    From: moon <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oszustwo na allegro
    Date: Sat, 24 Dec 2011 13:37:38 +0100

    Dnia Sat, 24 Dec 2011 11:19:22 +0100, cyklista napisał(a):

    > Protestuje przeciwko takiej interpretacji, bo w niej ten środkowy nie ma
    > żadnego wpływu na zdarzenie i szkody.
    >
    > W opisanym przypadku pośrednik jest czynnym uczestnikiem zdarzenia i to
    > on sprzedawał towar. To że robił to nie posiadając tego towaru a tylko
    > licząc na łatwy zysk bez wkładu własnego dał się naciągnąć oszustowi
    > (jak zresztą wszystkie oszustwa grające na naiwności ludzkiej i
    > przeświadczeniu że ktokolwiek da im zarobić za nic) nie wpływa na jego
    > winę i ponoszenie odpowiedzialności względem kupujących.

> [...]

    jest coś w prawie, co się nazywa "dobra wiara", może to by go trochę
    usprawiedliwiało?
    przecież nie działał z zamiarem wprowadzenia ludzi w błąd.
    to pośrednik.
    ale... oczywiście, to kwestia interpretacji, sama chęć zysku nie jest
    niczym zdrożnym.
    ale... jeżeli od ludzi pieniądze brał, to powinien oddać.

    moon