  • 1. Data: 2005-01-08 13:00:05
    Temat: Oszustwo?
    Od: "KRASPOL - Gartenfiguren" <w...@o...pl>

    Mam prośbę do grupowiczów o ocene mojego problemu.

    Zamówiłem usługe wykonania strony internetowej w zeszłym roku. Strona
    została wykonana i umieszczona w internecie. Została wykonana w jeden z
    najprostszych sposobów, bez technologii Flash itp.
    Jestem osobą prowadzącą własną działalność gospodarczą i nie miałem
    zielonego pojęcia o cenie takiej usługi czy też produktu, jakim jest strona
    internetowa.
    Firma u której zleciłem wykonanie usługi przedstawiła mi fakture w
    wysokości, która o wieleset procent przewyższyła prawdziwą wartość produktu
    (czyli faktycznej ceny rynkowej wykonania takiej strony internetowej) Byłem
    osobą nieświadomą w momencie przedstawienia przez nich faktury. Nie miałem
    pojęcia ile tak naprawde kosztuje taki produkt czy usługa. Twierdzę że
    zostałem oszukany na dużą kwotę pieniędzy i nie wiem jak prawo stosunkuje
    się do takich przypadków. Jak wygląda moja sytuacja prawna w takim
    przypadku. Dopiero po roku czasu dowiedziałem się , zorientowałem się o
    oszustwie (po rozmowie z osobami które świadczą podobne usługi). Co
    powinienem zrobić.? Wartość sprzedanej mi usługi przewyższa
    kilkusetprocentowo jej faktyczną wartość. Czy firma sprzedająca mi ten
    produkt czy usługę mogła dopuścić się tak wilce rażącego podniesienia ceny,
    przy wykorzystaniu niewiedzy osoby zamawiającej.
    Pozdrawiam i proszę o wypowiedzi
    Piotr

  • 2. Data: 2005-01-08 13:06:04
    Temat: Re: Oszustwo?
    Od: scream <n...@p...pl>

    KRASPOL - Gartenfiguren napisał(a):
> [...]
    > produkt czy usługę mogła dopuścić się tak wilce rażącego podniesienia ceny,
    > przy wykorzystaniu niewiedzy osoby zamawiającej.

    po pierwsze, skoro zamowiles i otrzymales usluge, to teraz powinienes
    zaplacic

    po drugie, skoro sam mowisz ze nie znasz sie na tym - to nie mozesz
    ocenic czy cena uslugi jest zawyzona czy nie

    wiesz, fiat kosztuje 30 tysiecy, a mercedes 300 - pozwiesz do sadu
    mercedesa, ze zawyzyl cene i popelnil 'oszustwo'?

    ceny uslug sie roznia i nikt nie ustala ich na sztywno

    zamowiles - dostales - zaplac

    inna sprawa, ze powinienes poprosic o fakture pro-forma przed wykonaniem
    uslugi albo spisac jakas umowe przedwstepna..

    aha, i jeszcze jedno - jesli Ty nie zaplacisz, to Ty bedziesz oszustem i
    to Ty popelnisz przestepstwo

    okaz troche rozsadku i zaplac ludziom za ich prace
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-01-08 13:28:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KRASPOL - Gartenfiguren wrote:

    > Zamówiłem usługe wykonania strony internetowej w zeszłym roku. Strona
    > została wykonana i umieszczona w internecie. Została wykonana w jeden z

    Czyli dzieło zostało wykonane i odebrane.

    > najprostszych sposobów, bez technologii Flash itp.

    No i bardzo dobrze! Chcesz mieć przejrzystą, szybko się otwierającą,
    profesjonalną stronę, czy przebajerowany, koszmarnie wolno się ładujący
    burdel?

    > Jestem osobą prowadzącą własną działalność gospodarczą i nie miałem
    > zielonego pojęcia o cenie takiej usługi czy też produktu, jakim jest strona
    > internetowa.

    Nie ma ustalonych stawek. Jak Ci tęskno do regulowanych urzędowo cen, to
    polecam wyjazd do Korei Północnej.

    > Firma u której zleciłem wykonanie usługi przedstawiła mi fakture w
    > wysokości, która o wieleset procent przewyższyła prawdziwą wartość produktu
    > (czyli faktycznej ceny rynkowej wykonania takiej strony internetowej) Byłem

    A czy przed zawarciem umowy (zamówieniem strony) dostałeś cennik/ofertę?
    Czy po prostu zamówiłeś stronę nie pytając się w ogóle o cenę? (też mi
    'biznesmen').

> [...]
    > pojęcia ile tak naprawde kosztuje taki produkt czy usługa. Twierdzę że
    > zostałem oszukany na dużą kwotę pieniędzy i nie wiem jak prawo stosunkuje

    Twierdzić sobie możesz nawet że Ziemia jest płaska i podróżuje na
    grzbiecie czterech słoni stojących na żółwiu (imieniem An'Tuin).

