  • 11. Data: 2003-08-28 06:35:54
    Temat: Re: pasy bezpieczeństwa
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    > Żaden z powołanych przez Ciebie artykułów nie stanowi, że jest to
    > wykroczenie. One jedynie określają co jest zabronione. W obydwu wypadkach
    > kierujący popełnia wykroczenie opisane w jednym i tym samym art. 97 kw.
    > Mniej albo bardziej poważnie popełnia to wykroczenie i może dostać tylko
    > jeden mandat za jego popełnienie. Ewentualnie może być różna wysokość tego
    > mandatu, ale jednego, a nie dwóch.

    Oczywiscie masz racje, cytowane artykuly z kodeksu drogowego, okreslaja
    co jest zabronione. I w obydwu przypadkach jest to wykroczenie z art. 97 kw.
    Pytanie tylko co z wysokoscia mandatu? Zgodnie z rozporzadzeniem z dnia
    11.09.2002r. wysokosc grzywny za wykroczenie okreslone w art. 97 kw,
    dla cytowanych artykulow kd. wynosi do 150zl. Czy wiec maksymalnie
    mozna zaplacic 150zl, czy tez 300zl. Mnie sie wydaje, ze bedzie to 300zl.

    (mrk)

    ---
    Marcin R. Kiepas
    m...@i...pl
    *********************

  • 12. Data: 2003-08-28 06:36:37
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    > To nie jest to samo wykroczenie. W pierwszym wypadku zlapal art. 39 ust. 1
    > kodeksu drogowego (kierujacy pojazdem samochodowym oraz osoba przewozona
    > takim pojazdem wyposazonym w pasy bezpieczenstwa sa obowiazani korzystac
    > z tych pasow podczas jazdy). W drugi natomiast art. 45 ust. 2 pkt. 3.
    > (kierujacemu pojazdem zabrania sie przewozenia pasazerow w sposob niezgodny
    > z art. 39, 40 lub 63 ust. 1). Oba te wykroczenia sa zagrozone grzywna
    > maksymalnie do 150zl, wiec na 300zl powinno sie skonczyc.

    Ale nie zatrzymali go ponownie. Policjant ma 3 (trzy) dni na zawiadomienie
    delikwenta o zdarzeniu widzianym przez siebie naocznie, jesli delikwent ten
    bedzie za to ukarany. Z fotoradarami termin jest 2 tygodnie... Zatem, jesli w
    ciagu 3 dni nie odezwali sie do niego to przepadlo - zaniedbanie proceduralne...

    Pozdrawiam.

    Roland

  • 13. Data: 2003-08-28 06:51:41
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

    > W lipcu zatrzymali mnie za brak pasów, ja przyjąłem mandat ale kumpel
    który
    > siedział za mną odmówił przyjęcia mandatu bo mówił że się źle czuje.
    >
    > Dzisiaj byłem na zeznaniach

    hm.. a czy przypadkiem nie jest tak, że albo przyjmujesz albo sprawa do sądu
    grodzkiego? Po co wzywali temtego gościa ? Jak nie przyjął to powinni
    skierować sprawę do sądu, czy jednak jest inna możliwość ? (np. taka, że nie
    przyjmie się mandatu, a policja będzie wzywać na przesłuchania w kółko?)

    pozdr.,
    stavi

  • 14. Data: 2003-08-28 07:19:15
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Muti" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Dzisiaj byłem na psiarni

    > Przyznam sie że dyskusja z psami przebiegała raczej w nerwowej admosferze.

    > Dzisiaj byłem na zeznaniach i poza tym że te psy napisały

    NTG!
    Zajrzyj na stronę www.dresiarze.pl

  • 15. Data: 2003-08-28 16:17:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem 150 zł, bo to, że kierowca jechał pojazdem bez pasów jak i to,
    że jechał pojazdem w którym siedział inny gość bez pasów, to jedno
    wykroczenie. Ale mogę się mylić.

  • 16. Data: 2003-08-28 20:02:56
    Od: "avancer" <a...@w...pl>

    | Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w
    wiadomości

    | Tak poza tym który dostałem tamtego wieczora chcieli mi dzisiaj
    wpakować
    | jeszcze jeden.
    | Drugi m. niedopuszczalny, bo jeden czyn, nawet jezeli wiecej
    naruszonych przepisow. Zastosowanie ma art. 9 par. 1 k.w. i art. 96
    k.p. w sprawach o ...
    Pozdrawiam.

  • 17. Data: 2003-08-29 05:11:30
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    > Moim zdaniem 150 zł, bo to, że kierowca jechał pojazdem bez pasów jak i to,
    > że jechał pojazdem w którym siedział inny gość bez pasów, to jedno
    > wykroczenie. Ale mogę się mylić.

    A miom zdaniem 0 zł, patrz moj poprzedni post - procedura!
    Pozdrawiam

    Roland

  • 18. Data: 2003-08-29 06:22:28
    Od: nerveuse<s...@i...pl>

    możesz wejść na policyjne forum
    http://www.przepisy.e-box.pl/
    i poprosic o wyjasnienie tej sytuacji!
    Pozdrawiam,
    nerveuse

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 19. Data: 2003-08-29 15:52:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | A miom zdaniem 0 zł, patrz moj poprzedni post - procedura!

    Źle mnie zrozumiałeś. Oczywiście, że w Komendzie po fakcie, to już nie mieli
    prawa gościowi dawać mandatu i to nie podlega w mojej ocenie żadnej
    dyskusji. Choćby z tego powodu, że już go raz ukarali za to wykroczenie.

    Mnie chodziło o chwilę ujawnienia. Postulowałem, że nawet tam na drodze
    jazda bez pasów bezpieczeństwa oraz kierowanie pojazdem w którym pasażer nie
    ma pasów bezpieczeństwa stanowiło jedno wykroczenie, więc nie można sumować
    granic.

  • 20. Data: 2003-08-31 06:54:20
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

> [...]
    > ma pasów bezpieczeństwa stanowiło jedno wykroczenie, więc nie można sumować

    Wlasciwie masz racje :-) Najwyzej mozna wysokosc kary dostosowac do rozmiaru
    wykroczenia... Mnie tez chodzilo jedynie o to, ze teraz policjanci (po fakcie)
    to moga sobie tylko w brode napluc...

    Pozdrawiam

    Roland