  • 1. Data: 2003-05-15 16:51:02
    Temat: pieniądze
    Od: "Ramiel" <r...@p...onet.pl>

    witam

    pewna firma ubezpieczeniowa pomyliła się w wypłacie pieniędzy i wypłaciła mi
    10 razy większą sumę.
    teraz wysłali list do mnie i proszą żebym oddał im te pieniądze, które
    nadpłacili.

    czy ta firma jest w stanie ściągnąć ode mnie te pieniądze jeżeli nie chcę
    ich oddać ?czy może podać mnie do sądu , że nie chcę oddać pieniędzy i jakie
    firma ma szanse wygrać sprawę ?

    ps. chodzi o kwotę 20 000 zł (dwadzieścia tysięcy zł)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-05-15 17:48:50
    Temat: Re: pieniądze
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    Ramiel wrote:
> [...]
    > pieniędzy i jakie firma ma szanse wygrać sprawę ?
    >
    > ps. chodzi o kwotę 20 000 zł (dwadzieścia tysięcy zł)

    Jeśli te pieniądze nie należą się tobie, to chyba ucziwość nakazuje je
    zwrócić.
    Pewnie, że może cię podać do sądu.

    galis

  • 3. Data: 2003-05-15 18:10:29
    Od: "Ramiel" <r...@p...onet.pl>

    > Jeśli te pieniądze nie należą się tobie, to chyba ucziwość nakazuje je
    > zwrócić.
    moze mam inne normy moralne i dla mnie uczciwość to norma dla głupich i
    frajerów - co wtedy ?
    poproszę konkretnie - a nie sypać ogólnikami - może wypowie się jakiś
    specjalista od prawa a nie laik ?

  • 4. Data: 2003-05-15 19:01:44
    Od: "Beata " <b...@N...gazeta.pl>

    Ramiel <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > nadpłacili.
    >
    > czy ta firma jest w stanie ściągnąć ode mnie te pieniądze jeżeli nie chcę
    tak firma jest w stanie ściągnąć te pieniądze
    czy może podać mnie do sądu
    jak najbardziej może podać do sądu o bezpodstawne wzbogacenie
    , że nie chcę oddać pieniędzy i jakie
    > firma ma szanse wygrać sprawę ?
    wygrane firmy są bardzo realne i pewne i nie chodzi tu o moralność li tylko,
    ale prawnie jeżeli nie masz tytułu prawnego do ich otrzymania, to niestety
    prawo nakazuje je zrócić, tym bardziej, że firma pomyłkę zauważyła i już
    zwróciła się do Ciebie o ich zwrot

  • 5. Data: 2003-05-15 19:38:45
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ba0o6o$m3d$1@inews.gazeta.pl> Beata napisał(a):
> [...]
    > prawo nakazuje je zrócić, tym bardziej, że firma pomyłkę zauważyła i już

    Ja właśnie nigdy tego przepisu nie rozumiałem. Ktoś mi da pieniądze bez
    poparcia umową (np. kolega dług odda) i co, potem może powiedzieć, że
    mam mu oddać, bo przez pomyłkę mi je przelał?!
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - Carterem do Goeteborga za 950 zł / 2 tygodnie + wydatki

  • 6. Data: 2003-05-15 19:54:45
    Od: "Jerzy Wyczesany" <m...@f...pl>

    W artykule news:ba0l86$1vh$1@news.onet.pl,
    niejaki Ramiel z adresu <r...@p...onet.pl> napisał:

    > moze mam inne normy moralne i dla mnie uczciwość to norma dla głupich
    > i frajerów - co wtedy ?
    > poproszę konkretnie - a nie sypać ogólnikami - może wypowie się jakiś
    > specjalista od prawa a nie laik ?

    glupek

    natomiast firma moze podac Cie do sadu na podstawie punktu o bezpodstawnym
    wzbogaceniu i wowczas sprawe na pewno wygra, czego szczerze jej tego zycze

    nie pozdrawiam

    PS racz nie opisywac

  • 7. Data: 2003-05-15 20:19:18
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Samotnik wrote:
    > Ja właśnie nigdy tego przepisu nie rozumiałem. Ktoś mi da pieniądze bez
    > poparcia umową (np. kolega dług odda) i co, potem może powiedzieć, że
    > mam mu oddać, bo przez pomyłkę mi je przelał?!

    Jeśli oddał _dług_, to znaczy że on był.

    KG

  • 8. Data: 2003-05-15 20:25:30
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <3...@p...onet.pl> Kamil Gołaszewski napisał(a):

    > Jeśli oddał _dług_, to znaczy że on był.

    Ale nie może tego udokumentować. Nie mówimy o moralności, tylko prawie,
    zaznaczam.

    Kuchnia, muszę teraz spisywać umowy o każdy przelew, bo a nuż ktoś mnie
    o bezpodstawne wzbogacenie oskarży.

  • 9. Data: 2003-05-15 20:45:27
    Od: Michal Bien <m...@n...mail.uw.edu.pl>

    Ramiel <r...@p...onet.pl> wrote:

    > moze mam inne normy moralne i dla mnie uczciwość to norma dla głupich i
    > frajerów - co wtedy ?

    W takim razie powinny trafic do Ciebie uregulowania dotyczace
    bezpodstawnego wzbogacenia [art. 405 i nast KC]

    PS:
    Trzeba bylo to przehulac zanim Cie wezwali [bys nie byl wzbogacony]
    bo teraz jest juz "po ptakach".

    --
    (\____/)
    / @__@ \ Pozdrawiam, Michal Bien

  • 10. Data: 2003-05-15 20:56:21
    Od: a...@g...pl

    * Jerzy Wyczesany <m...@f...pl> [2003-05-15 22:00:45]:
    > natomiast firma moze podac Cie do sadu na podstawie punktu o bezpodstawnym
    > wzbogaceniu i wowczas sprawe na pewno wygra, czego szczerze jej tego zycze

    przeczytalem watek i nasunelo mi sie takie przemyslenie....

    daje w prezencie przyszlej zonie pierscionek z bardzo duzym
    diamentem. ale owa przyszla zona i tak mnie rzuca. (bo nie
    lubi diamentow). ale mimo wszystko pierscionka nie chce
    oddac.
    czy wzbogacila sie bezprawnie?
    i czy musi oddac?

    wszelkie osoby wystepujace w przykladzie jak rowniez zdarzania sa
    czysto fikcyjne. jakiekolwiek podobienstwo, ble ble ble ;)

    ACME