  • 1. Data: 2006-06-22 07:23:15
    Temat: doreczenie nakazu zaplaty
    Od: "Pawel Szlaga" <h...@o...pl>

    Witam!

    Mam pytanie - jestem za granica i bede jeszcze przez kilka miesiecy, a
    przyszedl teraz do mnie do domu "nakaz zaplaty w postepowaniu upominawczym".
    Odebral go moj tata. W KPC wyczytalem w art. 499 pkt 4, ze nakaz zaplaty nie
    moze byc wydany, jezeli wedlug tresci pozwu miejsce pobytu pozwanego nie
    jest znane albo gdyby doreczenie mu nakazu nie moglo nastapic w kraju.

    Czy mozna uznac, ze nastapilo doreczenie???

    Niby art. 138 KPC przewiduje mozliwosc doreczenia poprzez doreczenie
    doroslemu domownikowi, ale przeciez ja tam obecnie (od kilku miesiecy i
    przez najblizsze pare) nie mieszkam.

    Niestety sie nie wymeldowalem - jaki to bedzie miec wplyw?

    I czy wyjasnienie tego do sadu ma moj tata skierowac w jakims osobnym
    pismie, czy w formie "sprzeciwu zaplaty" (ale przeciez ja sie pod tym nie
    moge nawet podpisac!).

    dzieki

  • 2. Data: 2006-06-22 07:44:30
    Temat: Re: doreczenie nakazu zaplaty
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Niestety sie nie wymeldowalem - jaki to bedzie miec wplyw?

    No i o co chodzi ? Meldunek to potwierdzenie przebywania. Co to kogo
    obchodzi ze sobie wyjechałes ... :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 3. Data: 2006-06-22 08:01:12
    Od: "Pawel Szlaga" <h...@o...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał w wiadomości

    > No i o co chodzi ? Meldunek to potwierdzenie przebywania. Co to kogo
    > obchodzi ze sobie wyjechałes ... :)

    No, ze jest to niezgodne ze stanem faktycznym!
    Jak w tej sytuacji mialbym podjac obrone, np. podpisac jakiekolwiek pismo?

  • 4. Data: 2006-06-22 08:11:20
    Od: "IRK" <r...@o...pl>

    > Mam pytanie - jestem za granica i bede jeszcze przez kilka miesiecy,

    jak Ty to robisz i po co?;-)

  • 5. Data: 2006-06-22 08:26:18
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > No, ze jest to niezgodne ze stanem faktycznym!

    Ale to twoj obowiazek aby było zgodne z stanem faktycznym ... jedziesz
    gdzies na dluzej to sie tam melduj :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 6. Data: 2006-06-22 08:48:33
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > jak Ty to robisz i po co?;-)

    To zaden problem ... vnc, zdalny pulpit, Hamachi i w ogole tony roznych
    wynalazkow :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 7. Data: 2006-06-22 08:50:59
    Od: "IRK" <r...@o...pl>

    > To zaden problem ... vnc, zdalny pulpit, Hamachi i w ogole tony roznych
    > wynalazkow :)

    Tak - można jeszcze sock5, tunnel, openvpn etc
    ale po co ?;-)

  • 8. Data: 2006-06-22 09:03:17
    Temat: Re: [ot] doreczenie nakazu zaplaty
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > To zaden problem ... vnc, zdalny pulpit, Hamachi i w ogole tony roznych
    > wynalazkow :)

    Nikt nie pisal, ze problem. Choc ja mam jeszcze prostsze wyjasnienie --
    jak ktos pracuje za granica, to czasem odwiedza kraj. A jak odwiedza to
    mzoe i pisac na usenet, wtedy, gdy dopadnie go jakies pytanie... ;)

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 9. Data: 2006-06-22 09:57:29
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Po pierwsze tata nie powinien byl odbierac nakazu tylko poinformowac
    doreczyciela ,ze wyjechales za granice. Doreczenie doroslemu domownikowi
    jest skuteczne pod warunkiem, ze adresta mogl sie zapoznac z tym pismem. A
    wiec, dluznik moze obalac skutecznosc doreczenia wykazujac ,ze nie mogl sie
    z tym zapoznac. Doręczenie nakazu upominawczego musi nastąpić w kraju;
    jeżeli pozwany nie przebywa w kraju - nawet, gdy znane jest jego miejsce
    pobytu za granicą - wydanie przeciwko niemu nakazu zapłaty nie jest możliwe.
    Moim zdaniem doreczenie bylo nieskuteczne. Ojciec powinien sporzadzic pismo
    , udac sie do sadu i wyjasnic, ze odebral pismo pochopnie itd itp. Warto
    ,zeby ojciec mial jakikolwiek papier wykazujacy ,ze jest Pan za granica.

  • 10. Data: 2006-06-22 09:58:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pawel Szlaga wrote:

    > No, ze jest to niezgodne ze stanem faktycznym!

    To jeszcze dowalą ci grzywnę za olanie obowiazku meldunkowego...