    From: " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pełnomocnictwo w sprzedaży mieszkania
    Date: Mon, 10 Jan 2005 17:13:54 +0000 (UTC)

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@j...w.stopce.pl> napisał(a):

    > Czyli wygenerowane praktycznie z głowy pełnomocnictwo podoba się Tobie ?

    Jemu może tak. Mi nie bardzo...

    1. Wiem o obrocie nieruchomościami, własnościowymi spółdzielczymi prawami do
    lokalu mieszkalnego, odrębną własnością lokali czy też nieruchomościami... o
    akcie notarialnym sprzedaży "mieszkania" pierwsze słyszę...

    2. Nic nie ma o cenie sprzedaży (Np. "nie niższa niż..." czy też "według
    uznania pełnomocnika..." ani o upoważnieniu do odbioru i pokwitowania zapłaty.

    W związku z tym grupę poproszę o wypowiedzi na następujący problem:

    Zakładam hipotetycznie, że pełnomocnictwo zostało udzielone o treści
    sugerowanej przez Krzysztofa. Mieszkanie powiedzmy jest warte na wolnym rynku
    100.000zł. Pełnomocnik sprzedaje je za powiedzmy 30.000zł.

    Czy właścicielowi służy jakiekolwiek roszczenie do pełnomocnika o ewidentną
    stratę przy sprzedaży?

    Czy właściciel może unieważnić taką umowę? Na jakiej podstawie?

    pozdrawiam

    b.

    Co do konsuli - nie słyszałem o przypadku sporządzania aktów notarialnych -
    nawet od pełnomoctw się migają. Jedyne czynności z którymi się zetknąłem to
    poświadczenie zgodności treści i formy dokumentu z prawem obowiązującym w
    miejscu wystawienia.