  • 31. Data: 2005-02-21 14:02:32
    Temat: Re: polkomtel straszy sadem
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Ale to POLKOMTEL zerwał umowę, a nie on. On tylko nie wyraził zgody na
    > nowe warunki i nic więcej.

    Tylko, że Polkomtel ma dobrych prawników. I ci prawnicy wpadli na
    szatański pomysł, że (wbrew kodeksowi cywilnemu) to osoba, której nie
    odpowiadają nowe warunki ma zerwać umowę. Autor oryginalnego wątku
    uwierzył prawnikom Polkomtelu i zamiast napisać, że nie zgadza się na
    zmianę warunków i oczekuje na wypowiedzenie umowy sam ją wypowiedział.

  • 32. Data: 2005-02-21 14:12:00
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    jureq napisał(a):
    > Tylko, że Polkomtel ma dobrych prawników. I ci prawnicy wpadli na
    > szatański pomysł, że (wbrew kodeksowi cywilnemu) to osoba, której nie
    > odpowiadają nowe warunki ma zerwać umowę.

    Jak wbrew kodeksowi cywilnemu?

    art. 384[1] Wzorzec wydany w czasie trwania stosunku umownego o
    charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane
    wymagania określone w art. 384, a strona nie wypowiedziała umowy w
    najbliższym terminie wypowiedzenia.

    > Autor oryginalnego wątku
    > uwierzył prawnikom Polkomtelu i zamiast napisać, że nie zgadza się na
    > zmianę warunków i oczekuje na wypowiedzenie umowy sam ją wypowiedział.

    Bo powinien to zrobić.

    KG

  • 33. Data: 2005-02-21 14:22:00
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 20.02.2005 Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał/a:
    > "W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym o
    > zapewnienie przyłączenia do sieci, związanego z ulgą przyznaną abonentowi,
    > roszczenie z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez
    > dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu ustalonego w umowie nie
    > może przekroczyć określonej w umowie równowartości ulgi przyznanej abonentowi."

    > razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług
    > telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze."

    I wlasnie - tu uwazam lezy caly problem.
    Mylicie ODSZKODOWANIE z ULGA przyznana abonentowi.

    --
    *** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
    *** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***

  • 34. Data: 2005-02-21 14:43:45
    Od: "telemahos" <t...@w...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uwierzył prawnikom Polkomtelu i zamiast napisać, że nie zgadza się na
    > zmianę warunków i oczekuje na wypowiedzenie umowy sam ją wypowiedział.

    z tego co mi wiadomo, brak akceptacji nowego regulaminu mozna wyrazic tylko
    przez rozwiazanie umowy. wiem ze polkomtel takie pisemka wyslylal innym ktorzy
    tylko nie wyrazali akceptacji nowego regulaminu.

    telemah

  • 35. Data: 2005-02-21 15:29:48
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz wrote:

    > Tedy zrywam umowe i zwracam Ci roznice w cenie telefonu - bo juz go
    > uzywalem, ma porysowana szybke i Ci sie nie przyda. Bo sie do tego
    > poczuwam - nie dostalem telefonu za darmo w koncu, a za to, ze bede
    > korzystal z Twoich uslug przez okreslony czas.

    Ok, ten telefon kosztował u mnie 100 tysięcy złotych... Zwróć różnicę.
    Nie widzisz gdzie jest problem? Kupujac telefon w promocji za złotówkę,
    kupujesz go za złotówkę + koszty związane z dotrzymaniem umowy
    promocyjnej. Te koszty są w jakimś tam stopniu określone, przewidywalne.

    Jednak kiedy operator zmienia zasady świadczenia usług - zmienia de
    facto cenę za którą kupiłeś ten nieszczęsny telefon. Jeśli daje ci
    prawo do rezygnacji ale domaga się abyś zapłacił za ten telefon po
    cenie rynkowej - zmusza cię do zakupu tego telefonu na warunkach, na
    które się nie godziłeś w momencie podpisywania umowy.

    Po prostu, przelicz to wszystko na pieniądze. To trochę tak jakbyś
    kupił lodówkę na raty, a w połowie spłacania kredytu dostawca
    stwierdził, że niestety lodówka podrożała o 100%. I musisz spłacić
    więcej.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 36. Data: 2005-02-21 16:11:57
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz napisał:

    > I wlasnie - tu uwazam lezy caly problem.
    > Mylicie ODSZKODOWANIE z ULGA przyznana abonentowi.

    To Ty mylisz.

    W PT są dwa przypadki:

    rozwiązanie umowy na skutek podwyższenia cen - art. 61 ust. 6 z
    uwzględnieniem art. 57 ust. 6

    rozwiązanie umowy przy zmianie zakresu i warunków umowy - art. 59 ust.2.
    W tym drugim przypadku (a o nim mówimy) operatorowi nie przysługuje
    roszczenie z tytułu art. 57 ust.6

    M.

  • 37. Data: 2005-02-21 18:08:18
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]

    > uwierzył prawnikom Polkomtelu i zamiast napisać, że nie zgadza się na
    > zmianę warunków i oczekuje na wypowiedzenie umowy sam ją wypowiedział.

    I cale szczescie, ze to zrobil, bo inaczej bylby "ugotowany". A tak to
    Polkomtel moze mi, jak to sie mowi 'naskoczyc'. Podobnie jak innym, ktorzy
    umowe wypowiedzieli zgodnie z kc.

    marekz

  • 38. Data: 2005-02-21 19:16:41
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 21.02.2005 Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał/a:
    > rozwiązanie umowy przy zmianie zakresu i warunków umowy - art. 59 ust.2.
    > W tym drugim przypadku (a o nim mówimy) operatorowi nie przysługuje
    > roszczenie z tytułu art. 57 ust.6

    Tak. W/w roszczeniem jest odszkodowanie - nie zwrot kosztow poniesionych w
    ramach promocji z ktorej abonent sie wycofuje.

  • 39. Data: 2005-02-21 19:54:14
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz napisał(a):

    > Tak. W/w roszczeniem jest odszkodowanie - nie zwrot kosztow poniesionych w
    > ramach promocji z ktorej abonent sie wycofuje.

    Na argumenty "bo tak" nie znajduję kontrargumentów

    M.

  • 40. Data: 2005-02-22 01:48:14
    Od: "Wit" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Wit" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jest wyczerpana, odpowiedzieli odmownie.
    > "...droga reklamacyjna została wyczerpana i przysługuje Panu prawo
    > dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym..." (fragment odpowiedzi na
    > reklamcję).
    > L.

    Weź pod uwagę kto podpisał pismo - młodszy konsultant, a takowy ma prawo
    pisać bzdury. Przy okazji widać jak ważni są klienci dla Polkomtela. Polkomtela
    reprezentuje młodszy konsulatant.
    Istotne jest to co mówi regulamin Polkomtela. $ 14, pkt. 10 - ostatnim
    krokiem jest wniesienie pisemnego odwołania do dyrektora. Oczywiście przytaczam
    stary regulamin, bo nowy nie został zaakceptowany przez klienta.
    Wit