  • 1. Data: 2005-02-20 18:47:32
    Temat: Sprawa FOZZ i wydłuzenie przedawnienia
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    Witam,

    Mam do Was pytanie Szanowni Grupowicze, co sądzicie o projekcie o wydłuzeniu
    z 5 do 10 lat okresu przedawnienia gdy podejrzanemu postawiono zarzuty. Jest
    to projekt PiS.
    Ze względu na mozliwość przedawnienia. Czy bedzie to zgodne z prawem jeśli
    wejdzie w zycie w/w wydłużenie?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-20 19:21:01
    Temat: Re: Sprawa FOZZ i wydłuzenie przedawnienia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alicja" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to projekt PiS.
    > Ze względu na mozliwość przedawnienia. Czy bedzie to zgodne z prawem jeśli

    Moim zdaniem było by zgodne z prawem, bowiem prawo tu nie działa wstecz o
    tyle, że przedawnienie nie nastąpiło. Natomiast jestem generalnym
    przeciwnikiem wymyślania ad hoc takich ustaw pod chwilowe potrzeby.

  • 3. Data: 2005-02-20 19:58:58
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    > Moim zdaniem było by zgodne z prawem, bowiem prawo tu nie działa wstecz o
    > tyle, że przedawnienie nie nastąpiło. Natomiast jestem generalnym
    > przeciwnikiem wymyślania ad hoc takich ustaw pod chwilowe potrzeby.

    Jeżeli twoim zdaniem byłoby to zgodne z prawem to co sadzisz o tym jeżeli w
    ciągu kolejnych 5 lat nie zapadłby wyrok (prawomocny). Czy by było ponowne
    wydłuzenie przedawnienia o kolejne 5 lat jezeli by taki pomysł wpadł do
    głowy nowemu politykowi.

  • 4. Data: 2005-02-20 20:47:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wydłuzenie przedawnienia o kolejne 5 lat jezeli by taki pomysł wpadł do

    Jeśli tylko karalność nie ustanie na skutek przedawnienia, to nie widzę
    powodów do sprzeciwu. Prędzej o działaniu prawa wstecz można mówić w wypadku
    agentów SB, gdy nagle zaczynamy ścigać ludzi za coś, co było legalne w
    chwili popełnienia, a nadto pomimo zagwarantowania im kiedyś tajemnicy
    współpracy. W wypadku przedawnienia przynajmniej nie ma wątpliwości co do
    tego, że czyn był zabroniony w chwili popełnienia.

  • 5. Data: 2005-02-20 21:54:09
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 20 Feb 2005 19:47:32 +0100, Alicja naskrobał(a):

> [...]
    > to projekt PiS.
    > Ze względu na mozliwość przedawnienia. Czy bedzie to zgodne z prawem jeśli

    A ja proponuje przedłużyć rok do 1000 dni wtedy wzrost gospodarczy skoczy
    fajnie.

    btw: nie zastanawiałeś się raczej czemu sądom w polsce nie wystarcza 5 lat
    ?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2005-02-21 15:13:07
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    > btw: nie zastanawiałeś się raczej czemu sądom w polsce nie wystarcza 5 lat
    > ?

    Jeżeli ktoś tylko potrafi liczyć do 20 to oznacza, że sadom nie starcza 15
    lat i co zmieni te kolejne dodatkowe 5 lat. Proponuję w takim wypadku
    dobrowolne poddanie sie karze albo bez przedawnienia (wiecznie oskarżeni).
    Czy nie jest absurdem to wieczne przedłużanie.