  • 1. Data: 2021-07-01 12:59:33
    Temat: palik
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    <<- Uznałam, że palik zagraża bezpieczeństwu biegających dzieci i
    spacerujacych tu ludzi z psami. Wyjęłam go i wyrzuciłam do śmietnika -
    opowiada pani Aleksandra, która teraz jest wzywana na policję i będzie
    miała sprawę przed sądem.

    Historia z drewnianym, wbitym w ziemię palikiem ma swój początek w
    październiku ubiegłego roku. Pani Aleksandra opowiada, że natknęła się na
    niego, gdy była na spacerze z psem.

    Kołek z napisem "krzyż" wbity był na terenie, który - wbrew woli
    mieszkańców osiedla - radni Szczecina przeznaczyli pod budowę kościoła.

    Mimo to w lutym 2020 r., głosami radnych PiS i Bezpartyjnych, Szczecin
    przekazał wartą ponad milion złotych działkę kurii za 333 zł netto
    miesięcznie. Po 16 miesiącach kościoła wciąż nie ma, ale teren jest
    ogrodzony, stanął krzyż poświęcony przez metropolitę abpa Andrzeja Dzięgę,
    pojawiła się też wiata, pod którą odbywają się msze polowe.

    Przed postawieniem ogrodzenia teren służył m.in. za wybieg dla psów, bawiły
    się tu dzieci.

    - Po wyjęciu palika, na osiedlowej grupie napisałam ostrzeżenie, że ktoś
    wtyka w ziemię takie niebezpieczne przedmioty - opowiada pani Aleksandra. -
    Później dowiedziałam się, że ksiądz z ambony pobliskiego kościoła modlił
    się w mojej intencji, bo usunęłam znak geodezyjny.

    Na modlitwie sprawa się nie skończyła. W maju pani Aleksandra otrzymała
    wezwanie na przesłuchanie.

    - Wezwanie, osobiście pod drzwi mojego mieszkania dostarczyła policjantka -
    opowiada pani Aleksandra. - Miałam stawić się na następny dzień. Na
    komisariacie dowiedziałam się, że ksiądz, który kilka miesięcy wcześniej
    modlił się w mojej intencji, złożył donos na policję. Jego zdaniem wyjęłam
    znak geodezyjny i działałam na szkodę parafii. Policjantka zaproponowała mi
    pouczenie. Nie przyjęłam go, nie przyznałam się do winy. Przyznałam się do
    wyjęcia drewnianego palika na nieogrodzonym terenie.

    Policja potwierdza, że zajmuje się tą sprawą.

    - Prowadzimy czynności w kierunku art. 48, ust. 1. pkt 3 Ustawy prawo
    geodezyjne i kartograficzne - mówi Paweł Pankau z biura prasowego Komendy
    Miejskiej w Szczecinie. - O wykroczeniu poinformował nas proboszcz parafii.
    Co do prawnych konsekwencji decyzję podejmie sąd. Po zakończeniu czynności
    sprawa trafi do Sądu Szczecin Prawobrzeże-Zachód.

    Pani Aleksandrze może grozić grzywna w wysokości nawet 5 tys. zł.>>

    https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,272749
    62,szczecinianka-usunela-wystajacy-z-ziemi-drewniany
    -palik-z-napisem.html

    A tak wygląda "znak geodezyjny":
    https://bi.im-g.pl/im/cb/02/1a/z27275211V,Palik--kto
    ry-pani-Aleksandra-wyjela-z-ziemi-pod-ko.jpg

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2021-07-01 16:02:56
    Temat: Re: palik
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 01.07.2021 o 12:59 Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > w lutym 2020 r., głosami radnych PiS i Bezpartyjnych, Szczecin
    > przekazał wartą ponad milion złotych działkę kurii za 333 zł netto
    > miesięcznie.
    To się nazywa najem długoterminowy. Można by jeszcze dodać: mają rozmach
    skurwisyny.
    > Po 16 miesiącach kościoła wciąż nie ma
    Co to jest 16 miesięcy? Ułamek promila czasu najmu...

    Kamil

  • 3. Data: 2021-07-01 20:41:12
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    POlin napisał(a):

    > Mimo to w lutym 2020 r., głosami radnych PiS i Bezpartyjnych, Szczecin
    > przekazał wartą ponad milion złotych działkę kurii za 333 zł netto
    > miesięcznie.

    Mogli dać dwie działki za 666 zł miesięcznie:)

  • 4. Data: 2021-07-01 21:36:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.07.2021 o 12:59, Olin pisze:
> [...]
    > spacerujących tu ludzi z psami. Wyjęłam go i wyrzuciłam do śmietnika -
    > opowiada pani Aleksandra, która teraz jest wzywana na policję i będzie

    Opowieść po prostu niedorzeczna. Po co ruszała nie swój palik?

    Najlepszym sposobem zapobiegnięcia budowy kościoła jest niesfinansowanie
    tego prezez wiernych. U nas proboszcz zrobił podczas kolędy referendum.
    Wyszło, ze większość nie chce, więc nie buduje kaplicy. Sąsiednia
    parafia postanowiła to sfinansować :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2021-07-02 02:38:33
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-07-01 o 12:59, Olin pisze:
> [...]
    >
    > A tak wygląda "znak geodezyjny":
    > https://bi.im-g.pl/im/cb/02/1a/z27275211V,Palik--kto
    ry-pani-Aleksandra-wyjela-z-ziemi-pod-ko.jpg

    Może pomyłlała, że jakiś pojeb tego palika postawił i mądrze pomyślała,
    bo krzyż można napisać nawet na koszu na śmieci.

    --
    animka

  • 6. Data: 2021-07-02 02:40:29
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-07-01 o 16:02, Kubuś Puchatek pisze:
> [...]

    A ludzie płacą za mieszkania minimum 700 zł. Do diabła z taka kurią
    złodziejską.

  • 7. Data: 2021-07-02 10:46:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 1 Jul 2021 21:36:25 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Po co ruszała nie swój palik?

    To inna kwestia, ale czynności prowadzone są z rozmachem, bo ponoć
    zniszczyła znak geodezyjny, który wygląda tak:
    https://bi.im-g.pl/im/cb/02/1a/z27275211V,Palik--kto
    ry-pani-Aleksandra-wyjela-z-ziemi-pod-ko.jpg

    Ciekawe, że nikogo nie interesuje ten niebieski łach, a to przecież
    zaśmiecanie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2021-07-03 09:40:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.07.2021 o 10:46, Olin pisze:

> [...]
    ry-pani-Aleksandra-wyjela-z-ziemi-pod-ko.jpg

    > Ciekawe, że nikogo nie interesuje ten niebieski łach, a to przecież

    Tak, czy siak po co kradła znak geodezyjny?

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-07-03 09:57:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 3 Jul 2021 09:40:52 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Tak, czy siak po co kradła znak geodezyjny?

    Znak geodezyjny:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Znak_geodezyjny
    https://geoportal360.pl/blog/znaki-geodezyjne/
    Krótko mówiąc, zarzut jest bezzasadny i świadczy najwyżej o tym że
    proboszcz grywa w karty z naczelnikiem policji.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 10. Data: 2021-07-03 10:13:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Krótko mówiąc, zarzut jest bezzasadny i świadczy najwyżej o tym że
    > proboszcz grywa w karty z naczelnikiem policji.

    Mają się w postanowieniu na WIKI powołać, czy na stanowisko W.P. JAcka
    MACIEJEWSKIEGO? Bo dość powszechnie po wsiach paliki sa kradzione lub
    przestawiane i ludzie dostają zarzuty :-)

    --
    Robert Tomasik