> [...]
    > oszustwie (po rozmowie z osobami które świadczą podobne usługi). Co
    > powinienem zrobić.? Wartość sprzedanej mi usługi przewyższa

    Modlić się, żeby firma, która tę stronę robiła, nie znalazła tutaj
    Twoich pomówień, bo mogła by spokojnie przyłożyć Ci kodeksem karnym.

    > kilkusetprocentowo jej faktyczną wartość. Czy firma sprzedająca mi ten

    A kto ustala tę faktyczną wartość? Czy może nie zleceniodawca i
    wykonawca dzieła między sobą? Było się nie zgodzić na taką cenę i
    poszukać kogoś tańszego przed rozpoczęciem prac nad stroną.

    > produkt czy usługę mogła dopuścić się tak wilce rażącego podniesienia ceny,
    > przy wykorzystaniu niewiedzy osoby zamawiającej.

    Czy przed podpisaniem umowy zamknęli Cię w izolatce i uniemożliwili
    zbadanie rynku? Albo spoili lub odużyli narkotykami?

    Czy jesteś poważnym, rozumnym człowiekiem, zdolnym do podejmowania
    własnych decyzji, czy może kimś, kto tylko omyłkowo nie został
    ubezwłasnowolniony?

  • 4. Data: 2005-01-08 14:08:39
    Od: "KRASPOL - Gartenfiguren" <w...@o...pl>

    > aha, i jeszcze jedno - jesli Ty nie zaplacisz, to Ty bedziesz oszustem i
    to Ty popelnisz przestepstwo

    > okaz troche rozsadku i zaplac ludziom za ich prace

    No niestety zapłaciłem co do grosza.

  • 5. Data: 2005-01-08 14:11:19
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 8 Jan 2005 14:00:05 +0100, KRASPOL - Gartenfiguren naskrobał(a):

> [...]
    > zostałem oszukany na dużą kwotę pieniędzy i nie wiem jak prawo stosunkuje
    > się do takich przypadków. Jak wygląda moja sytuacja prawna w takim

    gdzie tu znalazłeś oszustwo?

> [...]
    > produkt czy usługę mogła dopuścić się tak wilce rażącego podniesienia ceny,
    > przy wykorzystaniu niewiedzy osoby zamawiającej.

    dziwne prowadzisz DG a nie wiesz co to wolny rynek :>

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2005-01-08 14:12:28
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 08 Jan 2005 14:06:04 +0100, scream naskrobał(a):

    > aha, i jeszcze jedno - jesli Ty nie zaplacisz, to Ty bedziesz oszustem i
    > to Ty popelnisz przestepstwo

    ROFL :) zabawny jesteś - chcesz ponad połowe ludzi do wiezienia wskadzić?
    :D

  • 7. Data: 2005-01-08 14:17:06
    Od: "Arek P." <a...@i...szczecin.wytnij_to.pl>

    KRASPOL - Gartenfiguren wrote:
    > No niestety zapłaciłem co do grosza.

    Oby wiecej tak uczciwych klientow.

    Swoja droga wlasnie odnalazlem Twoja strone i jesli to ta (sklep z
    krasnalami) to nie wiem dlaczego jestes niezadowolony. Strona jest co
    prawda bardzo prosta ale jest czytelna. Ma latwo dostepny i czytelny
    katalog, obsluge koszyka, do aktualizacji katalogu na pewno masz panel.
    Wszystko co trzeba.

    Wracajac do ceny w ciagu roku duzo sie zmienilo w tej branzy i jakosci
    wykonywanych stron a takze nizszych cen. Mimo, ze roznica kilkuset% w
    cenie nie jest mozliwa w ciagu roku za ta sama prace jednak ja bym tak
    nie lamentowal.

    Powiedz mi jeszcze ... cene porownawcza dostales od jakiejs firmy czy
    osoby prywatnej (np. studenta)?

    --
    Arek

  • 8. Data: 2005-01-08 15:16:50
    Od: scream <n...@p...pl>

    Sebol napisał(a):
    > ROFL :) zabawny jesteś - chcesz ponad połowe ludzi do wiezienia wskadzić?
    > :D

    zabawny? gdzie?
    jesli ktos zamowil usluge i zostala ona wykonana, a ta osoba nie zaplaci
    za nią, to kim bedzie, jak nie oszustem i zlodziejem?

  • 9. Data: 2005-01-08 15:19:35
    Od: "siny" <s...@w...pl>

    to chyba nie na temat odpoweidz byla panie scream

  • 10. Data: 2005-01-08 17:49:17
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "siny" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > to chyba nie na temat odpoweidz byla panie scream

    jego nie na temat, a TWoja

    1. nad postem, strasznie sie cos takiego czyta
    2. odpowiedza byla na post Sebola nie screama

    P.