  • 1. Data: 2003-08-20 20:57:43
    Temat: polisa posagowa - dostalem 200 zl po 16 latach
    Od: iv <i...@a...pl>

    Dzień dobry!

    Babcia wpłaciła 100.000 zl (duzo pieniedzy wówczas) 16 lat temu na polisę
    posagową w PZU dla mnie. Teraz przyszło zawiadomienie, że pieniądze można
    odebrać - raptem troche ponad 200 zł. Poszperałem trochę po sieci i widzę,
    że ludzie tego tak nie zostawiają. Czy mogę podać PZU do sądu? A może PZU
    ma zwyczaj polubownie załatwiać sprawę?

    Dziękuję

  • 2. Data: 2003-08-21 17:48:40
    Temat: Re: polisa posagowa - dostalem 200 zl po 16 latach
    Od: Dredd<...@...pl>

    Niejaka Wieca polecała swe wyspecjalizowane usługi w tym zakresie -
    może CI odpowie.

    Moja rada by na początek - gdybyś odbierał owe przyznane pieniądze -
    wyraźnie zaznaczyć na piśmie że ta kwota nie zaspokaja TWoich
    roszczeń z tytułu umowy posagowej.
    Odebranie pieniędzy bez takiego zastrzeżenia może zamknąć CI
    drogę do żądania waloryzacji tego świadczenia.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-08-21 19:33:40
    Od: "Profil1" <b...@x...wp.pl>

    do sądu z nimi, było o tym na grupie

  • 4. Data: 2003-08-22 06:55:20
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Profil1 <b...@x...wp.pl> napisał(a):

    > do sądu z nimi, było o tym na grupie

    sposób waloryzacji zależy od linii orzeczniczej danego SO. W Poznaniu np.
    waloryzuje się nie nominalną sumę ubezpieczenia, a kwotę, na jaką strony sie
    umówliły. Przelicza sie tą kwotę na średnie pensje z roku zawacia umowy.
    Otrzymany iloraz mnoży sie przez obecne średnie miesieczne wynagrodzenie
    ogłaszane raz na kwartał pzez GUS(ale netto, a nie brutto). Otrzymaną kwotę
    dzieli się pół na pół,

    pzdr

    marek radwański

  • 5. Data: 2003-08-22 11:04:33
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    A najlepiej w ogóle się nie ubezpieczać. Babcia byłaby o wiele bardziej
    rozsądna, gdyby zamiast, pożal się Boże, "polisy" kupiła za to np. kawałek
    działki... Albo przeznaczyła na bieżące potrzeby rodziny.

    Nie wierzcie w ubezpieczenia na życie! Nawet dzisiaj! Kto wie, co będzie za
    20 lat???

    Pozdrawiam!
    Lech
    l...@i...pl
    www.liwiusz.republika.pl

  • 6. Data: 2003-08-23 09:16:14
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > działki... Albo przeznaczyła na bieżące potrzeby rodziny.
    >
    > Nie wierzcie w ubezpieczenia na życie! Nawet dzisiaj! Kto wie, co będzie

    Nie warto sie ubezpieczac od tego, co nastapi NA PEWNO.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-08-23 12:11:26
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > za 20 lat???
    >
    > Nie warto sie ubezpieczac od tego, co nastapi NA PEWNO.
    > Boguslaw

    Święta racja. A poza tym jest to niemoralne - zakładam się z Agentem
    Ubezpieczeniowym, że w przyszłym roku umrze np. moja mama... Okropność!

    Pozdrawiam!
    Lech
    l...@i...pl
    www.liwiusz.republika.pl

  • 8. Data: 2003-08-23 12:31:56
    Od: "wieca" <w...@o...pl>

    > jezeli odebrano już pieniądze to utrudnia sprawę. Są jednak orzeczenia SN
    mówiące o tym, ze jeżeli ubezpieczyciel nie poinformował o tym, że
    przysługuje droga sądowa to można dochodzić roszczeń od PZU.

    w...@o...pl

  • 9. Data: 2003-08-23 17:27:47
    Od: "Fakir" <d...@2...pl>

> [...]
    > Otrzymany iloraz mnoży sie przez obecne średnie miesieczne wynagrodzenie
    > ogłaszane raz na kwartał pzez GUS(ale netto, a nie brutto). Otrzymaną

    Znam jeden wyrok sadu apelacyjnego w krakowie - tak samo - z ta roznica, ze
    uznal, ze towarzystwo ubezpieczeniowe jako profesjonalista ponosi ryzyko w
    3/4. Zatem wyplata o 1/4 mniejsza niz otrzymany wynik.

    --
    Pozdrawiam !
    Fakir

  • 10. Data: 2003-08-23 17:29:22
    Od: "Fakir" <d...@2...pl>

> [...]
    > działki... Albo przeznaczyła na bieżące potrzeby rodziny.
    >
    > Nie wierzcie w ubezpieczenia na życie! Nawet dzisiaj! Kto wie, co będzie

    Moze bedzie koniec swiata - a jak nie to co.... fajnie miec uzbierana kase
    zeby sprezentowac dziecku na 18-ke. Obecnwe posagowki to naprawde fajne
    produkty finansowe - nie jestem agentem :).

    --
    Pozdrawiam !
    Fakir