  • 11. Data: 2003-08-25 08:42:24
    Temat: Re: polisa posagowa - dostalem 200 zl po 16 latach
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Fakir" <d...@2...pl> napisał w wiadomości
    news:bi886t$k1l$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    kawałek

    > za
    >
    > Moze bedzie koniec swiata - a jak nie to co.... fajnie miec uzbierana kase
    > zeby sprezentowac dziecku na 18-ke. Obecnwe posagowki to naprawde fajne
    > produkty finansowe - nie jestem agentem :).

    tu nie chodzi o to, by nie oszczedzac i by ine inwestowac,
    lecz o to, ze nei warto sie UBEZPIECZAC od tego, ze sie umrze.

    Boguslaw

  • 12. Data: 2003-08-25 09:11:23
    Od: "Fakir" <d...@2...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bichs3$pu8$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    [ciach]> > Moze bedzie koniec swiata - a jak nie to co.... fajnie miec
    uzbierana kase

    > tu nie chodzi o to, by nie oszczedzac i by ine inwestowac,
    > lecz o to, ze nei warto sie UBEZPIECZAC od tego, ze sie umrze.
    [ciach]

    oj, oj, ale "polisy posagowe" nie sa ubezpieczeniami od smierci..., choc
    takie ryzyko tez obejmuja. Generalnie polisa ta jest tak skonstruowana, ze
    gdy, np. rodzi ci sie dziecko zaczynasz oplacac skladki i gdy dziecko osiaga
    okresloy wiek (ok 18-25 lat) zostaje mu wyplacona umowiona suma
    ubezpieczenia - bez wzgledu na to czy osoba ubezpieczajaca zyje czy nie. Zas
    w przypadku smierci osoby ubezpieczajacen (np. rodzica, opiekuna, dziadka)
    towarzystwo przejmuje oplacanie skladek, wyplaca miesieczna rente, a na
    koniec okresu ubezpieczenia niezaleznie wyplaca umowiona sume. To nie jest
    polisa na zycie...

    --
    Pozdrawiam !
    Fakir

  • 13. Data: 2003-08-25 09:20:09
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    osiaga
    > okresloy wiek (ok 18-25 lat) zostaje mu wyplacona umowiona suma

    Ubezpieczenia od czego ?
    Od tego ze skonczy 18 lat ?

    Przeciez albo umrze i pieniedzy nie dostanie albo nie umrze.

    Jesli nie umrze to dozyje na pewno wiec ubezpiecza sie od tego, co nastapina
    pewno.

> [...]
    > koniec okresu ubezpieczenia niezaleznie wyplaca umowiona sume. To nie jest

    czyli ubezpiecza sie ze na wypadek smiedci towarzystwo bedzie "za mnie"
    skladalo. prawda ?

    Boguslaw

  • 14. Data: 2003-08-25 09:26:49
    Od: "Fakir" <d...@2...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bick2s$8kg$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    [ciach]> Ubezpieczenia od czego ?
> [...]
    > Przeciez albo umrze i pieniedzy nie dostanie albo nie umrze.
    > Jesli nie umrze to dozyje na pewno wiec ubezpiecza sie od tego, co

    W tej polisie ubezpieczonym jest dziecko, a np. rodzic - ubezpieczajacym.
    Podstawowa funkcja polisy jest raczej oszczednosciowa, ale zawiera pewne
    ubezpieczenia - wlasnie np. od smierci ubezpieczajacego, albo od nastepstw
    nieszczesliwych wypadkow - ale to jakby opcje dodatkowe.

    > czyli ubezpiecza sie ze na wypadek smiedci towarzystwo bedzie "za mnie"
    > skladalo. prawda ?

    tak, tez - oraz ze bedzie wyplacalo rente, a jesli dziecko bedzie np.
    niezdolne do podjecia pracy w wyniku kalectwa to towarzystwo zobowiazuje sie
    je alimentowac dozywotnio

    --
    Pozdrawiam !
    Fakir

  • 15. Data: 2003-08-25 09:33:45
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > ubezpieczenia - wlasnie np. od smierci ubezpieczajacego, albo od nastepstw
    > nieszczesliwych wypadkow - ale to jakby opcje dodatkowe.

    A bez tych dodatkowych nie bylaby polisa....

    ludzie lubia czuc sie "bezpieczni" wiec nawet przy "oszczedzaniu" chca sie
    "ubezpieczyc".

