  • 1. Data: 2006-06-21 21:08:37
    Temat: Alimenty na pełnoletnią do rąk matki
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Bardzo proszę o podpowiedź w zakresie wypłacania alimentów na niepełnosprawne
    pełnoletnie dziecko do rąk matki.
    Rok temu złożyłam o podwyższenie alimentów na córkę. Były mąż wykorzystał
    możliwości przedłużenia sprawy. Kolejna rozprawa, może tym razem ostatnia,
    będzie pod koniec wakacji. Jednak wtedy córka już będzie pełnoletnia.
    Uzgodniłyśmy, że napisze mi pełnomocnictwo do reprezentowania jej w sądzie,
    mam jednak dylemat czy mogę sądowi przedstawić na piśmie wolę córki aby
    alimenty były wypłacane do rąk matki ( tak było w pozwie). Nie wiem czy sąd
    takie oświadczenie może(musi?) przyjąć.Nie będę się rozpisywała dlaczego tak,
    krótko powiem, że istnieje uzasadniona obawa, że ojciec będzie ją zmuszał aby
    kwitowała mu wypłatę, której nie zrealizuje. Dodatkowo sprawę komplikuje
    niewielkie opóźnienie umysłowe córki. Dodam, że nie chcę jej ubezwłasnowolnić
    nawet częściowo ( przynajmniej jeszce nie teraz)ponieważ jest nadzieja, że
    będzie mogła w miarę normalnie funkconować w późniejszym życiu.
    Ubezwłasnowolnienie byłoby także blokowane przez ojca lub starałby się aby
    był równorzędnym opiekunem prawnym. Mając na względzie lata naszych smutnych
    z nim doświadczeń byłoby to dla córki bardzo niekorzystne np. w razie mojej
    śmierci.
    Bardzo proszę podpowiedzcie mi czy takie oświadczenie córki będzie dla sądu
    ważne.Pozdrawiam. Marta.

  • 2. Data: 2006-06-23 14:46:16
    Temat: Re: Alimenty na pełnoletnią do rąk matki
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Jeszcze raz bardzo Was proszę, może ktoś coś mi poradzi.
    Pozdrawiam z nadzieją. M.