  • 1. Data: 2004-08-20 20:44:00
    Temat: Rozporzadzenie o sluzbie w obcej armii.
    Od: "AX" <n...@p...onet.pl.invalid>

    Witam.
    Ukazał się tekst rozporządzenia

    Dz.U. 2004 nr 175 poz. 1813
    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 lipca 2004 r. w sprawie trybu udzielania
    obywatelom polskim zgody na służbę w obcym wojsku lub w obcej organizacji wojskowej
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20041751813

    Wyciąg :
    § 6. Decyzja o udzieleniu zgody na służbę w obcym
    wojsku lub w obcej organizacji wojskowej w szczególności
    zawiera:
    3) termin, w ciągu którego można podjąć służbę, nie
    dłuższy niż jeden rok;
    4) okres, na jaki udziela się zgody;
    Jak zwykle tekst jest napisany niejasno. Kiedy wreszcie prawo
    będzie jednoznaczne.
    Chodzi o $ 6 pkt.3 - dziennikarze zinterpretowali to tak, że zgoda
    na służbę może być wydana tylko na okres 1go roku.
    Ja uważam, że 1 rok to jest okres, od chwili wydania decyzji, w którym
    należy rozpocząć służbę, natomiast długość okresu nie jest ograniczana
    przez rozporządzenie i zależy tylko od organu decyzyjnego.
    Ciekaw jestem jak to będą interpretować władze.
    Jak ktoś coś będzie o tym wiedział, proszę napisać.
    AX

  • 2. Data: 2004-08-20 23:12:00
    Temat: Re: Rozporzadzenie o sluzbie w obcej armii.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AX" <n...@p...onet.pl.invalid> napisał w wiadomości

    Tego inaczej, niż Ty interpretujesz zinterpretować się nie da. Podobną
    konstrukcję ma wiele przepisów o koncesjach. Tam też po jej otrzymaniu masz
    określony termin na rozpoczęcie działalności i podobna jest konstrukcja
    przepisów.

  • 3. Data: 2004-08-21 02:55:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    AX wrote:
> [...]
    > obywatelom polskim zgody na służbę w obcym wojsku lub w obcej organizacji wojskowej

    O! Premier i reszta zamierzają na większą skalę eksportować mięso armatnie?