  • 1. Data: 2006-04-09 13:12:10
    Temat: oprogramowanie na firmę
    Od: takeshin <t...@o...pl>

    witam!

    mam pytanie odnośnie legalności oprogramowania

    większość producentów, do udowodnienia legalności
    wymaga dowodu zakupu
    czyli w przypadku firmy,
    faktury vat

    a co z oprogramowaniem,
    które było zainstalowane przed założeniem firmy?
    nie ma na to żadnych faktur,
    paragony się pogubiły,
    i co w takim przypadku?

    a drugie pytanie,
    czy kupno programu na umowę kupna-sprzedaży od osoby fizycznej dla firmy
    jest tak samo legalne jak na fakturę vat?
    (pomijając kwestię ceny i możliwość odliczenia)

    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-04-09 13:45:31
    Temat: Re: oprogramowanie na firmę
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *takeshin* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > większość producentów, do udowodnienia legalności
    > wymaga dowodu zakupu
    > czyli w przypadku firmy,
    > faktury vat

    IMHO nie większość lecz MS.

    > a co z oprogramowaniem,
    > które było zainstalowane przed założeniem firmy?
    > nie ma na to żadnych faktur,
    > paragony się pogubiły,
    > i co w takim przypadku?

    Problemik. Na wszelki wypadek spróbowałbym wystąpić do sprzedawcy o
    zaświadczenie, że taki zakup miał miejsce.

    Oczywiście.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||

  • 3. Data: 2006-04-09 14:46:20
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik takeshin napisał:
    > większość producentów, do udowodnienia legalności
    > wymaga dowodu zakupu czyli w przypadku firmy,
    > faktury vat

    Bzdury.

    > i co w takim przypadku?

    A co ma być?
    O legalności programu stanowi to czy masz oryginalny egzemplarz, a nie
    żadne faktury, srury czy inne lepki srepki.
    Tak stanowi ustawa, a pobożne rojenia jakichkolwiek producentów są ważne
    tyle co zeszłoroczne roztopy.

    Arek

    --
    www.eteria.net