  • 1. Data: 2005-02-20 19:29:33
    Temat: polkomtel straszy sadem
    Od: "telemahos" <t...@w...pl>

    Witam!
    W lutym 2004 podpisalem umowe z polkomtel s. a. (plus gsm) umowe na czas
    nieoznaczony z karencja na 2 lata. Telefon wzialem w promocji "abonament zero".
    W grudniu 2004 otrzymalem fakture z info iz 17 stycznia wchodzi nowy regulamin,
    w zwiazku z czym mam prawo nie akceptowac nowego regulaminu przez rozwiazanie
    umowy przy czym polkomtelowi nie przysluguje roszczenie odszkodowawcze (Art. 59
    Ust. 2 PT). Umowe rozwiazalem, podajac powod zmiane regulaminu przez polkomtel.
    W styczniu karta sim zostala wylaczona, a na koniec stycznia otrzymalem fakture
    z kara 840zl. Napisalem reklamacje:
    http://www.sagemik.republika.pl/reklamacja.txt
    Odpowiedz plusa: http://www.sagemik.republika.pl/1.jpg
    http://www.sagemik.republika.pl/2.jpg

    Wczesniej napisalem do UOKiK w tej sprawie i otrzymalem taka oto odpowiedz:
    http://www.sagemik.republika.pl/zr.txt

    odpowiedz moze pokrzepiajaca, ale nie gwarantujaca nieczego.

    Czy ktos moze mi poradzic jak sie dalej zachowac w tej sprawie? Czekac na kroki
    polkomtela czy
    pierwszy zaatakowac?

    Pozdrawiam
    Telemahos

  • 2. Data: 2005-02-20 19:38:39
    Temat: Re: polkomtel straszy sadem
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W nawiązaniu do wypowiedzi osoby podpisującej się jako telemahos w
    wiadomości <news:cvao87$kqt$1@news.onet.pl> wyjaśniam co następuje:

    > Czekac na kroki
    > polkomtela czy
    > pierwszy zaatakowac?

    Wyślij Tomahawka ;-)

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 3. Data: 2005-02-20 19:53:26
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Wczesniej napisalem do UOKiK w tej sprawie i otrzymalem taka oto odpowiedz:
    > http://www.sagemik.republika.pl/zr.txt

    Az mi sie odechcialo przewijac ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-02-20 20:04:05
    Od: "telemahos" <t...@w...pl>

    > Wyślij Tomahawka ;-)

    masz na sprzedaz? ;)

  • 5. Data: 2005-02-20 20:43:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "telemahos" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktos moze mi poradzic jak sie dalej zachowac w tej sprawie? Czekac na
    kroki
    > polkomtela czy pierwszy zaatakowac?

    A jaki atak mas zna myśli. to oni, jak będą mieli ochotę musza wnieść sprawę
    do sądu, a nie Ty. Bo nie wiem, o co Ty byś chciał ich pozwać?

  • 6. Data: 2005-02-20 21:05:26
    Od: "telemahos" <t...@w...pl>

    > A jaki atak mas zna myśli. to oni, jak będą mieli ochotę musza wnieść sprawę
    > do sądu, a nie Ty. Bo nie wiem, o co Ty byś chciał ich pozwać?

    proba wyludzenia pieniedzy? przeciez w odpowiedzi na reklamacje przytaczaja mi
    jakies ustawy dotyczace zerwania umowy z mojej winy. Ja natomiast nie
    akceptowalem zmiany regulaminu, co jest ihmo rownoznaczne z rozwiazaniem umowy z
    winy polkomtela. Dla mniej odpornych psychicznie takie pisma moga naklonic do
    akceptacji regulaminu (wielu znajomych wycofalo sie z rezygnacji) lub placenia
    kary (strach przed kosztami sadowymi). Przeciez podpisalem umowe i zobowiazalem
    sie do przestrzegania regulamiu tak jak i polkomtel. Zmiana regulaminu w trakcie
    trwania umowy i wmawianie komus ze musi go akceptowac jest jak dla mnie
    niezgodne z prawem, ale prawnikiem nie jestem i wlasnie tutaj przedstawiam moja
    sprawe.

    Telemah

  • 7. Data: 2005-02-20 21:26:29
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > proba wyludzenia pieniedzy?

    No dobrze, ale wez pod uwage jedno. Zmienil sie regulamin
    dotyczacy uslug. A Ty wycofujac sie lamiesz regulamin promocji.
    Kupujac bowiem telefon w promocyjnej cenie, zobowiazujesz sie
    do pozostanie ich klientem przez okreslony czas.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 8. Data: 2005-02-20 21:33:35
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Kupujac bowiem telefon w promocyjnej cenie, zobowiazujesz sie
    > do pozostanie ich klientem przez okreslony czas.

    Polkomtel powołuje się na art. 57 ust. 6 Prawa Telekomunikacyjnego:

    "W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym o
    zapewnienie przyłączenia do sieci, związanego z ulgą przyznaną abonentowi,
    roszczenie z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez
    dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu ustalonego w umowie nie
    może przekroczyć określonej w umowie równowartości ulgi przyznanej abonentowi."

    Tymczasem w przypadku zmiany regulaminu kara nie należy się, ponieważ
    zgodnie z art. 59 ust. 2 PT:

    "Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia abonenta
    o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z wyprzedzeniem co
    najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w
    życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie
    wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że w
    razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze."

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 9. Data: 2005-02-20 21:36:20
    Od: "telemahos" <t...@w...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Kupujac bowiem telefon w promocyjnej cenie, zobowiazujesz sie
    > do pozostanie ich klientem przez okreslony czas.

    czyli mnie nie obowiazuje regulamin ogolny? czy jego tez nie podpisywalem?
    zobowiazalem sie na bycie ich klientem przez okreslony czas na okreslonych
    warunkach. warunki nagle sie zmieniaja a ja mam siedziec cicho i potulnie
    przytakiwac?

    Telemah

  • 10. Data: 2005-02-20 21:36:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Kupujac bowiem telefon w promocyjnej cenie, zobowiazujesz sie
    > do pozostanie ich klientem przez okreslony czas.

    No ale gość przystępował do promocji na określonych warunkach.