  • 181. Data: 2007-11-20 01:51:56
    Temat: Re: potrącenie rowezysty
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:47423117$1@news.home.net.pl Marcin Wasilewski
    <j...@a...pl> pisze:

    > Podstawę prawną podasz?
    Czego podstawę?
    Że żywota dokonać może?

    > Popatrz jakie ma obowiązki kierujący pojazdem, który zmienia kierunek
    > jazdy, a jeśli uważasz, że ma pierwszeństwo, to
    > podaj przepis, który zobowiązuje pieszego, do rozejrzenia się czy za
    > plecami czasami nie ma samochodu, który być może będzie skręcał.
    Ty sobie lepiej poczytaj co oznacza wtargnięcie na jezdnię. Nawet na
    przejściu. Mnie się nie chce tak łatwo dostepnej wiedzy na tacy leniowi
    podawać.

> [...]
    > kierowca, który skręca ma pewne obowiązki, konwencja wiedeńska mówi o
    > tym jasno: Nie naruszając postanowień artykułu 7 ustępu 1 i artykułu 13
    > ustępu 1 konwencji, w razie braku na jezdni przejścia dla pieszych,
    > oznaczonego jako takie lub wyznaczonego znakami na jezdni, kierujący,
    > którzy zamierzają skręcić na inną drogę, mogą to uczynić tylko
    > pozostawiając możliwość przejścia - nawet przez zatrzymanie się w tym
    > celu - pieszym, którzy weszli na jezdnię tej innej drogi w warunkach
    > ustalonych w artykule 20 ustępie 6 konwencji.
    U nas obowiązuje w pierwszym rzędzie ustawa PoRD. Z konwencją to pobiegasz
    sobie poźniej.
    Ale i wtedy najpierw przeczytaj ją uważnie, bo wskazujesz zapisy przeczące
    twojej własnej "teorii".

    --
    Jotte

  • 182. Data: 2007-11-20 04:11:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
    > U nas obowiązuje w pierwszym rzędzie ustawa PoRD. Z konwencją to
    > pobiegasz sobie poźniej.

    odwrotnie.

    tylko nikt jeszcze tego nie zauwazył.

  • 183. Data: 2007-11-20 06:48:55
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > U nas obowiązuje w pierwszym rzędzie ustawa PoRD. Z konwencją to pobiegasz
    > sobie poźniej.

    Właśnie oblałeś egzamin z prawa. Konw.Wied. do PoRD, ma się tak jak
    ustawa do rozporządzenia. PoRD nie może być z nią niezgodne. Jeśli jest, to
    moc prawną ma konwencja.

    > Ale i wtedy najpierw przeczytaj ją uważnie, bo wskazujesz zapisy przeczące
    > twojej własnej "teorii".

    ROTFL

    To może ty podaj te, które twierdzą, że pieszy powinien mieć oczy na
    plecach.

  • 184. Data: 2007-11-20 14:02:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:47428358@news.home.net.pl Marcin Wasilewski
    <j...@a...pl> pisze:

    > Właśnie oblałeś egzamin z prawa.
    > Konw.Wied. do PoRD, ma się tak jak ustawa do rozporządzenia. PoRD nie może
    > być z nią niezgodne. Jeśli jest,
    > to moc prawną ma konwencja.
    Ciebie nawet do egzaminu nie dopuścili.
    Jeśli zachodzi _możliwość_ , że rozporządzenie (lub jakiś jego zapis) jest
    niezgodne z ustawą, to należy je zaskarżyć.
    Podobnie z ustawą - jeśli zachodzi podejrzenie, że jej zapisy są niezgodne z
    umowami/traktatami/konwencjami miedzynarodowymi, to należy je zaskarżyć. Ale
    do czasu prawomocnego orzeczenia odpowiedniego organu - obowiązują.
    Nie jest bowiem tak, że np. niejaki Marcin Wasilewski uzna sobie w swym
    przekonaniu, iż rozporządzenie jest niezgodne z ustawą i nie będzie się do
    niego stosował.

    > ROTFL
    Wygląda, że to właściwa dla ciebie pozycja.
    Tak zostań.

    --
    Jotte

  • 185. Data: 2007-11-20 15:31:33
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Andrzej Lawa pisze:

    > IMHO może zostać orzeczona twoja wina. Wymusiłeś pierwszeństwo.
    > Wprawdzie rowerzystka zasadniczo nie powinna poruszać się chodnikiem
    > (chyba, że chodnik był przy drodze z limitem prędkości podniesionym
    > powyżej normy dla obszaru zabudowanego) ALE wyobraź sobie sytuację, że
    > zamiast rowerzysty masz np. biegacza.

    Rower jest pojazdem. Jako taki podlega zapisom PoRD i w przedmiotowej
    sprawie traktowany jest na równi z motocyklem czy samochodem. Z tego
    właśnie powodu na przejściach dla pieszych należy rower przeprowadzać, z
    tego właśnie powodu wyznaczone są przejazdy rowerowe odpowiednio
    oznakowane, z tego powodu wydziela się drogi dla rowerów.

