  • 1. Data: 2006-04-09 08:13:23
    Temat: Jak legalnie wynajac mieszkanie ?
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Jezeli chce komus wynajac mieszkanie jak najbardziej zgodnie z prawem to co
    musze zrobic ?
    1) Musze go meldowac ?
    2) Komu musze zglosic i ile podatku placici ? Ile procent i od jakiej kwoty
    (od calej na umowie czy np pomniejszona o czynsz itp)
    3) Jeszcze jakies inne dzialania ?

    Fantom

  • 2. Data: 2006-04-09 08:20:52
    Temat: Re: Jak legalnie wynajac mieszkanie ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Fantom [###s...@S...poczta.onet.pl.###] napisał:
> [...]
    jakiej
    > kwoty (od calej na umowie czy np pomniejszona o czynsz itp)

    Przede wszystkim musisz podpisać umowę najmu. Czynsz stanowi Twój
    dochód, więc płacisz od niego podatek dochodowy. Mając umowę najmu
    lokator się sam melduje.

  • 3. Data: 2006-04-09 09:14:07
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> w

    > Przede wszystkim musisz podpisać umowę najmu. Czynsz stanowi Twój
    > dochód, więc płacisz od niego podatek dochodowy.

    Czynsz stanowi przychód.
    W zależności od wyboru: zasad ogólnych -- opodatkowany jest dochód (przychód
    minus koszty) lub ryczałtu ewidencjonowanego -- przychód (nie ma możliwości
    uwzględniania kosztów.
    Zgłaszać nikomu nie trzeba (oprócz PIT-5 po przekroczeniu odpowiedniego
    dochodu lub PIT-28:-]).
    Niezależnie trzeba prowadzić ewidencję sprzedaży VAT (dla celów zwolnienia)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2006-04-09 09:59:04
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    kwoty
    > (od calej na umowie czy np pomniejszona o czynsz itp)

    Lekko rozwine : wynajmuje osoba prywatna osobie prywatnej

    Fantom

  • 5. Data: 2006-04-09 10:00:44
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Przede wszystkim musisz podpisać umowę najmu. Czynsz stanowi Twój
    > dochód, więc płacisz od niego podatek dochodowy. Mając umowę najmu

    Na jaki okres moze sie zameldowac, jezeli umowa jest na czas nieokreslony a
    na jaki jak na czas okreslony ?
    Czyli podczas rozliczenie rocznego dopisuje ten dochod do pitu (np 37) ? No
    ale ja np musze poniesc koszt placac czesc z tego czynszu do SM.

    Fantom

  • 6. Data: 2006-04-09 10:05:10
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 4/9/2006 12:00 PM, Fantom wrote:

    > Czyli podczas rozliczenie rocznego dopisuje ten dochod do pitu (np 37) ? No
    > ale ja np musze poniesc koszt placac czesc z tego czynszu do SM.

    Podatek płacisz od dochodu czyli kasa za wynajem - koszty czynszu/opłat
    = dochód. Podejrzewam, że nie przekroczysz progu dochodu do
    opodatkowania no chyba, że kasę za wynajem trzepiesz konkretną :>

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 7. Data: 2006-04-09 10:50:26
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    > = dochód. Podejrzewam, że nie przekroczysz progu dochodu do
    > opodatkowania no chyba, że kasę za wynajem trzepiesz konkretną :>

    A nie jest to doliczane do normalnego dochodu jaki osiagam jako osoba
    prywatna ? Jezeli tak to wiadomo ze ten prog mam przekroczony bo cos tam
    zarabiam

    Fantom

  • 8. Data: 2006-04-09 11:34:50
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Fantom wrote:
    > Jezeli chce komus wynajac mieszkanie jak najbardziej zgodnie z prawem to co
    > musze zrobic ?
    > 1) Musze go meldowac ?

    Nie musisz i nie masz takiej możliwości. Sam musi się zameldować.

    -------------------+
    -------------------+

  • 9. Data: 2006-04-09 19:03:14
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A nie jest to doliczane do normalnego dochodu jaki osiagam jako osoba
    > prywatna ? Jezeli tak to wiadomo ze ten prog mam przekroczony bo

    Do ustalenia faktu przekroczenia progu bierze sie pod uwage tylko dochody z
    najmu (zsumowane ewentualnie z dochodami z dzialanosci gospodarczej). W
    pracy powinienes zglosic (wg niektorych dopiero od stycznia), zeby Ci nie
    uwzgledniali kwoty wolnej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2006-04-09 20:33:00
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    > najmu (zsumowane ewentualnie z dochodami z dzialanosci gospodarczej). W
    > pracy powinienes zglosic (wg niektorych dopiero od stycznia), zeby Ci nie

    Tu ogolnie jest to bardziej skomplikowane, bo wlascicielem jest Polka,
    mieszkjaca od kilku lat za granica. Niw wykazuje tu zadnych dochodow itp. Ma
    dwa obywatelstwa. Tam placi podatki

    Fantom