  • 1. Data: 2007-11-14 11:35:19
    Temat: potrącenie rowezysty
    Od: " tajronlbn" <t...@W...gazeta.pl>

    w sobotę miałem wypadek wracajac z pracy o 5-30 rano wykonując manewr skrętu w
    lewo potrąciłem rowerzystke ktora jechała chodnikiem i przecinała drogę
    dojazdową w którą ja wjerzdzałem.Kto jest winny ??

  • 2. Data: 2007-11-14 11:46:31
    Temat: Re: potrącenie rowezysty
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik " tajronlbn" <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    >w sobotę miałem wypadek wracajac z pracy o 5-30 rano wykonując manewr skrętu w
    > lewo potrąciłem rowerzystke ktora jechała chodnikiem i przecinała drogę
    > dojazdową w którą ja wjerzdzałem.Kto jest winny ??

    a co na to policja?
    czy bylo to na pasach?
    czy byly swiatla?
    czy byla sciezka rowerowa?
    jak rozumiem, ona zjechala z jednego chodnika i wjezdzalana drugi?

    generalnie spore prawdopodobienstwo jest ze zostanie uznana wina rowerzystki,
    oczywiscie jesli nie bylo swiatel i sciezki rowerowej

  • 3. Data: 2007-11-14 12:10:32
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    szerszen pisze:
    > generalnie spore prawdopodobienstwo jest ze zostanie uznana wina
    > rowerzystki, oczywiscie jesli nie bylo swiatel i sciezki rowerowej

    No niby masz rację. Ale z drugiej strony droga dojazdowa nie jest drogą
    twardą. A ja na drogach dojazdowych nie widziałem przejść dla pieszych.
    Ale mogę się mylić.

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski vel Buster

  • 4. Data: 2007-11-14 13:20:57
    Od: " " <t...@N...gazeta.pl>

    droga była wylana asfaltem niebyło znaku D-40(droga osiedlowa) niebyło tez
    zebry(przejścia dla pieszych) jechała ona bez oświetlenia! zastanawiam się czy
    istnieje cos takiego jak nieoznakowane przejscie dla pieszych

  • 5. Data: 2007-11-14 13:58:22
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > No niby masz rację. Ale z drugiej strony droga dojazdowa nie jest
    > drogą twardą. A ja na drogach dojazdowych nie widziałem przejść dla
    > pieszych. Ale mogę się mylić.

    droga dojazdowa moze byc droga twarda... skad pomysl ze nie jest?
    poza tym przez droge na ktorej nie ma pasow/lub sa na druga strone mozna
    rower tylko przeprowadzac.
    Poza tym o 5.30 jest jeszcze dosc ciemno i rowerzystka nie miala swiatel
    wiec ciezko ja bylo dostrzec...

    Rowerzysci bez swiatel to plaga... nie dbaja o wlasne bezpieczenstwo i
    przysparzaja klopotow innym uczestnikom ruchu!
    ciekaw jestem czy policja wlepia mandaty za jazde bez swiatel rowerzystom (w
    sumie obowiazek jazdy na swiatlach po drogach powinien obowiazywac
    wszystkich uczestnikow ruchu) a malo sie widzi rowerzystow z lampka...

    Steel

  • 6. Data: 2007-11-14 14:06:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    tajronlbn wrote:

    > w sobotę miałem wypadek wracajac z pracy o 5-30 rano wykonując manewr
    > skrętu w lewo potrąciłem rowerzystke ktora jechała chodnikiem i przecinała
    > drogę dojazdową w którą ja wjerzdzałem.Kto jest winny ??

    Wg. mnie ty jesteś winny, mimo że ona prawdopodobie jechała nieprzepisowo
    (po chodniku a nie po ulicy, nieoświetlona).

    Zakładam że to ty w nią wjechałeś, a nie ona w ciebie.

    p. m.

  • 7. Data: 2007-11-14 15:06:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Wg. mnie ty jesteś winny, mimo że ona prawdopodobie jechała nieprzepisowo
    > (po chodniku a nie po ulicy, nieoświetlona).
    >
    > Zakładam że to ty w nią wjechałeś, a nie ona w ciebie.

    bredzisz

  • 8. Data: 2007-11-14 15:37:11
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > Wg. mnie ty jesteś winny, mimo że ona prawdopodobie jechała nieprzepisowo
    > (po chodniku a nie po ulicy, nieoświetlona).
    >
    > Zakładam że to ty w nią wjechałeś, a nie ona w ciebie.

    Bzdura. Wyobraź sobie że jadę samochodem po chodniku i chcę przejechac sobie na
    drugą stronę ulicy. Walisz we mnie. Też powiesz, że to twoja wina?

    K.

  • 9. Data: 2007-11-14 15:39:47
    Od: yasmin <b...@w...pl>

    Steel wrote:

> [...]
    > (w sumie obowiazek jazdy na swiatlach po drogach powinien obowiazywac
    > wszystkich uczestnikow ruchu) a malo sie widzi rowerzystow z lampka...

    Nie wiem jak gdzie indziej ale u mnie akurat Policja zatrzymuje rowerzystów
    bez świateł i zapewne kara, w każdym bądź razie spisuje a co dalej się
    dzieje to już nie wiem.

    odpisujac usun _nospam_

  • 10. Data: 2007-11-14 16:50:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    tajronlbn pisze:
    > w sobotę miałem wypadek wracajac z pracy o 5-30 rano wykonując manewr skrętu w
    > lewo potrąciłem rowerzystke ktora jechała chodnikiem i przecinała drogę
    > dojazdową w którą ja wjerzdzałem.Kto jest winny ??

    Moim zdaniem nie ma przepisu który nakazywałby Ci upewnienie się czy nie
    nadjeżdża rowerzysta czy ustępowania pierwszeństwa rowerzyście przy
    przejeżdżaniu przez chodnik (Art. 26 mówi jedynie o ustępowaniu
    pierwszeństwa pieszym).

    Druga sprawa:
    O 5:30 obowiązuje ograniczenie prędkości do 50km/h.
    Jeżeli działo się to w mieście i nie było tam znaków podnoszących
    prędkość maksymalną ponad 50km/h to rowerzysta nie miał prawa jechać
    chodnikiem.

    W ogóle IMO jeżeli chodzi o uregulowanie praw i obowiązków rowerzystów
    to nasz PoRD leży - sporo niejasności a nawet ewidentne błędy.
    Rowerzysta też niby nie miał obowiązku ustąpić Tobie, z tym że nie miał
    prawa jechać po chodniku. Chociaż pół godziny wcześniej jeszcze takie
    prawo miał (jeżeli nie ma tam ograniczenia prędkości) i sytuacja byłaby
    taka że ani on Tobie, ani Ty jemu pierwszeństwa ustępować nie musicie...