  • 1. Data: 2003-08-27 06:28:47
    Temat: mieszkanie lokatorskie a DG
    Od: "Kubik" <k...@i...com>

    Witam!

    Wątek ten przewijał się już na grupie, ale mój problem trochę różni
    się od tego, co przeczytałem w archiwach.

    Otóż założyłem DG, siedzibą określiłem mieszkanie lokatorskie
    w którym jestem zameldowany (a właścicielem jest moja żona),
    natomiast miejsce wykonywania działalności jest "u zleceniodawcy".
    Byłem w spółdzielni aby zgłosić ten fakt (wyższy podatek od nieruchomości)
    - chcę wydzierżawić tylko mały kawałek pod siedzibę (powiedzmy
    powierzchnię biurka - 3m/kw) gdyż całe mieszkanie to pokój, kuchnia i
    łazienka.
    Usłyszałem, że się nie da, że trzeba cały pokój, a że nie jestem
    współwłaścicielem
    mieszkania (bo nie jestem) to w ogóle nie mogę mieć tam siedziby.

    Wiadomo, spółdzielnia rządzi się swoimi prawami. Ale może macie jakiś pomysł
    jak tą sprawę rozwiązać?

    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2003-08-27 06:52:09
    Temat: Re: mieszkanie lokatorskie a DG
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Kubik wrote:

> [...]
    > nieruchomości) - chcę wydzierżawić tylko mały kawałek pod siedzibę
    > (powiedzmy powierzchnię biurka - 3m/kw) gdyż całe mieszkanie to pokój,

    Jeśli na potrzeby DG nie jest wykorzystywany co najmniej cały pokój to
    nie ma wyższego podatku.

> [...]
    > mieszkania (bo nie jestem) to w ogóle nie mogę mieć tam siedziby.
    >
    > Wiadomo, spółdzielnia rządzi się swoimi prawami. Ale może macie jakiś

    Nie bardzo widzę na czym polega sprawa. Dlaczego chcesz to dzierżawić
    (czyli wynajmować)? Po co to zgłaszasz w sp-ni? Piszesz, że już firma
    jest zarejestrowana więc nie chodzi o problemy z rejestracją. Jeśli
    potrzebujesz jakiegoś papierka dla US to podpisz z żoną umowę użyczenia
    1/4 pokoju i sp-ni nic do tego.

  • 3. Data: 2003-08-27 07:18:51
    Od: "Kubik" <k...@i...com>

    "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> wrote in message

    > Jeśli na potrzeby DG nie jest wykorzystywany co najmniej cały pokój to
    > nie ma wyższego podatku.
    A jaka jest na to podstawa prawna? Czy to siedzi w ustawie o podatkach
    lokalnych?

    > Nie bardzo widzę na czym polega sprawa. Dlaczego chcesz to dzierżawić
    > (czyli wynajmować)? Po co to zgłaszasz w sp-ni? Piszesz, że już firma
    Nie chcę :) Nadgorliwość gorsza od faszyzmu - ale wolałbym z niczym nie
    zalegać
    już na początku mojej działalności.

    Dzięki za odpowiedź.

    Adam

  • 4. Data: 2003-08-27 07:55:19
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Kubik wrote:

    > A jaka jest na to podstawa prawna? Czy to siedzi w ustawie o podatkach
    > lokalnych?

    Przeszukaj archiwum tej grupy w googlach. Dyskusje na ten temat były
    wielokrotnie.

  • 5. Data: 2003-08-27 22:56:26
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia śro 27. sierpnia 2003 08:28 ktoś podpisujący się jako
    Kubik napisał(a):

    > Wiadomo, spółdzielnia rządzi się swoimi prawami. Ale może macie jakiś
    > pomysł jak tą sprawę rozwiązać?

    Olać spółdzielnię. Po co Ci to? DG organ stosowny zarejestrował? To działaj
    i już.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.