  • 11. Data: 2005-02-20 16:42:36
    Temat: Re: parking hipermarketu i mandat
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tenny*mac" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cv9m9d$5c9$1@inews.gazeta.pl...

    Ale zauważ, że jazda na światłach przeciwmgielnych jest jakimś tam
    naruszeniem prawa nie pociągającym za sobą generalnie zagrożenia dla
    bezpieczeństwa ruchu drogowego. Co innego jada w poprzek oznakowanych dróg
    która teoretycznie może doprowadzić do kolizji z prawidłowo jadącym innym
    uczestnikiem ruchu, który ma prawo podejrzewać, że wszyscy będą przestrzegać
    tego oznakowania.

  • 12. Data: 2005-02-20 17:11:41
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Nie wiem jak jest prawnie, ale moja żona została na hipermarketowym
    > parkingu złapana, postraszona mandatem (wykroczenie było - brak pasów),

    Wykroczenia nie bylo, bo nie bedac na publicznej drodze nie ma obowiazku
    zapiecia pasów. Domaganie sie mandatu bylo bezprawne.
    Pas nalezy zapiac przed minieciem znaku "koniec drogi wewnetrznej". Od tego
    miejsca zaczyna sie jurysdykcja policji.
    Co do meritum - policja nie ma prawa interweniowac na parkingu hipermarketu
    do momentu, gdy nie zostanie wezwana do interwencji przez administracje
    hipermarketu.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 13. Data: 2005-02-20 17:27:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    SQLwysyn wrote:

    > Co do meritum - policja nie ma prawa interweniowac na parkingu
    > hipermarketu do momentu, gdy nie zostanie wezwana do interwencji przez
    > administracje hipermarketu.

    Albo przez poszkodowanego.

  • 14. Data: 2005-02-20 17:58:15
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    jakieś dwa lata temu tak sobie właśnie jeździłem jak pytający ma zamiar.
    Ostre ruszanie, hamowanie, zakręty itd. Parking dość duży z poziomymi
    znakami. To wszystko widział patrol policyjny. Jeździłem jakieś pół godz.
    Mandat dostałem za niezatrzymanie się przy STOP. z tego parkingu wyjeżdzało
    się na drogę a z tej drogi na główną i był stop. oni stali obok. Szczerze
    mówiąc to nie widziałem tego znaku więc bardzo się zdziwiłem że chcą mandat
    mi wlepić. Myślałem że za szaleństwa na parkingu ale policjant odpowiedział
    że im nic do mioch szaleństw na tym parkingu. Nie było żadnego zagrożenia a
    oni zdają sobie sprawę że robiłem coś co może mi się przydać tym bardziej że
    cały czas mnie obserwowali i stwierdzili że miałem dobry pomysł :)
    No ale mandat i tak wlepili :)
    A tak czekali na łapówę wtedy...

    --
    PawełJ

  • 15. Data: 2005-02-20 18:53:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Albo przez poszkodowanego.

    A jak wezwie świadek, albo sami przez przypadek zobaczą, to już nie mają
    prawa reagować na wykroczenia, czy zgoła przestępstwa?

  • 16. Data: 2005-02-20 22:28:20
    Od: "tenny*mac" <w...@g...pl>

    > Ale zauważ, że jazda na światłach przeciwmgielnych jest jakimś tam
    > naruszeniem prawa nie pociągającym za sobą generalnie zagrożenia dla
    > bezpieczeństwa ruchu drogowego.

    Jak nie ,oslepisz trabanta i wpadnie do rowu- czyz nie to mieli na mysli
    twozący kodeks drogowy?

  • 17. Data: 2005-02-20 23:23:20
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > mogą być dalekosiężne używane w jeździe sportowej) mogą kogoś oślepiać.
    > Teoretycznie pewnie nie, skoro nie jest wymagane ich wyłączenie przy
    > zbliżaniu się do pojazdu z naprzeciwka. Przyznam, że osobiście nie rozumiem
    > tego zakazu, tym nie mniej skoro jest, to należy go przestrzegać. Nie
    > wykluczone, że w kolejnych edycjach prawa zakaz ten zniknie, tak jak zniknął
    > zakaz montowania tzw. trzeciego światła stop, które w latach 90-tych było
    > tępione zatrzymywaniem dowodów rejestracyjnych, a teraz jest obowiązkowe.

    Ale mowa chyba o tylnym świetle przeciwmgielnym, które bez mgły razi jak
    diabli i za to walą mandaty.

  • 18. Data: 2005-02-20 23:32:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

  • 19. Data: 2005-02-21 02:50:45
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 21 Feb 2005 00:32:36 +0100,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> screamed:
> [...]
    > zainstalowane światła przeciwmgielne (nie mylić z ogólnie halogenami, bo
    > mogą być dalekosiężne używane w jeździe sportowej) mogą kogoś oślepiać.

    To ja proponuję, żebyś trochę pojeździł za kolegą, który posiada prawidłowo
    zainstalowane światło tego typu. <: I w dzień i w nocy. Zobaczysz, czy
    będzie Ci to przszkadzało...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 03:49:47 user up 10529 days, 15:44, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    I couldn't possibly fail to disagree with you less.

  • 20. Data: 2005-02-21 07:38:02
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cvamf2$pka$1@atlantis.news.tpi.pl

    > A jak wezwie świadek, albo sami przez przypadek zobaczą, to już nie mają
    > prawa reagować na wykroczenia, czy zgoła przestępstwa?

    Nie potrzebnie drążysz temat. Mowa była o zachowaniu
    nie zagrażającym dla otoczenia. Gdy istnieje jakiekolwiek
    zagrożenie to *muszą* interweniować na *każde*
    wezwanie. Czy to świadek czy to osoba zainteresowana.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Siła kobiet nie tkwi w tym co mówią,