  • 1. Data: 2011-12-23 17:56:37
    Temat: oszustwo na allegro
    Od: dr tyrell <g...@g...com>

    Witam zawarłem umowe zlecenie z oszustem podającym sie za pracownika
    znanej firmy w Warszawie , wystawilem 8 przedmiotów o łącznej wartości
    ok 7,6tys zł. Przedmioty nie zostały wysłane a ja przelałem 95%
    pieniędzy na konto oszusta. Sprawe zgłosiłem na policji , nie byłem
    jedynym oszukanym przez tego cwaniaka. Teraz niestety mam problem z
    oszukanymi kupującymi. Allegro nie chce mi pomóc ,według nich to ja
    zawarłem umowę z kupującymi i to ja jestem odpowiedzialny za
    wszystko .Dzisiaj był u mnie dzielnicowy z potwierdzeniem że ja to
    ja , jeden z kupujących zgłosił na mnie doniesienie. Nie mam pojęcia
    co mam robić. Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2011-12-23 19:26:36
    Temat: Re: oszustwo na allegro
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2011-12-23 18:56, dr tyrell pisze:
> [...]
    > wszystko .Dzisiaj był u mnie dzielnicowy z potwierdzeniem że ja to
    > ja , jeden z kupujących zgłosił na mnie doniesienie. Nie mam pojęcia

    Myśleć.

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 3. Data: 2011-12-23 23:48:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Dec 2011, dr tyrell wrote:

    > Witam zawarłem umowe zlecenie z oszustem podającym sie za pracownika
    > znanej firmy w Warszawie , wystawilem 8 przedmiotów o łącznej wartości
    > ok 7,6tys zł.

    Wybacz, bo być może spodziewasz się jakiejś odpowiedzi rozwiązującej
    Twój problem metodą magicznej różdźki, ale wygląda że tak się nie
    stanie.
    Możesz jednak rozjaśnić trochę swój opis - bo kompletny on nie
    jest: w jakiej roli wystąpiłeś w tym "zleceniu"?
    Sprzedawałeś "w imieniu własnym", bo z własnego imiennego konta,
    ale "na rachunek dającego zlecenie", albo jak kto woli: towar
    był Twój czy jednak nie? (fakt, że nie miałeś go "w ręku"
    wskazuje że nie był - bo nabycie rzeczy ruchomej wymaga
    przejęcia jej w posiadanie).
    To byłby komis, coś co w opisie KC ma tekst "w zakresie działalności
    swego przedsiębiorstwa".
    Podpada również pod VAT (można być zwolnionym).
    Prowadzisz DG/czy konto allegro było "gospodarcze"?
    Towar miał być nowy?

    Oszust być może na to liczył - że w ogóle obejdzie się bez
    policji, bo z obawy o to żeby nie tłumaczyć się z braku
    zarejestrowania prowadzonej DG nabrani nie będą go ścigać.

    > oszukanymi kupującymi. Allegro nie chce mi pomóc ,według nich to ja
    > zawarłem umowę z kupującymi

    Bo tak jest.
    Zajrzałeś *chociaż teraz* do regulaminu allegro, czy uważasz
    że nie trzeba?
    Allegro bierze na siebie rolę właściciela targowiska: daje
    plac, przydziela stragany i kasuje za obsługę oraz najem
    placu.
    Sprzedają straganiarze.
    To, że uczestnicy miewają takie czy inne zastrzeżenia do "placowego"
    to jedno, a to, że jednak *nie* allegro zawiera umowy, to drugie.

    > jeden z kupujących zgłosił na mnie doniesienie. Nie mam pojęcia
    > co mam robić.

    Z p widzenia kupujących jesteś im winien towar.
    Nie sądzę żeby "odpuścili" - co byś zrobił na ich miejscu?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-12-24 00:49:06
    Od: moon <m...@y...com>

    Dnia Sat, 24 Dec 2011 00:48:22 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Z p widzenia kupujących jesteś im winien towar.
    > Nie sądzę żeby "odpuścili" - co byś zrobił na ich miejscu?

    To zbyt "surowa" interpretacja.
    Pomyśl o zderzeniu, w którym TIR wjeżdża w tył auta, które taranuje
    następne, stojące przed nim...
    Czy to "następne" będzie miało roszczenie do kierowcy, którego auto
    bezpośrednio go uderzyło?
    Czy do TIRa?
    Wszyscy RAZEM, padli ofiarą oszustwa, to też możliwa interpretacja, chociaż
    dla "końcowego odbiorcy" może trudna do zrozumienia.

    moon

  • 5. Data: 2011-12-24 10:19:22
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik moon napisał:

> [...]
    > Wszyscy RAZEM, padli ofiarą oszustwa, to też możliwa interpretacja, chociaż
    > dla "końcowego odbiorcy" może trudna do zrozumienia.

