  • 1. Data: 2004-08-21 00:49:53
    Temat: pozew przeciwko Polsce
    Od: "J.X" <u...@g...pl>

    Hej,

    Weszlismy do UE, a nasi zdolni mordercy nadziei mlodego pokolenia
    mikroprzedsiebiorcow robia nadal to co robic umieli zawsze: psuja co sie da.

    Wkurzylem sie i chcialbym wniesc sprawe przeciwko Polsce,a konkretnie
    przeciwko obowiazkowi placenia skladki ZUS w DG (dot. osob fizycznych).

    Jesli dobrze pamietam, istnieje cos takiego jak zasada rownosci obywateli
    wobec prawa. W zwiazku z tym nie rozumiem, dlaczego szeregowi
    pracownicy oplacaja ze swoich pensji skladki ZUS TYLKO gdy faktycznie
    osiagaja dochod (bo przeciez nie ma w tym kraju pensji zerowej) podczas
    gdy osoby fiz. prowadzace DG musza, nawet jesli dochodu nie osiagaja, ba,
    nawet jak nie maja przychodu...Chcialbym prosic tegie mozgi prawnicze
    z tej grupy - mam nadzieje,ze tacy sie tu znajda - ktorzy mogliby podpowiedziec
    mi czy a/ tak postawiona sprawa ma szanse na wygrana b/ z jakimi kosztami
    musze sie liczyc c/ jaka inna argumentacje moge wykorzystac,a wlasciwie
    na co konkretnie sie powolywac ? Konstytucja, konstytucja UE, prawa czlowieka,
    ktore artykuly , konwecje ?

    Czy jesli zdarzylby sie cud, i powiedzmy wygralbym/smy to czy to w ogole
    by cos dalo tj. czy Polandia moglaby sie od tego wykrecic ?

    Jesli pomysl jest szalony, to chociaz chetnie poczytam posty w stylu:
    "Teoretycznie,...".

    Z gory dziekuje.
    J.X

  • 2. Data: 2004-08-21 06:48:34
    Temat: Re: pozew przeciwko Polsce
    Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@o...-p-l>

    On Sat, 21 Aug 2004 00:49:53 +0000 (UTC), "J.X"
    <u...@g...pl> wrote:

    Popieram!

    Klapuch

  • 3. Data: 2004-08-21 08:11:21
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Sat, 21 Aug 2004 00:49:53 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, J.X napisał(a):

    > Jesli pomysl jest szalony, to chociaz chetnie poczytam posty w stylu:
    > "Teoretycznie,...".

    Czy jest szalony - nie wiem, ale próbować można.Pytanie tylko do kogo taką
    skargę skierować. Może do Rzecznika Praw Obywatelskich ?
    A może zorganizować zbiorową skargę ? Ja bym się pisał.

    Warto by się też zastanowić nad zaskarżeniem innych ZUS-owskich przepisów:
    - pozbawianie prowadzących DG prawa do zasiłku *tylko* z powodu
    jednorazowego *opóźnienia* w zapłacie składki, mimo iż nadal jest ona
    opłacana w terminie i w ogóle z tytułu opóżnienia opłacenia składki jeżeli
    jest ona opłacona.

    - konieczność opłacania składek ZUS przez pozbawionego zasiłku j.w. w
    trakcie choroby ( zwolnienia lekarskiego ).

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2004-08-21 13:03:31
    Od: "JX" <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mieczysław <m...@U...pl> napisał(a):

    > Czy jest szalony - nie wiem, ale próbować można.Pytanie tylko do kogo taką
    > skargę skierować. Może do Rzecznika Praw Obywatelskich ?
    > A może zorganizować zbiorową skargę ? Ja bym się pisał.

