  • 1. Data: 2008-02-01 09:07:45
    Temat: AGD ariston angielska gwarancja w polsce?.
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    witam,
    zakupilem pralke Ariston w polsce od polskiego sprzedawcy, gwaranjcja jest w
    jezyku angielskim, jak sie ma taka anglojezyczna gwarancja na sprzet
    zakupiony w polsce dla autoryzowanych sprzedawcow z polski ?. Jestesmy w ue
    mysle ze powinna byc uznana?.

    dzieki.

  • 2. Data: 2008-02-01 10:52:35
    Temat: Re: AGD ariston angielska gwarancja w polsce?.
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

> [...]
    > jezyku angielskim, jak sie ma taka anglojezyczna gwarancja na sprzet
    > zakupiony w polsce dla autoryzowanych sprzedawcow z polski ?. Jestesmy w ue

    Pytaj sprzedawcy - gwarancja producenta jest nieobowiązkowa i producent
    decyduje co, komu i gdzie naprawia.

    Możesz u polskiego sprzedawcy reklamować towar z tytułu niezgodności z
    umową, to już jest regulowane ustawowo.

    --
    k.

  • 3. Data: 2008-02-01 11:11:39
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    Użytkownik "Kamil 'czemu' Bista" <t...@c...org> napisał w
    wiadomości news:fnutln$epn$1@tiberium.net.pl...

    > Pytaj sprzedawcy - gwarancja producenta jest nieobowiązkowa i producent
    > decyduje co, komu i gdzie naprawia.
    ale mi chodzi nie o decyzje producenta tylko autoryzowanego serwisanta,
    ktory przychodzi w ramach gwrancji za darmo do chaty ja mu pokazuje
    gwarancje on naprawia i wychodzi, a ja nie place ani grosza.

  • 4. Data: 2008-02-01 11:20:03
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

> [...]
    > ktory przychodzi w ramach gwrancji za darmo do chaty ja mu pokazuje
    > gwarancje on naprawia i wychodzi, a ja nie place ani grosza.

    Toż mówie - z racji, że warunki gwarancji nie są regulowane ustawowo i
    są inne dla poszczególnych klientów, producentów i produktów, to
    najlepiej pytać u źródła - czyli jakiegoś polskiego dystrybutora, czy
    dzwonić na infolinię producenta.

    No chyba, że chciałeś zadać to pytanie tylko posiadaczom zagranicznych
    gwarancji lodówek Ariston, to przepraszam.

    --
    k.

  • 5. Data: 2008-02-01 11:20:39
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

> [...]

    dzwonić na infolinię producenta.

    No chyba, że chciałeś zadać to pytanie tylko posiadaczom zagranicznych
    gwarancji pralek Ariston, to przepraszam.

    --
    k.

  • 6. Data: 2008-02-01 12:18:52
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Kamil 'czemu' Bista pisze:

    > Pytaj sprzedawcy - gwarancja producenta jest nieobowiązkowa i producent
    > decyduje co, komu i gdzie naprawia.
    >
    > Możesz u polskiego sprzedawcy reklamować towar z tytułu niezgodności z
    > umową, to już jest regulowane ustawowo.

    Jeżeli sprzedawca wręcza gwarancję, musi być napisana w języku polskim i
    zawierać zakres uprawnień z gwarancji.

    M.

  • 7. Data: 2008-02-01 12:27:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Jeżeli sprzedawca wręcza gwarancję, musi być napisana w języku polskim i
    > zawierać zakres uprawnień z gwarancji.

    Hmm... Gwarancji udziela producent a nie sprzedawca, ktory sila rzeczy
    nie za bardzo ma tu pole do manewru. Anglojęzyczny dokument gwarancyjny
    do rzeczy sprzedanej w RP narusza art 8 Ustawy o jezyku polskim ale to
    sie nijak ma do pytania o to, czy ta gwarancja bedzie honorowana w
    serwisie w Polsce czy nie :) Na pytanie o godzine podales temperature :)

    j.

  • 8. Data: 2008-02-01 12:41:38
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

> [...]
    > sie nijak ma do pytania o to, czy ta gwarancja bedzie honorowana w
    > serwisie w Polsce czy nie :) Na pytanie o godzine podales temperature :)

    a nie jest tak, ze skoro jestemy w UE to takie gwarancje europejskie sa
    utomatycznie honorowane ?.

    wydaje mi sie ze jak najbardziej tak.

  • 9. Data: 2008-02-01 14:18:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 1 Feb 2008 13:41:38 +0100, |3eR|<0 napisał(a):

    > a nie jest tak, ze skoro jestemy w UE to takie gwarancje europejskie sa
    > utomatycznie honorowane ?.

    Czytasz co ludzie do Ciebie pisza? Gwarancja nie jest obowiazkiem
    producenta ani sprzedawcy. Jak sprzedawca bedzie chcial, to da Ci gwarancje
    napisana w jezyku jednego z plemion afrykanskich i nic nikomu do tego.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2008-02-01 14:56:54
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    januszek pisze:

> [...]
    > sie nijak ma do pytania o to, czy ta gwarancja bedzie honorowana w
    > serwisie w Polsce czy nie :) Na pytanie o godzine podales temperature :)

    1. generalnie gwarancji udziela sprzedawca
    2. gwarancję realizuje podmiot wskazany w gwarancji na terenie RP
    3. gwarancja w języku obcym narusza art. 13 ustawy o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego
    4. czy będzie honorowana zależy tylko i wyłącznie od serwisu
    5. wskazałem jakie błędy popełnił sprzedawca i że od niego możesz
    domagać się postępowania zgodnego z prawem. Np. w reklamie miałeś
    informację o 24 miesięcznej gwarancji, a w praktyce jej nie uzyskałeś
    (patrz pkt 1-3)

    M.