    W tym przypadku wygląda na to, że rowerzystka wymusiła pierwszeństwo i
    wina leży po jej stronie. Zjechała z chodnika po którym nie miała prawa
    się poruszać i wjechała na drogę, na którą w danym momencie nie miała
    prawa wjechać (wymuszenie pierwszeństwa podczas włączania się do ruchu).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 186. Data: 2007-11-20 15:43:07
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Maluch pisze:

    > Moim zdaniem kierowca sam. powinien ustąpić rowerowi, ponieważ art.26
    > pkt. 2 nakazuje przepuścić pieszych przechodzących na skrzyżowaniu.

    Od kiedy rowerzysta jadący rowerem jest pieszym ? Lektura art. 2 PoRD
    rozjaśni umysł wszystkim którzy produkują debilne posty. Szczególnie
    polecam analizę zapisów punktów 9, 11, 12, 18 i 47 powyższego artykułu.

    Rower jest pojazdem tak samo jak samochód. Poza pewnymi drobnymi
    ukłonami prawnymi dla pierwszego (prawo ruchu po wyznaczonych drogach
    tylko dla rowerów, wyznaczone przejazdy dla rowerzystów) podlega tym
    samym regulacjom co samochód.

    Rowerzysta staje się pieszym z chwilą zejścia z roweru - gdy go
    prowadzi, ciągnie lub pcha a sam idzie "z buta". Rowerzysta na rowerze
    jest pieszym tylko jeśli nie jest starszy niż 10 lat i jednocześnie
    kieruje rowerem pod opieką osoby dorosłej. To aluzja do przedpiścy -
    rowerzysta nie musi mieć wypisanego wieku na czole, jeśli nie jedzie sam.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 187. Data: 2007-11-20 17:38:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sebcio wrote:

> [...]
    > prawa się poruszać i wjechała na drogę, na którą w danym momencie nie
    > miała prawa wjechać (wymuszenie pierwszeństwa podczas włączania się do

    Nastepny, który nie rozumie.

  • 188. Data: 2007-11-20 20:09:20
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > przekonaniu, iż rozporządzenie jest niezgodne z ustawą i nie będzie się do

    ROTFL, znajdź sobie orzecznictwo, co się dzieje, gdy nakładają się
    przepisy wzajemnie wykluczające się.
    Ty powołujesz się w sądzie na ustawę, ja na akt miedzynarodowy ratyfikowany
    przez Polskę i efekt jest taki, że przegrywasz.
    Jak myślisz, dlaczego Polska przegrywa tyle spraw przed europejskim wymiarem
    sprawiedliwości?
    A wracając do twojej teorii, jeśli zapis rozporządzenia jest niezgodny z
    innym zapisem ustawowym, to nie stosujuąc się do treści rozporządzenia,
    powołuję się na zapisy ustawy i finito. Żadnego rozporządzenia nie muszę w
    tym celu zaskarżać.
    Gdyby było inaczej, to byle burmistrz Koziej Wółki mógłby wprowadzić
    jakieś chore prawo miejscowe, które było by niezgodne z ustawami, czy
    rozporządzeniami, a pomimo to było by obowiązujące, bo nikt go nie
    zaskarżył.

    > Wygląda, że to właściwa dla ciebie pozycja.
    > Tak zostań.

    No przy Twoich teoriach, to całkiem możliwe :)

  • 189. Data: 2007-11-20 20:54:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:474342b2$1@news.home.net.pl Marcin Wasilewski
    <j...@a...pl> pisze:

> [...]
    > Ty powołujesz się w sądzie na ustawę, ja na akt miedzynarodowy
    > ratyfikowany przez Polskę i efekt jest taki, że przegrywasz.
    Kolejny prorok sądowy...
    Bez sensu.

    > Jak myślisz, dlaczego Polska przegrywa tyle spraw przed europejskim
    > wymiarem sprawiedliwości?
    Tyle? No, ile?

> [...]
    > innym zapisem ustawowym, to nie stosujuąc się do treści rozporządzenia,
    > powołuję się na zapisy ustawy i finito. Żadnego rozporządzenia nie muszę
    To tak ci się tylko wydaje.
    Może dlatego, że tarzając się po podłodze waliłeś o nią za często głową, a
    może po prostu tak masz.
    Zresztą żeby się na cokolwiek powołać - bedziesz się musiał opanować i
    wstać, bo musisz to zrobić przed sądem (albo innym właściwym organem), który
    wyda prawomocne orzeczenie/wyrok.
    Co ty myślisz, że ktoś się twoją prywatną opinią przejmie?

> [...]
    > jakieś chore prawo miejscowe, które było by niezgodne z ustawami, czy
    > rozporządzeniami, a pomimo to było by obowiązujące, bo nikt go nie
    Trzeba udowodnić/wykazać, że to prawo jest niezgodne z prawem nadrzędnym.
    Byle burmistrz z Koziej Wólki jest organem władzy jakiegoś tam stopnia.
    Byle Marcin Wasilewski nie jest organem niczego.
    Dlatego właśnie tak jest, jak napisałem.

    --
    Jotte

  • 190. Data: 2007-11-20 21:03:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:

    > Tyle? No, ile?

    W tej chwili chyba praktycznie wszystkie.