    Mysle raczej o instytucjach europejskich, ktorych orzeczenia maja
    moc wiazaca dla Polandii, na polski TK czy RPO bym za bardzo nie liczyl.
    Skoro mozna wnosic sprawy w stylu "odzyskanie mienia wypedzonych" to
    mysle,ze nie byloby problemu z wniesiem sprawy o lamanie
    zasady rownosci obywateli wobec prawa i czego tam jeszcze sie nie wymysli.
    Dlatego bardzo prosze wszystkich o sugestie, o ktorych wspominalem
    w pierwszym liscie - gdzie zlozyc i jak ?

> [...]
    > - konieczność opłacania składek ZUS przez pozbawionego zasiłku j.w. w
    > trakcie choroby ( zwolnienia lekarskiego ).

    Mysle,ze to tez niezly pomysl. Tylko trzeba by konkretnych przepisow do zaskarzenia.
    Dlatego tez prosze o pomoc z znalezeniem konkretnych przepisow do zaskarzenia
    o najwiekszej szansie wygranej.

    Pozdrawiam
    JX

  • 5. Data: 2004-08-21 13:15:54
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Popieram!

    mysle ze jakby podeslal do gazet i tv to by sie chyba kazdy polak procz ZUSu
    pod tym podpisal :)

    P.

  • 6. Data: 2004-08-21 19:08:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "J.X" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    Bo moim zdaniem składka na ubezpieczenie powinna nie być procentem od
    dochodu tylko być wybierana w zależności od oczekiwanej emerytury. Jak w
    każdym normalnym ubezpieczeniu.

    Nas składka na ubezpieczenie zdrowotne powinna być stała. bo przecież
    prawdopodobieństwo zachorowania każdego z nas jest podobne.

  • 7. Data: 2004-08-22 00:31:18
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Nas składka na ubezpieczenie zdrowotne powinna być stała. bo
    > przecież prawdopodobieństwo zachorowania każdego z nas jest
    > podobne.
    Pocieszycielu!
    Moje również? Prawie 2 paczki dziennie
    (no, 1 dziennie, 1 nocnie)
    wypalam...

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2004-08-22 01:01:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Bo moim zdaniem składka na ubezpieczenie powinna nie być procentem od
    > dochodu tylko być wybierana w zależności od oczekiwanej emerytury. Jak w
    > każdym normalnym ubezpieczeniu.

    [owacja na stojąco]

    Niestety, takie rozwiązanie daje za mało okazji to okradania
    społeczeństwa przez rządzącą Polską klikę (na wszystkich szczeblach).

    > Nas składka na ubezpieczenie zdrowotne powinna być stała. bo przecież
    > prawdopodobieństwo zachorowania każdego z nas jest podobne.

    Primo: imć Poręba wykazał drobną lukę w Twojej teorii ;) tak więc jakiś
    system 'premii' za zdrowy tryb życia i 'kar' za np. niezdrowe nałogi
    byłby wskazany. Zresztą prywatne firmy ubezpieczające też biorą tego
    typu rzeczy pod uwagę.

    Secundo: obawiam się, stawka skalkulowana tak, że będą ją w stanie
    zapłacić wszyscy, nie da dość środków na służbę zdrowia - a IMHO
    najubożsi też zasługują na leczenie, zwłaszcza ratujące życie.

  • 9. Data: 2004-08-22 07:17:19
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    >
    > Nas składka na ubezpieczenie zdrowotne powinna być stała. bo przecież
    > prawdopodobieństwo zachorowania każdego z nas jest podobne.

    A według mnie nie powinno być żadnej obligatoryjnej składki na ubezpieczenie
    społeczne. Każdy kto chce sam musiałby się ubezpieczyć.

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-08-22 08:02:37
    Od: "scx" <s...@w...ciach.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > użytkownik Robert Tomasik napisał(a):

    > A według mnie nie powinno być żadnej obligatoryjnej składki na
    ubezpieczenie
    > społeczne. Każdy kto chce sam musiałby się ubezpieczyć.

    A wiesz jak to się skończy? 3/4 ludzi się po prostu nie ubezpieczy bo "jakoś
    to będzie"