  • 31. Data: 2006-03-01 16:32:23
    Temat: Re: potwierdzenia z bankow elektronicznych
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Herbi napisał(a):

    > Dlaczego?
    > Nie da się wyedytować tego?
    >
    > Jak najbardziej się da - i później wysłać na drukarkę .....
    >
    > i zapis w 'stopce' pozostanie.

    A jaką widzisz trudność w podrobieniu zwykłego potwierdzenia? Pieczątka?
    Można zrobić w ciągu godziny... :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    "Oczko mu odpadło, Panie Kierowniku! Temu misiu..."

  • 32. Data: 2006-03-01 16:41:26
    Od: "Henrich" <m...@g...pl>

    > We Wrocławiu (DUW) ten numer nie przeszedł (dwa lata temu) - dobrze że że
    > przelewałem kilka dni wcześniej to sprawdzili w księgowości że mają wpłatę

    Po wnikliwym wczytaniu się Pani z okienka bez słowa przyjęła wniosek do
    realizacji.
    Więc są postępy.

  • 33. Data: 2006-03-01 22:58:24
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Ale tez chetnie sie dowiem czegos wiecej w tym temacie, bo np slyszalem
    > ze w przypadku ulgi na internet platnosc musi byc potwierdzona i takie
    > elektroniczne potwierdzenie przelewu nie jest zadnym dowodem dla US

    G... prawda. To US wymyślił sobie żeby ludziom życie utrudnić. Podstawą
    do ulgi jest FAKTURA. A ta musi być zgodna z Ustawą. Czyli można ją
    nawet wydrukować z PDF ze strony dostawcy netu, co tak zawzięcie
    bojkotowali urzędnicy skarbowi :-) twierdząc, że nie będą honorowane.

  • 34. Data: 2006-03-02 17:00:49
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert J." <r...@w...pl> napisał:

    >podstawą do ulgi jest FAKTURA.
    Dokładnie tak!
    I żadne wyciągi bankowe (potwierdzone lub nie) niczego NIE załatwiają.

    --
    Artur Golański

  • 35. Data: 2006-03-02 19:14:11
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    jureq wrote:
    > W pewnym uproszczeniu mówiąc jest tak, że
    > podstwawę prawną do każdej swojej czynności muszą mieć i podać tylko
    > urzędnicy.

    Niezupełnie, nawet urzędnicy podstawy prawnej potrzebują dopiero przy
    wydawaniu decyzji administracyjnej.

    -------------------+
    -------------------+

  • 36. Data: 2006-03-02 19:23:40
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    BartekK napisał:
    > u mojej zony dokladnie taka sama sytuacja... Oplaty za studia nie
    > chcieli uznac (grożąc wykresleniem z listy).

    To u żony studiuje się za opłatę, czy za pieczątkę? Opłatę mieli jeszcze
    przed przytaszczeniem wydruku.

    Swoją drogą powszechne gdzieniegdzie żądanie noszenia potwierdzeń wpłaty
    uważam za bezczelność. Od tego mają księgowość, żeby wiedzieć które
    wpłaty wpłynęły, a które nie.

    > Gdy zażądaliśmy na pismie odpowiedzi z podstawa prawna nie uznania
    > wydrukowanego dowodu przelewu - upierdliwy babsztyl w okienku
    > odpowiedzial "to ja chce na pismie z podstawa prawna dlaczego niby
    > musialabym wam odpowiedziec na to pytanie" i rozmowa skonczona...
    > Tak btw - to moze ktos ma taka podstawe? bo juz X razy spotkala mnie
    > sytuacja gdy ktos "w okienku" bzdury jakies wymysla, gdy żądam podstawy
    > prawnej to slysze ze nie ma obowiazku mi jej podawac.

    W takich niereformowalnych przypadkach nie ma co się kłócić, tylko kazać
    sobie potwierdzić złożenie tego co się składa. W razie problemu
    uświadomić osobę w okienku, że ona to pismo i tak dostanie i będzie
    musiała się nim zająć -- jeśli nie od razu, to następnego dnia pocztą.
    Jak nie pomoże, to faktycznie kroki skierować na pocztę. I czekać na
    reakcję.

    W powyższym przypadku gdyby żonę pomimo wpłaty i złożenia jej
    potwierdzenia skreślili z powodu nieuiszczenia opłaty, można śmiało
    robić kobiecie problemy. U dziekana, rektora, MEN -- jak leci.

    -------------------+
    -------------------+

  • 37. Data: 2006-03-03 00:59:03
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Paweł Sakowski napisał(a):
> [...]
    > uświadomić osobę w okienku, że ona to pismo i tak dostanie i będzie
    > musiała się nim zająć -- jeśli nie od razu, to następnego dnia pocztą.
    No i o tym wlasnie pisze - nie dosc ze chca koniecznie potwierdzenia
    przelewu (bo nie maja checi/mozliwosci sprawdzic na swoim koncie czy
    pieniadze wplynely na czas), przynosze papier wydrukowany "tego nie
    uznajemy" - chce zostawic ta kartke - baba nie przyjmuje "prosze mi to
    zabrac, to jest makulatura" (tez tak twierdze, szkoda papieru na takie
    rzeczy). Chce dostac albo potwierdzenie 'nie przyjmuje z powodu...' lub
    wprost na pismie 'przyjmujemy wylacznie rozowe druczki z poczty za
    rogiem' ale baba odmawia jakiejkolwiek wspolpracy... Mowie ze przysle
    poczta poleconym za potwierdzeniem odbioru ten sam druk to mi odpowiada
    "a jak pan udowodnisz ze wyslales w kopercie pismo jakies a nie pusta
    kartke?"
    Walka z wiatrakami... Szkoda ze dyktafonu nie mialem wtedy ze soba...
    A brak 'zatwierdzenia' wplaty = brak wyplaty stypendium, brak dostepu do
    bibloteki, brak podbicia legitymacji i znizki komunikacyjnej itd...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 38. Data: 2006-03-03 07:49:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    BartekK napisał(a):

    > Walka z wiatrakami... Szkoda ze dyktafonu nie mialem wtedy ze soba...
    > A brak 'zatwierdzenia' wplaty = brak wyplaty stypendium, brak dostepu do
    > bibloteki, brak podbicia legitymacji i znizki komunikacyjnej itd...

    To zacznijmy od początku. Co mówi umowa na ten temat?

    M.

  • 39. Data: 2006-03-03 09:04:08
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    BartekK <s...@d...org> napisał:

    >A brak 'zatwierdzenia' wplaty = brak wyplaty stypendium, brak dostepu do
    A jaki zapis prawa nakłada obowiązek na dłużnika udowadniać oddzielnym
    potwierdzeniem, że wpłaty dokonał ?

    --
    Artur Golański