  • 1. Data: 2003-07-21 06:27:23
    Temat: placenie ZUS
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    Witam,

    Czy istnieje mozliwosc nie placenia ZUS-u, jesli w KPiR wykazuje straty? Chodzi
    o to, ze nie chce likwidowac DG w sytuacji kiedy chwilowo cos sie sypie, ale nie
    moge placic ZUS-u, bo to w tej chwili duza kwota dla mnie...

    TIA

    --
    Roland Zerek

  • 2. Data: 2003-07-21 06:38:34
    Temat: Re: placenie ZUS
    Od: r...@r...pl

> [...]
    > o to, ze nie chce likwidowac DG w sytuacji kiedy chwilowo cos sie sypie, ale nie
    > moge placic ZUS-u, bo to w tej chwili duza kwota dla mnie...

    Nie mozna.

    Kiedys cos dawalo sie kombinowac z zawieszaniem dzialalnosci, ale nie wiem,
    czy przypadkiem nie okazalo sie, ze to nie zwalnia od placenia ZUSu.
    Tak czy siak, skoro dzialasz, to musisz placic ... zawieszanie i odwieszanie,
    nawet gdyby cos dawalo [tego nie wiem na pewno], nie wchodzi w gre jesli
    mialbys zmieniac status firmy co miesiac ;>.

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2003-07-21 07:00:45
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    > Kiedys cos dawalo sie kombinowac z zawieszaniem dzialalnosci, ale nie wiem,
    > czy przypadkiem nie okazalo sie, ze to nie zwalnia od placenia ZUSu.

    Zawieszenie zwalnia na 100 %, tylko trzeba zglosic osobno do ZUS-u, ze sie
    zawiesilo. Dokladnie to wyrejestrowac sie z ZUS-u. Ale ja szukam mozliwosci
    takiej wlasnie, zebym nie musial zawieszac. Jak osiagne dochod to nawet moge
    placic, ale teraz, to jest to zarzynanie konajacego :-((

    Roland

  • 4. Data: 2003-07-21 07:55:16
    Od: "Ingle" <m...@t...pl>

    polska, kochana ojczyzna... ;/
    plac i placz... a koryto sie napelnia

    pozdrowionka uciskanym
    Inle

  • 5. Data: 2003-07-21 11:24:50
    Temat: Odp: placenie ZUS
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    Żeby nie płacić zusu musisz wyrejestrować się składając do ZUS dokument ZWPA
    i wpisać kod przyczyny wyrejestrowania 113-czyli oświadczenie o zaprzestaniu
    prowadzeniu działalności pozarolniczej lub kod 111-decyzja o wykreśleniu z
    ewidencji działalności gospodarczej...
    Niestety nie można czasowo nie płacić składek a prowadzić
    działalność...takie kiepskie prawo...ale można namówić znajomego absolwenta,
    żeby sie zarejestrował i pod jego szyldem prowadzić działalność-wtedy
    mniejsze obciążenie:)
    Mógłbyś też chorować, ale żeby dostać zasiłek chorobowy trzeba przez 6
    miesiecy opłacac składki terminowo...a tobie zdarzały się opóźnienia ponoć,
    więc zasiłku nie przyznają.
    -R.

  • 6. Data: 2003-07-21 16:40:33
    Od: s...@t...pl

    W tym przypadku powinno się raczej zastosować kod 113 bo to nie jest
    wykreślenie (likwidacja) działalności. Złożyć też trzeba dokument ZWPa z kodem
    140. Jeśli zaś chodzi o chorobowy to mimo że jest sie na zwolnieniu to wg nowej
    ustawy o NFZ trzeba płacić całą składkę zdrowotną... Jedynym sposobem na
    niepłacenie składek jest wyrejestrowanie działalności.

  • 7. Data: 2003-07-21 16:42:38
    Od: s...@t...pl

    W tym przypadku powinno się raczej zastosować kod 113 bo to nie jest
    wykreślenie (likwidacja) działalności. Złożyć też trzeba dokument ZWUA z kodem