  • 1. Data: 2003-04-16 07:10:41
    Temat: Ślub cywilny
    Od: "Joanna" <t...@i...pl>

    Witajcie,
    Mam pytanie odnośnie pracy Urzędów Stanu Cywilnego.
    Otóż zawsze tak było, że śluby cywilne udzielane były w soboty.
    W moim USC powiedzieli, że oni nie pracują w soboty, i ślub może się odbyć
    od pn. do piątku.
    Nie wiem na ile to jest prawda, a na ile ściemniają mnie;) [może wogóle nie
    chce im się pracować w soboty, nie obrażając oczywiście nikogo...].
    Mam wobec tego pytanie : czy USC mogą nie pracować w soboty (to znaczy
    odmawiać udzielania ślubów) i czy są jakieś przepisy określające czas pracy
    (w tym soboty) Urzędów.
    Dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam.
    Joanna

  • 2. Data: 2003-04-16 09:01:17
    Temat: Re: Ślub cywilny
    Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl>

    Joanna wrote:

    > Otóż _zawsze_ tak było, że śluby cywilne udzielane były w soboty.

    Chyba nie zawsze... I nie wszedzie...

    > W _moim_ USC powiedzieli, że oni nie pracują w soboty, i ślub może się odbyć
    > od pn. do piątku.

    Slub mozesz wziac w dowolnym USC.
    W Szczecinie dwa USC udzielaja slubow w soboty, a jeden w dni
    powszednie.

    Wiec byc moze wszystko jest ok.

    Dominika

  • 3. Data: 2003-04-17 11:13:31
    Od: "Agnieszka" <a...@a...net>

    Ślub możesz wziąć gdzie chcesz i kiedy chcesz.
    Ja miałam podobny problem: chciałam wziąć ślub 2 maja,
    a owego roku wypadało to we wtorek.
    Obdzwoniłam kilka warszawskich USC, z których żaden nie wyraził
    zgody na tak dziwaczną zachciankę (np. "bo w maju to my tylko
    w pierwszą sobotę udzielamy, w inne dni nie").
    W związku z tym zadzwoniliśmy do kierowniczki wszystkich
    warszawskich USC z pytaniem, dlaczego tak jest...
    Kobieta przez kilka minut nie mogła wydusić z siebie słowa
    z wrażenia... a zaraz potem stwierdziła, że jak następnego dnia
    pójdziemy do dowolnego urzędu, to bez problemu wyznaczą
    nam taki termin, jaki nam się podoba, nie tylko 2 maja, ale nawet
    3 maja o siódmej rano. Bo to jest nasz ślub, nasze prawo do wyboru
    miejsca i czasu i obowiązkiem każdego urzędu jest się dostosować.
    No więc następnego dnia grzecznie zapukaliśmy do wybranego urzedu
    z pytaniem, czy można 2 maja o 12... Pani urzędniczka mało nas
    wzrokiem nie zabiła (a my mało nie padliśmy ze śmiechu na widok
    jej miny), ale ślub się odbył dokładnie wtedy kiedy chcieliśmy.
    Jak widać wszystko jest tylko wypadkową humoru urzędników
    i op... jaki dostaną z góry...
    Pozdrawiam,
    Agnieszka