  • 1. Data: 2003-07-21 06:15:28
    Temat: zakup mieszkania
    Od: "MK" <mkaptacz=nospam@poczta.gazeta.pl>

    Witam

    Mam w planach zakup mieszkania znalazłem jedno mieszkanie spełaniające moje
    wymagania i chciałbym sie Was poradzić, żeby transakcja przebiegła zgodnie z
    prawem. Bo sytuacja prawna tego mieszkania nie jest dla mnie, laika, taka
    jasna. Otóż jest to mieszkanie spółdzielcze własnościowe, ale bez księgi
    wieczystej. Sprzedający nabył to mieszkanie za posrednictwem sądu, gdyż
    ówcześni właściciele byli zadłużeni. No i obecny właściciel nie dysponuje
    notarialnym aktem własności a jedynie postanowieniem sądu, które przysądza
    mu mieszkanie. Na tym dokumencie jest tylko adres mieszkania, brak jest
    informacji np o metrażu. I moje pytanie: czy ów dokument jest wystarczającym
    dowodem własności mieszkania? Czy nie powinien on jednak posiadać
    notarialnego aktu własności? Chciałbym upewnić się co do jasności stanu
    prawnego wpłacaniem zadatku, aby później nie było problemów przy podpisaniu
    umowy w obecności notariusza. Czy mogę bez obaw podpisać umowę przedwstępną,
    czy powinienem jeszcze podjąć jakieś czynności aby upewnić się czy wszystko
    jest w porządku?
    Z góry dziękuję i pozdrawiam :-)

    Marcin