  • 1. Data: 2008-06-26 08:35:02
    Temat: Czy od zwrotu pozyczki musze sie rozliczac?
    Od: Motylek <c...@g...com>

    Prosze o pomoc!! nie znam sie na tych wszystkich przepisach, a juz
    tyle roznych wersji do mnie dotarlo ze kompletnie juz nie wiem co jest
    prawda a co nie:/

    Sytuacja moja wyglada tak:
    Pozyczylam bratu pieniadze, ktore dalam mu do reki. On w tym momencie
    jest w stanie mi je zwrocic. W zwiazku z tym ze on jest teraz dosc
    daleko najwygodniesza forma zwrotu jest przelew. Kwota wynosi ok 10
    000. I tu moje pytanie: czy ja sie musze za to w jakikolwiek sposob
    rozliczac? od jednych slysze ze tak od innych ze nie, a nie chcialabym
    miec z powodu tak blachej sprawy zadnych problemow.
    Prosze o pomoc: czy faktycznie za pieniadze ktore do mnie wracaja
    musze sie rozliczac?czy to jest traktowane jako przychod w momencie
    trafienia na moje konto?

  • 2. Data: 2008-06-26 13:31:27
    Temat: Re: Czy od zwrotu pozyczki musze sie rozliczac?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Motylek wrote:
> [...]
    > Prosze o pomoc: czy faktycznie za pieniadze ktore do mnie wracaja
    > musze sie rozliczac?czy to jest traktowane jako przychod w momencie

    Ile mu pożyczyłeś? Dokładnie. Nie około.

  • 3. Data: 2008-06-27 05:24:22
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Ze zwrotu oczywiscie nie, ale sama pozyczka (umowa) miala byc zarejestrowana
    w US i oplacony z niej podatek PCC. Dlatego teraz "wystawiasz" sie na domiar
    zaleglego podatku.

  • 4. Data: 2008-06-27 06:57:16
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisal w wiadomosci
    > Ze zwrotu oczywiscie nie, ale sama pozyczka (umowa) miala byc
    > zarejestrowana w US i oplacony z niej podatek PCC. Dlatego teraz
    > "wystawiasz" sie na domiar zaleglego podatku.

    Nie przesadzajmy z tym demonizowaniem US.
    Jak narazie przelewów rzedu 10 tys zl skarbowy nie kontroluje, chyba ,ze
    zainteresowane strony doniosa na siebie same.
    Po za tym przeciez w takiej sytuacji nie musiala to byc pozyczka, np osoba
    A powierza osobie B kwote 10 tys np.na zakup jakiejs rzeczy, co nie dochodzi
    do skutku i i osoba B po prostu zwraca pieniadze , które caly czas nalezaly
    do A ./Cos w rodzaju, jak Jarek Kaczynski swoje pieniadze z
    pensji powierza mamusi, bo nie ma konta, ale to sa ciagle jego pieniadze,
    nie pozyczka czy darowizna i US nic nie ma do tego/.

    mareK

  • 5. Data: 2008-06-27 09:58:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jun 2008, William wrote:

    > Ze zwrotu oczywiscie nie, ale sama pozyczka (umowa) miala byc zarejestrowana
    > w US i oplacony z niej podatek PCC.

    10 kzł dla osoby z I grupy podatkowej jest w pobliży limitu zwolnienia.
    Szczegóły na .podatki (bo zapytanie tam też poszło, nie crosspostem lecz
    "luzem")

    pzdr, Gotfryd