  • 1. Data: 2008-02-01 09:32:33
    Temat: potracenie na pasach, zlamania - jakies odszkodowanie?
    Od: "Michał Trych" <t...@p...onet.pl>

    witam,
    moze ktos poradzic, znajomego potracil samochod na pasach, ma zlamana reke i
    problem z kolanem. Cwiczyl jakies tam sztuki walki itp, pewnie teraz juz nie
    za bardzo bedzie mogl.
    PEwnie w takim wypadku mozna dochodzic od kierowcy jakiegos odszkodowania,
    moze ktos poradzi jak sie za to zabrac, na jakiej drodze tego dochodzic itp?
    pozdrawiam
    Michał Trych

  • 2. Data: 2008-02-01 09:51:37
    Od: earl <e...@p...fm>

    On 1 Lut, 10:32, "Michał Trych" <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > moze ktos poradzi jak sie za to zabrac, na jakiej drodze tego dochodzic itp?

    dowiedzieć się, gdzie kierowca miał obowiązkowe oc [jak wypadek, to
    pewnie policja była ?] i zgłosic do ubezpieczyciela, ze szczegółami
    opisać i wszelakie dokumenty potwierdzające samo zdarzenie, jak
    również poniesione szkody, załączyć
    w 90 dni teoretycznie powinni ustalić nalezne świadczenie

  • 3. Data: 2008-02-01 09:55:36
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > również poniesione szkody, załączyć
    > w 90 dni teoretycznie powinni ustalić nalezne świadczenie

    Najpierw powinna chyba być ustalona wina kierowcy. Bo potrącenie na pasach
    pieszego nie oznacza, że winny jest kierowca.

  • 4. Data: 2008-02-01 10:25:44
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.plzzz>

    Zadzwon, porozmawiaj, powinni pomoc:
    www.votum-co.pl

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 5. Data: 2008-02-01 11:02:21
    Od: earl <e...@p...fm>

    On 1 Lut, 11:25, "pawelWN" <p...@p...onet.plzzz> wrote:
    > Zadzwon, porozmawiaj, powinni pomoc:www.votum-co.pl
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > pawelWN

    kiepska rada, te firmy "pomagające"w uzyskiwnaiu odskzodowań
    ograniczają swoje działania przeważnie do wysyłania pism ponaglających
    pisanych dużą czcionką, merytorycznie nie napiszą nic więcej niż sam
    poszkodowany [chyBA łatwo wydukać, ze chcę odszkodowanie za to i to, a
    koszty poniosłem takie i takie, to sa dokumenty na potwierdzenie] a
    zainkasują 25% naleznego tylko tobie odszkodownaia

  • 6. Data: 2008-02-01 11:04:11
    Od: earl <e...@p...fm>

    On 1 Lut, 10:55, <s...@a...pl> wrote:

    > Najpierw powinna chyba być ustalona wina kierowcy. Bo potrącenie na pasach
    > pieszego nie oznacza, że winny jest kierowca.

    odpowiedzialnośc na zasadzie ryzyka, jak na pasach to na 99% będzie
    winny kierowca, najwyżej przyczynienie zostanie przypisane
    poszkodowanemu [=> obniżone odszkodowanie]

  • 7. Data: 2008-02-01 12:22:10
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    earl pisze:
    > odpowiedzialnośc na zasadzie ryzyka, jak na pasach to na 99% będzie
    > winny kierowca,

    bez przesady z tym 99%

    > najwyżej przyczynienie zostanie przypisane
    > poszkodowanemu [=> obniżone odszkodowanie]

    skąd wiesz, może wyłączna wina

    KG

  • 8. Data: 2008-02-01 14:15:20
    Od: earl <e...@p...fm>

    On 1 Lut, 13:22, kam <x#k...@w...pl#x> wrote:

    > bez przesady z tym 99%

    > skąd wiesz, może wyłączna wina
    >
    > KG

    z praktyki

  • 9. Data: 2008-02-01 14:16:48
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > odpowiedzialnośc na zasadzie ryzyka, jak na pasach to na 99% będzie
    > winny kierowca,

    Tydzień temu wspólnik potrącił pieszego na przejściu, który wtargnął na
    czerwonym świetle (twórca nie napisać czy przejście było ze światłami).
    Niestety dla pieszego sprawa wygląda nieciekawie, pomijając jego stan
    fizyczny... Policja wykluczyła jakąkolwiek winę kierowcy, a od gościa będzie
    dochodzić kasy za naprawę auta. Coś ładnych parę tysięcy...
    Więc to nie do końca tak z jak piszesz, że na 99% winny kierowca :-)

  • 10. Data: 2008-02-01 14:34:52
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > ...a od gościa będzie dochodzić kasy za naprawę auta

    Tzn. TU będzie dochodzić kasy a nie policja ;-)