    Ja widze granice wg mnie rozsadku pomiedzy bezpieczenstwem a korzysciami.

    Czesto korzystne jest, gdy jest troche mniej "bezpiecznie" za to taniej...

    Boguslaw

  • 16. Data: 2003-08-25 09:52:05
    Od: "Fakir" <d...@2...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bicksc$cbh$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    [ciach]> > W tej polisie ubezpieczonym jest dziecko, a np. rodzic -
    ubezpieczajacym.

    > A bez tych dodatkowych nie bylaby polisa....

    "Polisa - [...] dowod asekuracyjny wydany przez instytucje ubezpieczeniowa,
    zapewniajacy wyplate okreslonej sumy przewidzianej w umowie za straty
    poniesione bez jego winy [...] "(Slownik jezyka polskiego PWN)

    Nie wiem, z tego wynika, ze nie :) - raczej cos w rodzaju funduszu
    powierniczego... Ale o bezpieczenstwie nie ma tu mowy... jesli czujesz sie
    bezpieczny majac polise - ok, jesli nie to sobie ja kup - to nie kupu :).
    Podobno istnieje cos takiego jak swiadomosc ubezpieczeniowa - u nas w Polsce
    marginalne zjawisko - Polacy nie czuja potrzeby ubezpieczania sie - moze
    dlatego, ze kiedys nie musieli bo panstwo i tak sie musialo zatroszczyc -
    nalezalo sie i basta. W USA prawie kazdy ma polise i jest to jedna z
    najcenniejszych rzeczy w domu, ktora wykupuje sie tylko w sytuacjach
    gardlowych.

    > ludzie lubia czuc sie "bezpieczni" wiec nawet przy "oszczedzaniu" chca sie
    > "ubezpieczyc".

    Fakt - posagowka to taki mieszany produkt

    > Ja widze granice wg mnie rozsadku pomiedzy bezpieczenstwem a korzysciami.
    > Czesto korzystne jest, gdy jest troche mniej "bezpiecznie" za to taniej...

    To zalezy na co cie stac. Ja wyzaje zasade ze dobra polisa nie moze byc
    tania. Mnie osobiscie nie stac, ale gdybym mogl to potrafilbym z polis
    zrobic pozytek. Wiadomo, ze kupujac taki mieszany produkt placisz tez za
    ryzyko. jesli ci na tym nie zalezy lepiej kupowac jednostki w funduszu
    inwestycyjnym. ale sa tacy, dla ktorych korzystniej bedzie wykupic co co
    ubezpiecza

    --
    Pozdrawiam !
    Fakir

  • 17. Data: 2003-08-25 10:33:20
    Od: "Wheelman" <w...@g...pl>

    > sie
    > kwotę
    >
    > Znam jeden wyrok sadu apelacyjnego w krakowie - tak samo - z ta roznica,
    ze
    > uznal, ze towarzystwo ubezpieczeniowe jako profesjonalista ponosi ryzyko w
    > 3/4. Zatem wyplata o 1/4 mniejsza niz otrzymany wynik.

    Ja natomiast wpadlem na pomysl jak to zalatwic w Plocku. przypominam ze tu "
    Wysoki Sad" nie wylicza z kwoty gwarantowanej tylko z sumy polisy. Jednak w
    wersji demo jaka przeslala mi wieca jest napisane ze samo PZU wylicza z
    kwoty gwarantowanej tyle ze uwzglednia denominacje z 1994 (pamietam jak
    wszyscy zapewniali ze nikt na denominacji nie straci, LOL). Jesli PZU
    wylicza z kwoty gwarantowanej dolaczego "Sad" nie... ?

    w...@g...pl gg:4331408
    " Ave Nosferatus, Vivat Dragonys"

  • 18. Data: 2003-08-26 07:16:27
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    > tak, tez - oraz ze bedzie wyplacalo rente, a jesli dziecko bedzie np.
    > niezdolne do podjecia pracy w wyniku kalectwa to towarzystwo zobowiazuje
    sie
    > je alimentowac dozywotnio

    problem polega tylko na tym, że w 'normalnych' warunkach te dodatkowe opcje
    są w wiekszości realizowane z zysków z inwestycji, a u nas to ze składek
    pozostałych osób, dodatkowo pomniejszonych o &^(*&^ marżę towarzystwa :(

    pozdr.,
    stavi