oddzielnej kartce

    Nie wnikając w meritum sporu - to jak dla mnie nie ma różnicy
    czy są dwie umowy na jednej kartce czy osobnych bądź też czy
    umowa liczy jedną kartkę czy dwie :]
    Ale czy to jest jedna umowa ("z klauzulą") czy dwie dwie umowy...
    to owszem, jest różnica :]
    Szczególnie jeśli owa "pierwsza" umowa wygasa ! (a zdaje się że
    to jest podstawowy argument, prawda ?)

    pozdrowienia, Gotfryd