  • 1. Data: 2006-04-09 08:44:17
    Temat: spadek po ciotce - pilne pytanie.
    Od: "xeoteam" <x...@v...pl>

    Witam,
    mam pytanie, w najblizszych dniach mam rozprawe w sprawie stweirdzenia
    nabycia spadku.
    Zmarła to moja ciocia - siostra mojego ojca ( ojciec nie zyje)
    Moj wujek wniosl do sadu wniosek o stweirdzenie nabycia sspadku.
    Na sprawe zostala wezwana rowniez moja siostra, która zrzeka sie nabycia
    spadku.
    W testamencie jest zapis, ze ciotka powoluje do spadku swego meza.
    Ile procent nalezy się mi ustawowo jako jej bratankowi - to jest druga grupa
    spadkowa jesli sie nie myle?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-09 09:18:34
    Temat: Re: spadek po ciotce - pilne pytanie.
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    xeoteam napisał(a):
    > Ile procent nalezy się mi ustawowo jako jej bratankowi - to jest druga grupa
    > spadkowa jesli sie nie myle?

    nic

    KG

  • 3. Data: 2006-04-09 09:39:54
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > W testamencie jest zapis, ze ciotka powoluje do spadku swego meza.
    > Ile procent nalezy się mi ustawowo jako jej bratankowi - to jest druga
    > grupa
    > spadkowa jesli sie nie myle?

    dziedziczenie testamentowe a zachowek Ci sie nie nalezy

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-04-09 13:12:44
    Temat: Odp: spadek po ciotce - pilne pytanie.
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

    Użytkownik xeoteam <x...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:e1ahm7$foj$...@o...futuro.pl...
> [...]
    > Zmarła to moja ciocia - siostra mojego ojca ( ojciec nie zyje)
    > Moj wujek wniosl do sadu wniosek o stweirdzenie nabycia sspadku.

    Ty mógłbyś mieć szanse na ułamek spadku jeśli nie byłoby testamentu wcale.
    Jeśli istnieje testament to on właśnie wskazuje spadkobierców.Ty i Twoja
    siostra
    jesteście tylko "uczestnikami".

  • 5. Data: 2006-04-09 16:29:12
    Od: "xeoteam" <x...@v...pl>

    Użytkownik "bubu" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeśli istnieje testament to on właśnie wskazuje spadkobierców.Ty i Twoja

    to dlaczego Sad nakazal mojemu wujkowi - na jego pytanie co zrobic, zeby
    tylko on dostal spadek - poprosic nas o zrzeczenie sie spadku.
    dodam jeszcze ze moje wujostwo nie mialo dzieci. czytalem gdzies ze
    dziedziczenie nie idze tylko na zstepnych z 1 grupy ale z drugiej tez, bo
    tak jest w ustawie.
    troche to dziwne bo po co mam byc wzywany jako uczestnik skoro nie mam nic
    do tego spadku? przeciez to bez sensu byc strona w sprawie a tak naprawde
    nie byc strona :)
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-04-09 18:35:33
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > to dlaczego Sad nakazal mojemu wujkowi - na jego pytanie co zrobic, zeby
    > tylko on dostal spadek - poprosic nas o zrzeczenie sie spadku.

    napweno byl testament ???

    > dodam jeszcze ze moje wujostwo nie mialo dzieci. czytalem gdzies ze
    > dziedziczenie nie idze tylko na zstepnych z 1 grupy ale z drugiej tez, bo
    > tak jest w ustawie.

    w przypadku dziedziczenia ustawowego a pisales ,ze byl testament.... moze
    jednek go nie bylo ???

    > troche to dziwne bo po co mam byc wzywany jako uczestnik skoro nie mam nic
    > do tego spadku? przeciez to bez sensu byc strona w sprawie a tak naprawde
    > nie byc strona :)

    jestes uczestnikiem a nie strona.. w postepowanieu nieprocesowym nie ma
    przeciwnikow

  • 7. Data: 2006-04-10 07:04:27
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Lookasik napisał(a):
    > jestes uczestnikiem a nie strona.. w postepowanieu nieprocesowym nie ma
    > przeciwnikow

    czepiasz się

    KG

  • 8. Data: 2006-04-10 07:18:49
    Od: "Kot Behemot" <k...@g...pl>

    Mam prośbę, czy ktoś mógłby jasno napisać w czym rzecz?
    Czy jest tak, ze zachówek przysługuje wyłącznie gdy nie ma testamentu? Czy
    więc jeśli ojciec zapisze cały majątek kochance, to żona i dzieci nie
    dostaną nic?

  • 9. Data: 2006-04-10 07:42:24
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Kot Behemot napisał(a):
    > Mam prośbę, czy ktoś mógłby jasno napisać w czym rzecz?
    > Czy jest tak, ze zachówek przysługuje wyłącznie gdy nie ma testamentu?

    zazwyczaj przysługuje gdy jest testament
    a tak w ogóle, to
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Spadki/spis_t
    resci.html

    > Czy
    > więc jeśli ojciec zapisze cały majątek kochance, to żona i dzieci nie
    > dostaną nic?

    żona i dzieci mogą dostać - właśnie zachowek, rodzeństwo nie

    KG

  • 10. Data: 2006-04-10 13:01:59
    Od: "Kot Behemot" <k...@g...pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

> [...]
    resci.html

    > żona i dzieci mogą dostać - właśnie zachowek, rodzeństwo nie

    Dziękuje za wyjasnienia, teraz wszystko jasne.