  • 11. Data: 2011-12-24 13:16:45
    Temat: Re: oszustwo na allegro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Dec 2011, Johnson wrote:

    > Przecież to nieprawda.

    Jaka tam nieprawda.
    Wyjątkowo (w odróżnieniu od sprawy "focenia", która czeka
    na lepsze czasy), jest przepis czarno na białym.

    > Nabycie posiadania

    Jakie nabycie posiadania, skoro posiadanie jest WARUNKIEM?
    Chodzi o nabycie *własności*, tylko i wyłącznie.

    A co do posiadania - o ile mógłbym dopuścić do siebie
    wersję o "braku w ręku", to napisz czym konkretnie owo
    posiadanie się w omawianym przypadku wyrażało?
    Jaka była fizyczna możliwość "rozporządzania" tymi
    rzeczami?
    Przypomnę: musi być spełniony warunek "faktycznie włada".
    Faktyczne władanie w przypadku, w którym domniemany
    "władca" nie ma zielonego pojęcia co się dzieje z przedmiotem
    władania jakoś nie trzyma się kupy.

    > czy własności nie wymaga "miania" czego "w ręku"

    Zniknąłeś art.155.2 KC czy mam nieaktualną treść?

    Tak, prawda, moja wina - nie zastrzegłem, że wyjątkiem są towary
    sprzedawana jako "oznaczone", czyli np. "odkurzacz Zelmer X1723
    o numerze seryjnym 1534224322".
    W tym (i tylko tym) zakresie odszczekuję, ale skoro dyskusja
    dotyczy wyrachowanego oszusta, to na jakieś 99,97% można
    przyjąć iż on już o to zadbał, żeby to *nie* były "oznaczone"
    rzeczy.
    To ostatnie przyjąłem za pewnik, ale jak widać wykazałem
    się za małą ostrożnością procesową ;)
    FYI: w przepisach o VAT istnieje specjana regulacja na taki
    wypadek, aby transakcja "bez mania w ręce" mogła być
    przeprowadzona bez komplikacji podatkowych.
    Właśnie dlatego, że nie ma punktu zaczepienia co by tu
    opodatkować :| (umowę nie, bo umowa mogła być zawarta
    dwa lata temu a to stałoby w sprzeczności z ideą VAT,
    przejęcie posiada nie, bo "władztwa nad rzeczą" nie ma,
    przejęcie własności nie, bo nie ma miejsca... więc
    dopisali konstrukcję "trójstronną" z wirtualnym "wydaniem")

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2011-12-24 13:23:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Dec 2011, macso wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > no ale teoretycznie przynajmniej dopóki nie zapłacili za towar to nei
    > ponieśli szkody,

    Dobra, drugi kiks - założyłem, że jednak zapłacili, że "firma"
    żądała przekazania wpłaty od klientów.

    > a gość przecież zapłacił i nie dostał nic w zamian.

    To tylko autor wątku może wyjaśnić.

    Ale jakby sprawa ograniczała się do niewysłania towaru, to raczej
    policja by się do tego nie fatygowała, bo byłaby to oczywista
    sprawa cywilna - o wykonanie umowy.
    Wydaje się prawdopodobne, że wątkotwórca im zapłacił, ale nie
    swoimi pieniędzmi, lecz klientów.

    > W normalnym systemie to on powinien kupić teraz bez względu na cenę ten towar
    > gdzie indziej,
    > za umówiną cenę sprzedać oczekującym, a gościa pozwać do sądu za poniesione
    > szkody+ odszkodowanie
    > i puścić go w skarpetkach.
    > Ale czy nasz system jest normalny?, jakoś tego nie widzę

    Były przypadki przy "dużych" sprzedażach, w archiwum powinien leżeć opis
    jak to gość wystawił samochód "od złotówki" (albo jakoś tak) i później mu
    się kwota nie spodobała, jego adwokat próbował wersji "bo on tylko chciał
    sprawdzić za ile dałoby się sprzedać", ale sąd poradził mu dokładnie tak
    jak napisałeś: skoro "testował" na realnej ofercie, to sąd nie będzie
    wnikał czy on ten samochód ma czy nie ma i czy chciał sprzedać czy tylko
    "sprawdzić", może sobie kupić podobny i sprzedać za wylicytowaną cenę.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2011-12-24 13:58:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > Zniknąłeś art.155.2 KC czy mam nieaktualną treść?

