  • 1. Data: 2004-01-29 11:22:06
    Temat: podrobiony podpis na umowie o swiadczenie uslug
    Od: "Michał Mokosa" <m...@w...pl>

    Witam,
    sprawa wyglada mniej wiecej tak:
    Zamowilem instalacje dostepu do Internetu w ramach promocji, jaka oferowala
    pewna firma. Panowie instalatorzy przybyli, podlaczyli kabelek, ale nie
    potrafili skonfigurowac komputera. W trakcie gdy probowali, podpisalem
    regulamin promocji. Umowilismy sie, ze sie doucza i przyjda ponownie, a zeby
    nie dzwigac zostawia modem. Panowie nie przyszli, ja po tygodniu walki sam
    skonfigurowalem komputer. W biurze obslugi klienta poradzono mi napisanie
    reklamacji instalacji (mailem), co tez uczynilem. Po jakims czasie w tymze
    biurze dowiedzialem sie, ze o reklamacji nic nie wiedza, ale konto mam juz
    aktywne = mam podpisana umowe (ktorej nie podpisywalem). Udalem sie do owego
    biura i pani pokazala mi dokumenty, wsrod ktorych byla umowa z podrobionym
    moim podpisem. Pani dokumenty mi skopiowala i powiedziala, ze moge
    reklamowac waznosc podpisu.
    I pytanie - co moge i co powinienem zrobic? Generalnie i moralnie -
    popelniono przestepstwo. Natomiast na chlodno i bez emocji - i tak mialem
    zamiar taka umowe podpisac, skoro zamowilem usluge.
    Pomijam, ze z Internetem i owa firma mam sporo innych klopotow i najchetniej
    po prostu bym im kazal sie z tym zabierac, ale po pierwsze Internet jest mi
    potrzebny (fakt, sa inni dostawcy) a po drugie czuje, ze jak to tak
    zostawie, to bede mial kaca moralnego...
    Czy ktos moze podpowiedziec? Moze jest ktos, kto by sie tym zajal zawodowo
    (prawnik)?
    Z gory dziekuje
    Michal Mokosa

  • 2. Data: 2004-01-29 15:12:27
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Michał Mokosa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktos moze podpowiedziec?

    Zglos fakt falszerstwa do prokuratury. Niech matołek, który podrobil podpis
    odpowiada karnie. Ja np. zbyt swój podpis cenię, bym ktomukolwiek pozwolił
    go podrobic.
    A od providera zażądaj np. 1 mies darmowego dostepu w ramach rekompensaty,
    by nie mysleli ze im sie upieklo. Zapamietaja nauczke do konca dzialania
    firmy.

    --
    SQLwysyn

  • 3. Data: 2004-01-29 20:37:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Mokosa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Możesz powiadomić organa ścigania o sfałszowaniu podpisu. Czy to ma
    większy sens w tym szczególnym wypadku to nie wiem. Wszak z zamiarem
    podpisana umowy i tak się nosiłeś. Ktoś z pracowników TP SA będzie miał
    spory kłopot. Jeśli Ci zależy?

  • 4. Data: 2004-01-29 23:53:04
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Thu, 29 Jan 2004 16:12:27 +0100, "SQLwysyn" <s...@w...pI> wrote:

> [...]
    >by nie mysleli ze im sie upieklo. Zapamietaja nauczke do konca dzialania

    ja bym nie szedł do prokuratury tylko wolał się dogadać z providerem,
    więcej można zyskać dla siebie

    futszaK
    598339018 601061867
    Telefon to wynalazek SZATANA !!!

  • 5. Data: 2004-01-30 08:08:23
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "futszaK" <t...@s...pl> napisał w wiadomości

    > ja bym nie szedł do prokuratury tylko wolał się dogadać z providerem,
    > więcej można zyskać dla siebie

    Bo ty myslisz o pieniazkach, a ja o zasadach.

    --
    SQLwysyn

  • 6. Data: 2004-01-30 08:35:10
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Fri, 30 Jan 2004 09:08:23 +0100, "SQLwysyn" <s...@w...pI> wrote:

    >Bo ty myslisz o pieniazkach, a ja o zasadach.

    nie przejmuj się, już ten co podrobił podpis dostałby również
    odpowiednio po głowie, bez potrzeby długotorwałych wyjaśnień,
    przesłuchań i w ogóle angażowania kogoś z zewnątrz

    składanie doniesienia do Prokuratury w takim wypadku wydaje się
    wytaczaniem armaty na muchy, a armata ma taką ceche że przy
    nieostrożnym operowaniu może zrobić kuku temu co z niej strzela

  • 7. Data: 2004-01-30 09:39:33
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    > składanie doniesienia do Prokuratury w takim wypadku wydaje się
    > wytaczaniem armaty na muchy, a armata ma taką ceche że przy
    > nieostrożnym operowaniu może zrobić kuku temu co z niej strzela

    Ciekawa teoria. Tzn. grozi mi jakas odpowiedzialnosc z powodu podrobienia
    mojego podpisu?

    --
    SQLwysyn

  • 8. Data: 2004-01-30 10:28:53
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    futszaK wrote:

> [...]
    > wytaczaniem armaty na muchy, a armata ma taką ceche że przy
    > nieostrożnym operowaniu może zrobić kuku temu co z niej strzela

    Panu tylko wydaje sie, ze to sa "muchy".
    Podrobieine podpoisu to "Przestepstwo przeciw dokumentom"
    za to idzie sie do wiezienia.

    Z tym ze jakos dziwine ludzieto lekcewaza, podobinejak inne ciezlie
    przestepstwo - falszowanie i wprowadzanie do obiegu falszysych banknotow.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-01-30 11:15:38
    Od: "Michał Mokosa" <m...@w...pl>

> [...]
    >
    > Z tym ze jakos dziwine ludzieto lekcewaza, podobinejak inne ciezlie
    > przestepstwo - falszowanie i wprowadzanie do obiegu falszysych banknotow.

    Moze doleje nieco oliwy :-) W normalnej sytuacji sprawa jest oczywista.
    Normalna sytuacja = ktos podrobil moj podpis w celu osiagniecia jakiejs
    korzysci wbrew moim intencjom. A tu sytuacja jest troche inna - ja chcialem
    ta umowe podpisac, wiec odpada wazny argument. Czy nie? Czy to nie zmienia
    ciezaru przewinienia?
    pzdr
    M.

  • 10. Data: 2004-01-30 11:24:46
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Michał Mokosa wrote:

> [...]
    > korzysci wbrew moim intencjom. A tu sytuacja jest troche inna - ja
    > chcialem ta umowe podpisac, wiec odpada wazny argument. Czy nie? Czy to

    Ciezar moze troche zmienia...
    Ale i tak jest to chyba "scigane z urzedu".

    Boguslaw