  • 1. Data: 2004-08-20 19:36:52
    Temat: oskarżony
    Od: "brudi" <b...@b...pl>

    mam pytanie jak to jest gosc ma sprawe sadowa - jest oskarzonym on mieszka
    800km od miejscowosci w ktorej jest sprawa , nie pracuje jest na bezrobotnym
    mieszka z rodzicami i czworka rodzenstwa. jak ma to zrobic zeby nie jechac
    bo go na to nie stac - to jest problem( bo on chce byc na sprawie tylko nie
    ma jak dojechac) wynikaz tego ze powinien kogos okraść zeby pojechać . a nie
    chce zyby go policja dostarczyła

  • 2. Data: 2004-08-20 19:44:25
    Temat: Re: oskarżony
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    brudi wrote:

> [...]
    > ma jak dojechac) wynikaz tego ze powinien kogos okraść zeby pojechać . a nie

    możliwości podałeś:
    - sam pojedzie
    - dowiezie go policja
    - nie stawi się na sprawie

    Innych nie ma.

    KG

  • 3. Data: 2004-08-20 21:39:37
    Od: "R.K." <...@w...pl>

    > możliwości podałeś:
    > - sam pojedzie
    > - dowiezie go policja
    > - nie stawi się na sprawie
    >
    > Innych nie ma.

    moze art 36 k.p.k , ale za malo danych,
    aby o tym w tej chwili mowic
    pozdr

  • 4. Data: 2004-08-21 14:59:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Aug 2004, kam wrote:

> [...]
    > + > 800km od miejscowosci w ktorej jest sprawa , nie pracuje jest na
    [...]
    > + możliwości podałeś:
    > + - sam pojedzie

    Rozumiem że jest problem techniczny: nie dojedzie bo go wysadzą ;)
    Czy oskarżonemu przysługuje zwrot kosztów dojazdu ?
    Bo jeśliby przypadkiem tak - to kolej prowadzi sprzedaż biletów
    kredytowych, czy jak to się nazywa. Dostaje się u konduktora
    (trzeba NAJPIERW się zgłosić oczywiście, a nie przy kontroli :>)
    i pewnikiem jest droższe o jakieś prowizje.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-08-21 18:15:13
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    > [...]

    To jeszcze oskarżonym ma się zwracać za koszty podróży na własną rozprawę ?
    Jak nie ma pieniędzy niech idzie pieszo. Taka "pokuta" dobrze mu zrobi.

    ---
    Pzdr.

  • 6. Data: 2004-08-21 21:19:41
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tomasz wrote:
    > To jeszcze oskarżonym ma się zwracać za koszty podróży na własną rozprawę ?

    przy uniewinnieniu by się należało...

    KG

  • 7. Data: 2004-08-22 00:19:44
    Od: "brudi" <b...@b...pl>

    Jak macie w ten sposow doradzac to lepiej wogole nie doradzajcie zachowajcie
    swoje opinie.Takie sa tu niepotrzebne!!Oskarzony wedlug prokuratury bo nic
    innego nie potrafia jak tylko oskarzac mimo wszystko ze ktos jest niewinny a
    wiem ze jest niewinny!! I zadno z was nie chcialoby byc na jego miejscu
    wtedy byscie poznali jakie jest uczucie kiedy kogos niewinnego sie
    oskarza.Pozdrawiam i prosze zachowajcie sobie te komentarze.Jesli chce ktos
    wiecej szczegolow i jest w stanie doradzic to prosze pisac.

  • 8. Data: 2004-08-22 05:43:30
    Od: "R.K." <...@w...pl>

    Użytkownik "brudi" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Jak macie w ten sposow doradzac to lepiej wogole nie doradzajcie
    zachowajcie
    > swoje opinie.Takie sa tu niepotrzebne!!> >

    nie unos sie tylko podaj wiecej danych.
    Co to za przestepstwo ? czy poza oskarzonym
    dojechac musza takze i inne osoby ( pokrzywdzony,
    swiadkowie ) ?
    pozdr

  • 9. Data: 2004-08-22 06:11:54
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    brudi wrote:

> [...]
    > innego nie potrafia jak tylko oskarzac mimo wszystko ze ktos jest niewinny a

    jak wszyscy...

    KG

  • 10. Data: 2004-08-22 22:32:54
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "brudi" <b...@b...pl> :

> [...]
    ktos
    > wiecej szczegolow i jest w stanie doradzic to prosze pisac.

    Uwzględniając, iż wyroku uniewinniające i umarzające stanowią niecałe 2 %
    wyroków (statystyka MS) oraz iż osobie uniewinnionej przysługuje roszczenie
    wobec Skarbu Państwa, "zaliczkowy" zwrot kosztów ponoszonych przez
    oskarżonego byłby nieuzasadniony. Zresztą w żadnym prawodawstwie
    europejskim, nie spotkałem się z takim rozwiązaniem.
    Nie jest znany stan faktyczny i nie wykluczone, że co do winy sąd będzie
    miał odmienne zdanie, niż autor listu. Nie wystarczy wiedzieć, że jest się
    niewinnym, musi to wynikać z zebranego w sprawie materiału dowodowego.
    --
    Pzdr