  • 1. Data: 2021-06-28 10:20:13
    Temat: spółdzielnia nie chce wydać dokumentów
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Od jakichś 3-4 miesięcy sąd rejonowy dla wydziału ksiąg wieczystych
    wymaga pełnej historii własności, aby założyć księgę wieczystą dla
    mieszkania własnościowego spółdzielczego. Problemem jest, że
    spółdzielnie czasami nie chcą wydać właścicielowi mieszkania zaświadczeń
    potwierdzających własność na przestrzeni lat (ma tylko dokument
    potwierdzający jego własność). Zasłaniają się ustawą o ochronie danych
    osobowych. Bez udokumentowanej historii po prostu nie będzie wpisu, sąd
    odrzuci taki wniosek. Gdyby sąd wystąpił do spółdzielni o takie
    dokumenty to oczywiście otrzymałby je, ale to jest sąd rejestrowy i o
    coś takiego nie wystąpi (tylko odrzuci wniosek + uzasadni odrzucenie po
    wniesieniu stosownej opłaty).

    Czy -- poza szukaniem wstecz w łańcuszku właścicieli -- jest jakiś
    prawny sposób, aby uzyskać takie dokumenty od spółdzielni?

    JaceK

  • 2. Data: 2021-06-28 11:16:02
    Temat: Re: spółdzielnia nie chce wydać dokumentów
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Jun 2021 10:20:13 +0200, JaceK wrote:
> [...]
    > potwierdzający jego własność). Zasłaniają się ustawą o ochronie danych
    > osobowych. Bez udokumentowanej historii po prostu nie będzie wpisu, sąd

    Ale chodzi o zamiane spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu w
    pelna "wlasnosc z wpisem do KW", czy wlasnie o s.w.p.d.l ?

    Bo tak nie bardzo rozumiem po co sadowi taka wiedza, jest
    zaswiadczenie ze spoldzielni, kto tam mial wczesniej s.w.p.d.l jest
    chyba nieistotne. No ale z sadem nie wygrasz.

> [...]
    >
    > Czy -- poza szukaniem wstecz w łańcuszku właścicieli -- jest jakiś
    > prawny sposób, aby uzyskać takie dokumenty od spółdzielni?

    Jak na moj gust, to jest zadanie dla RPO - niech sobie wyjasni z
    urzedami :-)

    J.

  • 3. Data: 2021-06-28 11:38:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.06.2021 o 10:20, JaceK pisze:
> [...]
    >
    > Czy -- poza szukaniem wstecz w łańcuszku właścicieli -- jest jakiś
    > prawny sposób, aby uzyskać takie dokumenty od spółdzielni?

    Wniosek do Spółdzielni o wysłanie takiego dokumentu do Sądu Rejestrowego
    na sygnaturę akt? Osobioście nie przerabiałem, ale moim zdaniem powinno
    zadziałać.

    --
    Robert Tomasik