    Protestuje przeciwko takiej interpretacji, bo w niej ten środkowy nie ma
    żadnego wpływu na zdarzenie i szkody.

    W opisanym przypadku pośrednik jest czynnym uczestnikiem zdarzenia i to
    on sprzedawał towar. To że robił to nie posiadając tego towaru a tylko
    licząc na łatwy zysk bez wkładu własnego dał się naciągnąć oszustowi
    (jak zresztą wszystkie oszustwa grające na naiwności ludzkiej i
    przeświadczeniu że ktokolwiek da im zarobić za nic) nie wpływa na jego
    winę i ponoszenie odpowiedzialności względem kupujących.

    Lepszy przykład to taki że sprzedający kupił towar i go dostał i nawet
    powysyłał ludziom, ale okazało się że w formowych paczkach nie ma towaru
    tylko samo wypełnienie (a on tych paczek nie otwierał i nie sprawdzał bo
    przecież to była znana firma). Też wtedy uważasz że ludzie mają się
    zwracać do oszusta a nie sprzedającego?

  • 6. Data: 2011-12-24 10:49:27
    Od: SQLwiel <w...@g...com>

    W dniu 2011-12-24 11:19, cyklista pisze:
> [...]

    Uważam, że wątkotwórca ma małe szanse na wybrnięcie z tej opresji bez
    szkody. Może, jeśli jakiś sąd okaże większy wzgląd na ducha prawa, niż
    na jego literę.

    Podobnie, jak w zdrowym społeczeństwie muszą być ludzie umierający z
    głodu pod mostem, to muszą być również tacy, którzy płacą surowe kary za
    swoją naiwność (czytaj: głupotę). Po to, aby innym zachciało się myśleć.

    To socjalizm oducza nas odpowiedzialności. Kto chce być otaczany troską
    jak bezrozumne bydło, to musi liczyć się z koniecznością dania gardła
    pod nóż.

    --
    Tnx. SQLwiel.

  • 7. Data: 2011-12-24 11:19:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > ale "na rachunek dającego zlecenie", albo jak kto woli: towar
    > był Twój czy jednak nie? (fakt, że nie miałeś go "w ręku"
    > wskazuje że nie był - bo nabycie rzeczy ruchomej wymaga
    > przejęcia jej w posiadanie).

    Przecież to nieprawda. Nabycie posiadania czy własności nie wymaga
    "miania" czego "w ręku"

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 8. Data: 2011-12-24 11:57:19
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Z p widzenia kupujących jesteś im winien towar.
    > Nie sądzę żeby "odpuścili" - co byś zrobił na ich miejscu?

    no ale teoretycznie przynajmniej dopóki nie zapłacili za towar to nei
    ponieśli szkody,
    a gość przecież zapłacił i nie dostał nic w zamian.

    W normalnym systemie to on powinien kupić teraz bez względu na cenę ten
    towar gdzie indziej,
    za umówiną cenę sprzedać oczekującym, a gościa pozwać do sądu za poniesione
    szkody+ odszkodowanie
    i puścić go w skarpetkach.
    Ale czy nasz system jest normalny?, jakoś tego nie widzę

    macso

  • 9. Data: 2011-12-24 11:59:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-12-23 18:56, dr tyrell pisze:

    > Nie mam pojęcia co mam robić.

    Wszystko zależy od tego jakie to rzeczy. Czy oznaczone co do gatunku czy
    co do tożsamości.

  • 10. Data: 2011-12-24 12:37:38
    Od: moon <m...@y...com>

    Dnia Sat, 24 Dec 2011 11:19:22 +0100, cyklista napisał(a):

> [...]
    > tylko samo wypełnienie (a on tych paczek nie otwierał i nie sprawdzał bo
    > przecież to była znana firma). Też wtedy uważasz że ludzie mają się

    jest coś w prawie, co się nazywa "dobra wiara", może to by go trochę
    usprawiedliwiało?
    przecież nie działał z zamiarem wprowadzenia ludzi w błąd.
    to pośrednik.
    ale... oczywiście, to kwestia interpretacji, sama chęć zysku nie jest
    niczym zdrożnym.
    ale... jeżeli od ludzi pieniądze brał, to powinien oddać.

    moon