  • 1. Data: 2005-02-20 19:27:24
    Temat: skarga do trybunalu w starsburgu- pytanie
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Witam!

    Zwracam sie z pytaniem bo nigdzi enie moglam znalezc odpowiedzi.
    Jestem oskarzycielem posilkowym w procesie karnym . Rzecz dotyczy
    zaniedbani alekarzy, ktorzy przyczynili sie do smierci mojego dziecka.
    Pomimo uplywu 7! lat sprawa nadal jest w I instancji. Czy moge jako
    oskarzyciel posilkowy wniesc skarge do trybunalu w Strasburgu?
    Gdyby to byla sprawa cywilna to widze ze nie ma problemu ale jak to jest
    w sprawach karnych?

    Pozdrawiam

    Ania

  • 2. Data: 2005-02-20 20:10:49
    Temat: Re: skarga do trybunalu w starsburgu- pytanie
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Fumfol wyskrobał(a):
> [...]
    > oskarzyciel posilkowy wniesc skarge do trybunalu w Strasburgu?
    > Gdyby to byla sprawa cywilna to widze ze nie ma problemu ale jak to jest

    Do Strasburga wnosisz po wyczerpaniu środów przewidzianych przez
    ustawodawstwo krajowe. A w kraju masz jeszcze przecież skargę na
    przewlekłość.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2005-02-21 07:00:35
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Mi chodzi o to, czy jako oskarzyciel posilkowy w procesie karnym moge
    wogole zwrocic sie do trybunalu o przewleklosc . Z informacji jakie
    poszuklalam wychodzi, ze mozna to zrobic wylacznie w sprawach cywilnych,
    czy sie myle? IA drugie pytanie to czy w polskich sadach tez moge to zrobic?

    --

    Pzdr - Tomek
    ---

  • 4. Data: 2005-02-21 20:33:59
    Od: "Pawel Galinski" <g...@w...pl>

    Primo. Skarge na przewleklosc postepowania mozesz zlozyc przed polskim
    sadem.
    Z cala pewnoscia taka skarga bedzie Ciebie mniej kosztowac niz ewentualne
    postepowanie w Strasburgu.
    Strasburg jest ostatnia instancja, mozesz sie tam odwolac dopiero po
    (niekorzystnym) wyroku dla Ciebie ktory zapadl w Polsce przed Sadem
    Najwyzszym lub Trybunalem Konstytucyjnym ( ale to juz inna historia).

    pzdr
    Pawel Galinski

  • 5. Data: 2005-02-21 22:26:22
    Od: "Kaiser Souza" <k...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > (niekorzystnym) wyroku dla Ciebie ktory zapadl w Polsce przed Sadem
    > Najwyzszym lub Trybunalem Konstytucyjnym ( ale to juz inna historia).

    -------------dokladnie! Tyle ze w sprawie karnej niekonieczne jest orzeczenie
    SN, tylko prawomocne orzeczenie Sadu II instancji (kasacja karna jest really
    nadzwyczajnym srodkiem i tak sie to traktuje w przyupadku skargu
    Strasbourskiej)
    pozdrawiam
    mk

  • 6. Data: 2005-02-22 06:18:03
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    .Witam!

    Moja sprawa bylaw drugiej instancji ale wrocila do pierwszej bo jak
    powiedziano jeden z bieglych zostal przesluchany jako swiadek a nie jako
    biegly, wrocila podobno z bledow merytorycznych tylko wszytko ciagnie
    sie od nowa , pomimo tego ze sa trzy opinie bieglych stwierdzajacych
    wine lekarzy w tym momencie jest robiona 4 opinia na wniosek lekarza.
    Bylo oskarzonych dwoch lekarzy ale jeden poddal sie karze dobrowolnej.
    Zeby uscislic bedac tylko oskarzycielem posilkowym mozna skarzyc o
    przewleklosc zarowno w polsce jak i w strasburgu- tak?

    Ania