  • 11. Data: 2005-01-09 20:19:49
    Temat: Re: pełnomocnictwo w sprzedaży mieszkania
    Od: "leszek" <l...@U...onet.pl>

    Dziękuję wszystkim za informacje.

    Pozdrawiam
    Leszek

  • 12. Data: 2005-01-09 20:22:50
    Temat: Re: pe=B3nomocnictwo w sprzeda=BFy mieszkania
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Dziękuję wszystkim za informacje.

    Co nie zmienia faktu, ze dzieki naszym rodzimym oszustom wielu
    kupujacych po prostu postuka sie w czoło zobaczywszy taki dokument.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 13. Data: 2005-01-09 21:50:15
    Od: "leszek" <l...@U...onet.pl>

    Jeszcze chciałbym się dowiedzieć czy takie pełnomocnictwo może być jednak
    załatwione u notariusza a nie konsula? Chodzi o to że najbliższy konsulat
    jest daleko a podróz kosztowna.

    Leszek

  • 14. Data: 2005-01-10 09:39:20
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "leszek" <l...@U...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jeszcze chciałbym się dowiedzieć czy takie pełnomocnictwo może być jednak
    > załatwione u notariusza a nie konsula? Chodzi o to że najbliższy konsulat
    > jest daleko a podróz kosztowna.

    moze być i u notariusza, ale jak poczytasz art. 1138 kpc dowiesz się, ze
    wizyta u konsula jest nieunikniona
    www.sejm.gov.pl

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@i...XX.pl < wytnij X..X gdy będziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl + http://wizowo.3mam.net

  • 15. Data: 2005-01-10 12:17:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <M3gEd.43178$BO5.7324@news.chello.at>, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    > wiadomości news:ijfrrc.2jr.ln@ziutka.router...
    > Czyli wygenerowane praktycznie z głowy pełnomocnictwo podoba się Tobie ?

    Ja tam nie występowałem o takie pełnomocnictwo, ale widziałem cennik :)
    /nb. do znalezienia na www/. Jakbym miał sam układać to dałbym bardziej
    ogólnie, np. nie wymieniałbym nazw typu "urząd/urzędowych" czy "samorząd"
    a dałbym "odpowiedniego organu" albo w ogóle skoncentrowałbym się na
    czynnościach prawnych a nie na jej pośrednim adresacie. Poza tym, powinna
    sie chyba znaleźć deklaracja czy jest się stanu wolnego i pewnie dobrze by
    było również podać nr wpisu w KW.

    > Notariusz chyba bierze opłatę stałą za poświadczenie własnoręczności podpisu
    > niezaleznie od treści pod jaką ów podpis jest składany.

    Chiba tak, ale tu jeszcze jest coś sprawdzane bo wiem, że tego typu
    pełnomocnictwa ambasada nie wystawi od ręki.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2005-01-10 17:13:54
    Od: " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@j...w.stopce.pl> napisał(a):

    > Czyli wygenerowane praktycznie z głowy pełnomocnictwo podoba się Tobie ?

    Jemu może tak. Mi nie bardzo...

    1. Wiem o obrocie nieruchomościami, własnościowymi spółdzielczymi prawami do
    lokalu mieszkalnego, odrębną własnością lokali czy też nieruchomościami... o
    akcie notarialnym sprzedaży "mieszkania" pierwsze słyszę...

    2. Nic nie ma o cenie sprzedaży (Np. "nie niższa niż..." czy też "według
    uznania pełnomocnika..." ani o upoważnieniu do odbioru i pokwitowania zapłaty.

    W związku z tym grupę poproszę o wypowiedzi na następujący problem:

    Zakładam hipotetycznie, że pełnomocnictwo zostało udzielone o treści
    sugerowanej przez Krzysztofa. Mieszkanie powiedzmy jest warte na wolnym rynku
    100.000zł. Pełnomocnik sprzedaje je za powiedzmy 30.000zł.

    Czy właścicielowi służy jakiekolwiek roszczenie do pełnomocnika o ewidentną
    stratę przy sprzedaży?

    Czy właściciel może unieważnić taką umowę? Na jakiej podstawie?

    pozdrawiam

    b.

    Co do konsuli - nie słyszałem o przypadku sporządzania aktów notarialnych -
    nawet od pełnomoctw się migają. Jedyne czynności z którymi się zetknąłem to
    poświadczenie zgodności treści i formy dokumentu z prawem obowiązującym w
    miejscu wystawienia.

  • 17. Data: 2005-01-10 20:28:59
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > o akcie notarialnym sprzedaży "mieszkania" pierwsze słyszę...

    zdaje się że wątek dotyczy udzielenia pełnomocnictwa do rozporządzania
    nieruchomością a nie notarialne sprzedawanie mieszkania, wątpliwe jest czy
    ktoś wogóle zacznie rozmawiać z kimś kto nie jest włascicielem a chce
    sprzedać... lub ktoś kto ma zwykłe pełnomocnictwo.

    > 2. Nic nie ma o cenie sprzedaży (Np. "nie niższa niż..." czy też "według
    > uznania pełnomocnika..." ani o upoważnieniu do odbioru i pokwitowania
    zapłaty.

    owszem taką klauzulę można zawrzeć w pełnomocnictwie, ale moim zdaniem jest
    bez sensu bo jednoznacznie sugeruje cenę transakcji... i kupujący widząc
    takie pełnomocnictwo z ceną już psychologicznie może nie chcieć zapłacić
    więcej...

> [...]
    > 100.000zł. Pełnomocnik sprzedaje je za powiedzmy 30.000zł.
    >
    > Czy właścicielowi służy jakiekolwiek roszczenie do pełnomocnika o

    art. 95 §2 kc mówi, ze czynność wykonana przez pełnomocnika = tak jakbyś ją
    wykonał osobiście

    > Czy właściciel może unieważnić taką umowę? Na jakiej podstawie?

    może na podstawie art. 82-88 kc ?