    Po pierwsze nie wiemy czy tu są rzeczy co do gatunku.
    Po drugie nawet od przeniesienia posiadania nie zawsze jest konieczne
    "fizyczne" przekazanie rzeczy (podstawy prawne dalej w kc w dziale
    posiadanie)

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 14. Data: 2011-12-25 11:15:30
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "moon" <

    > jest coś w prawie, co się nazywa "dobra wiara", może to by go trochę
    > usprawiedliwiało?
    > przecież nie działał z zamiarem wprowadzenia ludzi w błąd.
    > to pośrednik.
    > ale... oczywiście, to kwestia interpretacji, sama chęć zysku nie jest
    > niczym zdrożnym.
    > ale... jeżeli od ludzi pieniądze brał, to powinien oddać.

    jakoś to enigmatycznie napisane, ale wydaje mi się że nie wziął pieniędzy
    ale nie ma jak się wywiązać z dostawy po takiej cenie jaką zaoferował.
    tyle że sam wtopił kasę bo zapłacił za towar którego nie dostanie.

    macso

  • 15. Data: 2011-12-25 12:10:19
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "dr tyrell" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    > Witam zawarłem umowe zlecenie z oszustem podającym sie za pracownika
    > znanej firmy w Warszawie , wystawilem 8 przedmiotów o łącznej wartości

    Znana firma i potrzebuje "pionków" na aledrogo zamiast samemu założyć konto
    i nie płacić pośrednikowi?
    buhaha.. myśleć, myśleć...

    > wszystko .Dzisiaj był u mnie dzielnicowy z potwierdzeniem że ja to
    > ja , jeden z kupujących zgłosił na mnie doniesienie. Nie mam pojęcia
    > co mam robić. Proszę o pomoc.

    Oddać kasę kupującym, pozwać "znaną firmę"

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2011-12-25 15:57:04
    Od: "karolek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "dr tyrell" napisał>
    >Teraz niestety mam problem z oszukanymi kupującymi.
    > Allegro nie chce mi pomóc

    jak wygląda owe "niechcenie pomóc" ze strony Allegro, oraz jakeij pomocy od
    nich oczekiwałeś?

  • 17. Data: 2011-12-26 16:08:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dr tyrell wrote:
> [...]
    > znanej firmy w Warszawie , wystawilem 8 przedmiotów o łącznej wartości
    > ok 7,6tys zł. Przedmioty nie zostały wysłane a ja przelałem 95%
    > pieniędzy na konto oszusta. Sprawe zgłosiłem na policji , nie byłem
    > jedynym oszukanym przez tego cwaniaka. Teraz niestety mam problem z
    > oszukanymi kupującymi. Allegro nie chce mi pomóc ,według nich to ja
    > zawarłem umowę z kupującymi i to ja jestem odpowiedzialny za
    > wszystko .Dzisiaj był u mnie dzielnicowy z potwierdzeniem że ja to
    > ja , jeden z kupujących zgłosił na mnie doniesienie. Nie mam pojęcia

    W sumie interesująca linia obrony...

    wynajnij za część tej przelanej kwoty dobrego papugę...

  • 18. Data: 2011-12-26 16:11:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    moon wrote:

> [...]
    > niczym zdrożnym.
    > ale... jeżeli od ludzi pieniądze brał, to powinien oddać.

    a mnie ta sprawa śmierdzi i tyle.

  • 19. Data: 2011-12-26 23:53:06
    Od: moon <m...@y...com>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 17:11:44 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > a mnie ta sprawa śmierdzi i tyle.

    jest niejasne, czy ludzie przelali mu kasę, czy nie.
    jeżeli nie, to mają tylko zawiedzione nadzieje, może się jakoś wybronić z
    tego.
    a jeżeli przelali i on to zatrzymał, to ma kłopot.

    moon

  • 20. Data: 2011-12-27 00:07:04
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "moon"

    > jest niejasne, czy ludzie przelali mu kasę, czy nie.
    > jeżeli nie, to mają tylko zawiedzione nadzieje, może się jakoś wybronić z
    > tego.
    > a jeżeli przelali i on to zatrzymał, to ma kłopot.

    tak sobie myślę że wpłacił kasę którą otrzymał gościowi u którego zamówił
    towar

    macso