  • 1. Data: 2004-08-21 06:12:17
    Temat: praca społeczna za nielegalny handel
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,2240567.html

    "[...] Zatrzymana przez strażników miejskich kobieta, która handlowała bez
    zezwolenia i w niedozwolonym miejscu, została skazana na 20 godzin pracy
    społecznej. [..]
    [...] Prace społeczne to na przykład: opieka nad zwierzętami w łódzkim
    schronisku, pomoc w Polskiej Akcji Humanitarnej albo w którymś ze szpitali.
    [...]"

    nie komentuje samego pomysłu; mam tylko kilka wątpliwości:
    - czy w takim przypadku są jakieś sankcje za niestawienie się do pracy
    społecznej;
    - jak już się skazany stawi to co mu grozi za stwierdzenie że nie będzie
    wykonywać poleceń gdyż uważa tą pracę za zbyt niebezpieczną lub po prostu
    olewam temat,. przyszedłem ale nic nie będę robił;
    - kto odpowiada za wypadki w czasie prac społecznych - czy taki pracownik
    jest objęty ubezpieczeniem społecznym (emerytalne, rentowe, wypadkowe,
    zdrowotne); czy wypadek w takiej pracy (zakażenie w szpitalu, pogryzienie
    przez psa) będzie traktowany jako wypadek przy pracy i stanowi podstawę do
    wypłacania renty przy stwierdzeniu jakiejkolwiek niezdolności do pracy;
    - kto płaci za leczenie osoby wykonującej prace społeczne a nie posiadającej
    żadnego ubezpieczenia zdrowotnego (nawet nie jest zarejestrowana na
    "bezrobociu") - przykładowo przychodzi do pracy i po kilku godzinach
    stwierdza że potrzebuje natychmiastowej pomocy lekarskiej bo go boli
    ręka/głowa/brzuch;
    - no i wreszcie czy taka osoba jest objęta kodeksem pracy (wszystkie prawa i
    obowiązki)
    pozdr.
    ag

  • 2. Data: 2004-08-21 10:42:10
    Temat: Re: praca społeczna za nielegalny handel
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    ag wrote:
> [...]
    > wykonywać poleceń gdyż uważa tą pracę za zbyt niebezpieczną lub po prostu
    > olewam temat,. przyszedłem ale nic nie będę robił;

    w obu przypadkach może zostać zamieniona na karę grzywny, ewentualnie na
    areszt

    KG

  • 3. Data: 2004-08-21 11:08:20
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "ag"
    > nie komentuje samego pomysłu; mam tylko kilka wątpliwości:
    > - czy w takim przypadku są jakieś sankcje za niestawienie się do pracy
    > społecznej;

    jak kam wspomniał zamiana na karę grzywny lub aresztu. Jeżeli sąd nie
    wymierzył grzywny to uznał jej egzekucję za bezskuteczną, więc wobec osoby
    uchylającej się od pracy postanowi zamienić ja na zastępczą karę aresztu.

    > - jak już się skazany stawi to co mu grozi za stwierdzenie że nie będzie
    > wykonywać poleceń gdyż uważa tą pracę za zbyt niebezpieczną lub po prostu
    > olewam temat,. przyszedłem ale nic nie będę robił;

    jak wyżej, sąd dokona zamiany i karę odbędzie w ZK.

    > - kto odpowiada za wypadki w czasie prac społecznych - czy taki pracownik
    > jest objęty ubezpieczeniem społecznym (emerytalne, rentowe, wypadkowe,
    > zdrowotne);

    Kierownik zakładu pracy, który przyjął skazanego do pracy. Taki pracownik
    jest objęty ubezpieczeniem zdrowotnym i wypadkowym.
    ---
    Pzdr