  • 11. Data: 2008-06-26 13:27:42
    Temat: Re: pomyłki i opieszałość sądu - skarga? odszkodowanie?
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    > Jakiej pomyłce? Sam napisałeś że jedną fakturę miałeś niepodpisaną ...
    > A jak powoływałeś się na niewykonanie ugody, to po coś załączał faktury ?

    Bo tak mi radził prawnik... Ale logicznie myśląc musiałem dołączyć
    przedmiot sporu czym są faktury..

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2008-06-26 13:31:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr pisze:

    > Bo tak mi radził prawnik... Ale logicznie myśląc musiałem dołączyć
    > przedmiot sporu czym są faktury..

    Nie. Jak zawarłeś ugodę co do należności z faktur, to masz roszczenie z
    ugody, ale nie masz już roszczenia z faktur. Nie ma roszczenia z faktur
    - faktury są zbędne.
    A sama ugoda nie nadaje się do postępowania nakazowego, chyba że, po
    dniu wymagalności dłużnik złożył kolejne oświadczenie o uznaniu długu.
    Zmień prawnika.

    A poza tym same faktury to tez bym dyskutował czy wystarczą do
    postępowania nakazowego.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 13. Data: 2008-06-26 13:34:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr pisze:

    > Pojawia się pytanie - co teraz zrobić? Czekać na ustosunkowanie się sądu
    > czy biec do sekretariatu z podaniem o wycofanie wniosku?

    Nic nie rób. Nic co zrobisz nie przyspieszy już sprawy.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 14. Data: 2008-06-26 13:55:52
    Od: Piotr <p...@b...pl>

> [...]
    > Zmień prawnika.
    >
    > A poza tym same faktury to tez bym dyskutował czy wystarczą do

    To ja już nie wiem w jakim przypadku może być postępowanie nakazowe...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2008-06-26 14:11:04
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Johnson pisze:

    > A poza tym same faktury to tez bym dyskutował czy wystarczą do
    > postępowania nakazowego.

    Według Ciebie podpisana faktura nie jest "zaakceptowanym przez
    dłużnika rachunkiem"?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 16. Data: 2008-06-26 14:51:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Według Ciebie podpisana faktura nie jest "zaakceptowanym przez
    > dłużnika rachunkiem"?

    Czasem jest, czasem nie jest. Np. bardzo często fakturę podpisuje nie
    dłużnik, tylko jego upoważniony pracownik. I pytanie czy "upoważnienie"
    do podpisania faktury = upoważnienie do uznawania długów.
    Są jeszcze inne moje wątpliwości, ale czasem za dużo myślę.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 17. Data: 2008-06-27 06:34:47
    Od: Piotr <p...@b...pl>

> [...]
    > do podpisania faktury = upoważnienie do uznawania długów.
    > Są jeszcze inne moje wątpliwości, ale czasem za dużo myślę.

    tak i przez takie niuanse nie da sie szybko i łatwo uzyskać tytułu
    wykonawczego na dłużnika który z premedytacją nie płaci...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2008-06-29 19:05:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr pisze:

    > tak i przez takie niuanse nie da sie szybko i łatwo uzyskać tytułu
    > wykonawczego na dłużnika który z premedytacją nie płaci...

    Da się. To nazywa się postępowanie upominawcze, a nie jakieś tam wymysły :)

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."