  • 11. Data: 2003-05-15 21:04:09
    Temat: Re: pieniądze
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Ramiel" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ba0gj6$kd3$1@news.onet.pl...
    > witam
    >
    > pewna firma ubezpieczeniowa pomyliła się w wypłacie pieniędzy i wypłaciła
    mi
    > 10 razy większą sumę.
    > teraz wysłali list do mnie i proszą żebym oddał im te pieniądze, które
    > nadpłacili.
    >
    > czy ta firma jest w stanie ściągnąć ode mnie te pieniądze jeżeli nie chcę
    > ich oddać ?czy może podać mnie do sądu , że nie chcę oddać pieniędzy i
    jakie
    > firma ma szanse wygrać sprawę ?
    >
    > ps. chodzi o kwotę 20 000 zł (dwadzieścia tysięcy zł)

> [...]
    Przypominam o przepisie art. 286 kodeksu karnego (oszustwo) i tam jest od 6
    m-cy do lat 8 - pięknie.
    Więc jak najszybciej zwróć te pieniądze bo kłania sie również przepis o
    powzięciu wiadomości o popełnieniu przestępstwa.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 12. Data: 2003-05-15 21:17:24
    Temat: Re: pieni?dze
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    a...@g...pl wrote:
    > daje w prezencie przyszlej zonie pierscionek z bardzo duzym
    > diamentem. ale owa przyszla zona i tak mnie rzuca. (bo nie
    > lubi diamentow). ale mimo wszystko pierscionka nie chce
    > oddac.
    > czy wzbogacila sie bezprawnie?

    nie, bo była to darowizna
    najwyżej mozna ją odwołać z racji rażącej niewdzięczności ;)

    KG

  • 13. Data: 2003-05-15 21:18:47
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Grupy wrote:
> [...]
    > Więc jak najszybciej zwróć te pieniądze bo kłania sie również przepis o
    > powzięciu wiadomości o popełnieniu przestępstwa.

    zaraz, jakie oszustwo?

    KG

  • 14. Data: 2003-05-15 21:31:17
    Od: Michal Bien <m...@n...mail.uw.edu.pl>

    <a...@g...pl> wrote:

> [...]
    > diamentem. ale owa przyszla zona i tak mnie rzuca. (bo nie
    > lubi diamentow). ale mimo wszystko pierscionka nie chce

    PRzeciez tu masz do czynienia z darowizna => kauza czynnosci istnieje
    i nie mozna mowic o bezpodstawnym wzbogaceniu.

    --
    (\____/)
    / @__@ \ Pozdrawiam, Michal Bien

  • 15. Data: 2003-05-15 21:36:06
    Od: Michal Bien <m...@n...mail.uw.edu.pl>

    Samotnik <s...@s...eu.org> wrote:

    > Ja właśnie nigdy tego przepisu nie rozumiałem.

    A siegnales do jakiegolwiek podrecznika od zobowazan i komentarza?

    > Ktoś mi da pieniądze bez poparcia umową (np. kolega dług odda)
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    No wlasnie juz sobie na pytanie odpowiedziales.

    > i co, potem może powiedzieć, że mam mu oddać, bo przez pomyłkę mi je
    > przelał?!

    Nie zapominaj ze kauza czynnosci istniala => nie mozna podnosic w
    takim wypadku bezpodstawnego wzbogacenie. Co wiecej dotyczy to nawet
    spelnionych zobowazan naturalnych.

    --
    (\____/)
    / @__@ \ Pozdrawiam, Michal Bien

  • 16. Data: 2003-05-15 21:40:42
    Od: Michal Bien <m...@n...mail.uw.edu.pl>

    Grupy <m...@p...pl> wrote:

    > Przypominam o przepisie art. 286 kodeksu karnego (oszustwo) i tam jest
    > od 6 m-cy do lat 8 - pięknie.

    Jakie znowu oszustwo? Z tego co wywnioskowalem z pierwszego postu
    pomylka nastapila wylacznie w wyniku blednego dzialania ubezpieczyciela
    [gdyby bylo inaczej pewnie nie zaczynaliby od grzecznej prosby o zwrot
    omylkowo przelanej sumy]. Takie rzeczy sie zdarzaja i nie musza byc
    wynikiem celowego wprowadzenia drugiej strony w blad.

    > Więc jak najszybciej zwróć te pieniądze bo kłania sie również przepis
    > o powzięciu wiadomości o popełnieniu przestępstwa.

    ???

    Mozesz to rozwinac? Zakladajac nawet ze mamy do czynienia z oszustwem to co
    - mialby sam na siebie doniesc?

    --
    (\____/)
    / @__@ \ Pozdrawiam, Michal Bien

  • 17. Data: 2003-05-16 05:22:43
    Od: "Jerzy Wyczesany" <m...@f...pl>

    W artykule news:3EC40437.50501@poczta.onet.pl,
    niejaki Kamil Gołaszewski z adresu <k...@p...onet.pl> napisał:

    > zaraz, jakie oszustwo?

    tzw bierny oszust

    JW

  • 18. Data: 2003-05-16 06:38:36
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Samotnik wrote:

    > Ale nie może tego udokumentować. Nie mówimy o moralności, tylko
    > prawie, zaznaczam.
    >
    > Kuchnia, muszę teraz spisywać umowy o każdy przelew, bo a nuż ktoś
    > mnie o bezpodstawne wzbogacenie oskarży.

    Tu się mylisz. Nie trzeba spisywać umów o przelew. Trzeba za to ZAWSZE
    spisywać umowy do KAŻDEJ pożyczki

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 19. Data: 2003-05-16 07:21:58
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Człowieku, nie pytaj o to bo pomyślę że okazja może uczynić złodzieja w tym
    przypadku.
    Poprostu oddaj kasę.

    g a v r o n

  • 20. Data: 2003-05-16 07:43:26
    Od: "cc.jj" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > zaraz, jakie oszustwo?

    NIedawno na grupie pojawil sie troche podobny problem, mianowicie klient
    blednie wpisal numer konta (nazwa odbiorcy przelewu zostala wpisana
    prawidlowo). Odbiorca omylkowego przelewu odmowil zwrotu pieniedzy i
    wiekszosc osob na grupie pisala, ze:
    - moze tak zrobic
    - zaplaci podatek od darowizny i bedzie ok
    - itd, itp....
    W tej chwili to juz nic nie rozmuniem. Dlaczego sa tak rozbierzne podejscia
    do podobnych spraw ?

    JAcek