  • 1. Data: 2003-04-16 07:38:55
    Temat: parkingi-opłaty za parkowanie - szpital
    Od: marko1 <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Ostanio musiałem zapłacić za parkowanie na parkingu przyszpitalnym.
    Parkin jest własnością Szpiatla.
    Otrzymałem "bilet" za pobraną opłatę.
    W wyroku Trybunału Knstytucyjnego z dnia 10 grudnia 2002 roku wynika, że
    pobieranie opłat parkingowych na drogach publicznych jest nie zgodne z
    prawem.
    W związku z tym czy zasadne jest pobieranie opłat parkingowych przez
    Szpital - do kiedy mogą tak robić ? Płacimy podatki,składki za służbę
    zdrowia - i mamy jeszczee płacić za parkowanie samochodów!!. Przecież z
    naszych składek są regulowane składki za porady, leczenia. Wiemy
    wszyscy, że służba zdrowia jest w tragicznej kondycji. Na odwrocie tego
    "biletu" jest informacja że opłatą wspieram działalność Szpitala -
    przynajmniej pieniądze "idą" na wzniosły cel.
    Może ktoś mi wyjaśni czy Szpital może pobierać opłate parkingową , a
    jeżeli tak - to do kiedy. Szukam informacji na ten temat w internecie -
    ale nie moge tego znaleźć (szukać ustawy - pochłania bardzo dużo czasu).

    Za pomoc i sugestie z góry dziękuję
    Marek j

  • 2. Data: 2003-04-16 12:13:57
    Temat: Re: parkingi-opłaty za parkowanie - szpital
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marko1" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 10 grudnia 2002 roku wynika, że
    > pobieranie opłat parkingowych na drogach publicznych jest nie zgodne z
    Cóż.
    1. Prywatny teren szpitala nie ma nic wspólnego z powszechną drogą
    publiczną.
    2. Płacimy nie "na służbę zdrowia", a na (obecnie) Narodowy Fundusz Zdrowia,
    a dawniej na Kasy Chorych.
    Ta instytucja bowiem dysponuje naszymi składkami na ubezpieczenie,
    podpisując, bądź nie, z danymi szpitalami kontrakty, oczywiście w naszym
    imieniu.
    3. Teoretycznie supermarket, do którego jeździsz na zakupy, też mógłby na
    swoim terenie wprowadzić opłaty za parkowanie. Wtedy być tam nie jeździł.
    Tak samo NFZ może nie podpisać ze szpitalem kontraktu z powodu kwestii tak
    pobocznej, jak opłaty za parking przyszpitalny, pobierane od odwiedzających.
    Ale lepiej jednak, żeby kierował się innymi przesłankami.
    Oczywiście czymś zupełnie innym jest sytuacja, kiedy ktoś samochodem zawozi
    chorą osobę do szpitala (powiedzmy, że zastępuje karetkę). Taki ktoś może
    nie mieć przy sobie pieniędzy, a pacjentowi, szczególnie w sytuacji
    zagrożenia życia, nie można uniemożliwiać dostania się do szpitala, bo za to
    już odpowiada się karnie.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 3. Data: 2003-04-17 11:13:25
    Od: "Trix" <t...@p...com>

> [...]
    > Tak samo NFZ może nie podpisać ze szpitalem kontraktu z powodu kwestii tak
    > pobocznej, jak opłaty za parking przyszpitalny, pobierane od

    Jest jeszcze jedna wazna kwestia: supermarket jest prywatny a szpital
    panstwowy.

    Trix.

  • 4. Data: 2003-04-17 11:28:02
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Trix" <t...@p...com> wrote in message
    > odwiedzających.
    >
    > Jest jeszcze jedna wazna kwestia: supermarket jest prywatny a szpital
    > panstwowy.

    Chyba należy już zapomnieć o tym, że co państwowe to nasze.
    Szpital państwowy, czy prywatny zarządza swoim mieniem samodzielnie.

  • 5. Data: 2003-04-17 16:26:25
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trix" <t...@p...com> napisał w wiadomości
    > odwiedzających.
    >
    > Jest jeszcze jedna wazna kwestia: supermarket jest prywatny a szpital
    > panstwowy.
    Chyba sobie żartujesz.
    Publiczne jest tylko nasze ubezpieczenie. Zarządzający tym ubezpieczeniem
    mogą z danym szpitalem nie podpisać kontraktu. Próbowałam się wyrażać
    jasno...
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 6. Data: 2003-04-17 16:34:28
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Publiczne jest tylko nasze ubezpieczenie. Zarządzający tym ubezpieczeniem
    > mogą z danym szpitalem nie podpisać kontraktu. Próbowałam się wyrażać

    No w każdym razie po tej słynnej reformie z kasami chorych szpitale musiały
    się usamodzielnić i przestały być państwowe.
    Dlatego właśnie są tak zadłużone. Ale to już dyskusja na inny temat.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 7. Data: 2003-04-18 14:39:38
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

> [...]
    > się usamodzielnić i przestały być państwowe.
    > Dlatego właśnie są tak zadłużone. Ale to już dyskusja na inny temat.

    niektore sa prywatne
    i te nie sa zadluzone

  • 8. Data: 2003-04-20 15:11:52
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pestifer" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    > niektore sa prywatne
    > i te nie sa zadluzone
    pewnie tak, choć ja im tam w bilans nie patrzę ;)
    ale to nie zmienia faktu, że SPZOZ-y, czyli większość szpitali, nie są
    państwowe. Kiedy były państwowe, to nie były zadłużone, bo... były państwowe
    i jak co, to odpowiadał Skarb Państwa.
    MArta