  • 1. Data: 2003-05-15 15:58:46
    Temat: Strona www
    Od: "..chepper" <c...@w...SPAM.pl>

    Witam!

    Mam taki problem.
    Od kilkunastu lat jestem członkiem pewnego klubu sportowego. Aby ten klub
    zaistniał w sieci, sam na własną rękę, kilka lat temu zrobiłem stronę
    internetową o tym właśnie klubie.
    Od dwóch lat mam wykupioną domenę z nazwą tego klubu sportowego.
    Zaznaczam, że od samego początku z tego klubu nie brałem ŻADNYCH pieniędzy
    za zrobienie strony ani też nie brałem kasy na utrzymanie strony na serwerze
    i na opłacanie nazwy domeny. Ot traktuje to jako moją stronę o moim
    ulubionym klubie i sam wszystko finansuje.
    Niedawno dyrekcja klubu zażyczyła sobie, aby ta moja strona była
    jednocześnie oficjalną stroną klubu - na co się zgodziłem, nie pobierając za
    to żadnych opłat.
    Jednak zmieniła sie dyrekcja i coś zaczynają kręcić nosem.

    W związku z tym mam pytanie: czy ci działecze tego klubu i czy sam klub ma
    jakiekolwiek prawa do tej mojej strony, do treści na tej stronie?? Czy jest
    to moja PRYWATNA własność intelektualna i nikomu jej do niej.

    Gorąco pozdrawiam
    ..chepper

  • 2. Data: 2003-05-15 20:14:12
    Temat: Re: Strona www
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    Cześć
    Mam zbliżoną sytuację.
    Jeżeli na mocy jakiejś umowy (pisemnej) przekazałeś prawa do domeny i
    materiałów tworzących stronę klubowi, to jest to jego własność (prawa
    autorskie pozostają Twoje - są niezbywalne). Tym samym oni, jako
    właściciele, decydują o jej treści, postaci itp. itd. Jest to niezależne od
    tego, czy wziąłeś za to kasę, czy nie.
    Jeśli to było "na gębę", to nie mają żadnych praw i nic im do twojej
    własności. Ale:
    - nie możesz publikować bez zgody klubu żadnych materiałów będących jego
    własnością,
    - uważaj z publikowaniem danych osobowych (również fotografii) bez
    uzgodnienia z ich właścicielami
    - strona nie powinna sprawiać wrażenia, że jest oficjalnym serwisem tej
    instytucji, zaznacz w jakiś sposób, że jest to TWOJA STRONA O KLUBIE, a nie
    STRONA KLUBU.

    Pozdrawiam
    Jarek

    PS.
    Jeśli interesuje Cię konkretny (mój) przykład rozwiązania takiego problemu -
    napisz na priva.
    J.