  • 21. Data: 2005-02-21 07:57:23
    Temat: Re: parking hipermarketu i mandat
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cvb6o5$3se$1@atlantis.news.tpi.pl

    > Nie wiem co mieli na myśli tworząc ten przepis. Powątpiewam, czy
    > prawidłowo zainstalowane światła przeciwmgielne (nie mylić z ogólnie
    > halogenami, bo mogą być dalekosiężne używane w jeździe sportowej) mogą
    > kogoś oślepiać.

    Mogą i to bardzo. Światła nie muszą być skierowane
    (główny snop) w Twoje oczy aby oślepiały. Zauważ
    , że gdy przy dobrej przejrzystości powietrza jakiś
    idiota włączy przeciwmgielne światła pozycyjne (
    takie czerwone z tyłu samochodu) to pomimo, że
    ich rolą nie jest oświetlanie drogi, a "tylko" lepsza
    widoczość poprzedzającego nas pojazdu (z większej
    odległości) to światła te potrafią skutecznie oślepiać
    jadącego za taki kimś kierowcę.

    > Teoretycznie pewnie nie, skoro nie jest wymagane ich
    > wyłączenie przy zbliżaniu się do pojazdu z naprzeciwka.

    Bo tylko używamy ich przy ograniczonej widoczności.
    Przejrzystość powietrza jest mała, a co za tym idzie,
    absorbuje_osłabia siłę_moc tego światła.

    > Przyznam, że osobiście nie rozumiem tego zakazu,
    > tym nie mniej skoro jest, to należy go przestrzegać.

    Bez urazy, ale jeśli teraz nie rozumiesz to już nigdy
    nie zrozumiesz. Widocznie mało lub w ogóle nie
    jeździsz samochodem?. (jako kierowca)

    Oby nie.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Badania opinii publicznej opierają się na fałszywej przesłance,

  • 22. Data: 2005-02-21 09:53:20
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie wiem co mieli na myśli tworząc ten przepis. Powątpiewam, czy prawidłowo
    > zainstalowane światła przeciwmgielne [ciach]

    oj Robert. Pojedź za takim z tylnymi przeciwmgielnymi w deszczu bez
    mgły, jak cała droga świeci na czerwono.
    Ewentualnie naprzeciw takiego z przednimi załączonymi. Przecież one są
    nisko krótko i w dół. Wtedy droga oślepia a nie światła

    MAc

  • 23. Data: 2005-02-21 19:26:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w wiadomości
    .

    > To ja proponuję, żebyś trochę pojeździł za kolegą, który posiada
    prawidłowo
    > zainstalowane światło tego typu. <: I w dzień i w nocy. Zobaczysz, czy
    > będzie Ci to przszkadzało...

    Wiesz, ale co mi ma przeszkadzać przednie światło przeciwmgielne, jak pojadę
    z tyłu za nim? Bo tylne bywa złośliwe faktycznie. Ale ja pisałem o
    przednich.

  • 24. Data: 2005-02-21 19:29:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > widoczość poprzedzającego nas pojazdu (z większej
    > odległości) to światła te potrafią skutecznie oślepiać

    Ale ja pisze o przednich.

    > Bo tylko używamy ich przy ograniczonej widoczności.
    > Przejrzystość powietrza jest mała, a co za tym idzie,
    > absorbuje_osłabia siłę_moc tego światła.

    No nie tylko przy ograniczonej widocznosci. Przy normalnej na krętych
    drogach.

    > Bez urazy, ale jeśli teraz nie rozumiesz to już nigdy
    > nie zrozumiesz. Widocznie mało lub w ogóle nie
    > jeździsz samochodem?. (jako kierowca)

    Dość dużo jeżdżę, ale Twoje argumenty mnie ni przekonują. Przynajmniej w
    odniesieniu do przdnich swiateł przeciwmgłowych.

  • 25. Data: 2005-02-21 19:30:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ewentualnie naprzeciw takiego z przednimi załączonymi. Przecież one są
    > nisko krótko i w dół. Wtedy droga oślepia a nie światła

    Ale ja piszę o przednich światłach. Włączanie tylnych nie ma żadnego sensu w
    tym wypadku.

  • 26. Data: 2005-02-22 21:51:20
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale ja piszę o przednich światłach.

    Też się odbijają ;-( szczególnie w deszczu albo od oblodzonej drogi.

    Oczywiście, żeby nie być świętym, to też czasem nadużywam, a raczej
    nadinterpretuję sobie drogę krętą.

    Włączanie tylnych nie ma żadnego sensu w
    > tym wypadku.

    Ale jakże jest powszechne ;-(

    Pozdrawiam
    MAc