  • 1. Data: 2006-06-21 20:11:36
    Temat: zamledowanie do 2 miesięcy - potrzebna zgoda właściciela?
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    Witam!

    Chciałbym się zameldować na pobyt tymczasowy do 2 miesięcy. W archiwum grupy
    wyszukałem opinie, zgodnie z którymi do takiego meldunku nie potrzeba fatygować
    najemcy/właściciela lokalu, i niejako można się zameldować bez jego zgody.
    Wynikać to miałoby z faktu, iż w ustawie o ewidencji ludności potwierdzenie
    przebywania w lokalu przez najemcę/właściciela trzeba dokonać tylko przy
    meldunku na pobyt stały lub na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące. Ustawa
    nie wspomina o dodatkowych warunkach przy meldowaniu się dna pobyt do 2 miesięcy.

    Niestety w ten sposób nie udało mi się samemu zameldować w urzędzie. Podano mi
    podstawę prawną - rozporządzenie ministra infrastruktury z 24 grudnia 2002r.
    (dziennik ustaw z 2002r. poz. 1999)

    *§ 9.* 1. Zameldowania na pobyt czasowy trwający do 2 miesięcy dokonuje
    się ustnie w organie gminy, w obecności właściciela lub najemcy lokalu,
    zgłaszając dane, o których mowa w art. 44a ust. 5 ustawy, oraz
    przedstawiając dokument stwierdzający tożsamość lub inny dokument
    pozwalający na ustalenie tożsamości.

    Czyli: wymagana jest do tego obecność właściciela lub najemcy lokalu. Czy
    urzędnik ma rację?

    Funkcyjny

  • 2. Data: 2006-06-21 20:35:58
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Funkcyjny" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Czyli: wymagana jest do tego obecność właściciela lub najemcy lokalu. Czy
    > urzędnik ma rację?

    Powiem tak, gdy ja sie meldowalam 2 dni temu na tymczasowy to byla jedna
    rubryczka na tym świstku gdzie trzeba bylo wpisac nr i serie dowodu
    osobistego wlasciciela lokalu oraz gdzie ów własciciel sie musial podpisac
    jako osoba meldująca. I musialam miec przy sobie akt notarialny owego
    mieszkania

    HaNkA

  • 3. Data: 2006-06-21 20:55:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Funkcyjny napisał(a):
> [...]
    > pozwalający na ustalenie tożsamości.
    >
    > Czyli: wymagana jest do tego obecność właściciela lub najemcy lokalu. Czy

    A jakie jest twoje prawo do tego mieszkania? Nie najmujesz go przypadkiem?

    p. m.

  • 4. Data: 2006-06-21 22:33:38
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR napisała:
> [...]
    > rubryczka na tym świstku gdzie trzeba bylo wpisac nr i serie dowodu
    > osobistego wlasciciela lokalu oraz gdzie ów własciciel sie musial podpisac

    To właściciel był jednocześnie burmistrzem/wójtem/prezydentem miasta
    (niepotrzebne skreślić)?

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-06-21 23:18:59
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    HaNkA ReDhUnTeR napisała:

    >To właściciel był jednocześnie burmistrzem/wójtem/prezydentem miasta

    Nie. A procedura byla dokładnie taka jak opisalam wyzej

    HaNkA

  • 6. Data: 2006-06-21 23:19:37
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR napisała:

    > Nie. A procedura byla dokładnie taka jak opisalam wyzej

    Piję do tego, że właściciel mógł co najwyżej poświadczyć pobyt.
    Zameldowanie to sprawa między zgłaszającym swój meldunek (osobiście), a
    organem gminy. Nijak nie wychodzi, że to właściciel jest "osobą
    meldującą".

  • 7. Data: 2006-06-21 23:32:18
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    > Nijak nie wychodzi, że to właściciel jest "osobą
    meldującą".

    Skrót myślowy pani z meldunkowego "teraz potrzebuje dowód osoby
    meldującej":))

    HaNkA