    From: marko1 <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: parkingi-opłaty za parkowanie - szpital
    Date: Wed, 16 Apr 2003 09:38:55 +0200

    Witam,
    Ostanio musiałem zapłacić za parkowanie na parkingu przyszpitalnym.
    Parkin jest własnością Szpiatla.
    Otrzymałem "bilet" za pobraną opłatę.
    W wyroku Trybunału Knstytucyjnego z dnia 10 grudnia 2002 roku wynika, że
    pobieranie opłat parkingowych na drogach publicznych jest nie zgodne z
    prawem.
    W związku z tym czy zasadne jest pobieranie opłat parkingowych przez
    Szpital - do kiedy mogą tak robić ? Płacimy podatki,składki za służbę
    zdrowia - i mamy jeszczee płacić za parkowanie samochodów!!. Przecież z
    naszych składek są regulowane składki za porady, leczenia. Wiemy
    wszyscy, że służba zdrowia jest w tragicznej kondycji. Na odwrocie tego
    "biletu" jest informacja że opłatą wspieram działalność Szpitala -
    przynajmniej pieniądze "idą" na wzniosły cel.
    Może ktoś mi wyjaśni czy Szpital może pobierać opłate parkingową , a
    jeżeli tak - to do kiedy. Szukam informacji na ten temat w internecie -
    ale nie moge tego znaleźć (szukać ustawy - pochłania bardzo dużo czasu).

    Za pomoc i sugestie z góry dziękuję
    Marek j