  • 101. Data: 2003-12-17 23:56:19
    Temat: Re: oprogramowanie MS Office OEM
    Od: "alexander" <S...@...OFF>

    > Przypuszczalnie SBE ;)

    SBE OEM :)

  • 102. Data: 2003-12-18 00:26:17
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    alexander napisał(a):

    > SBE OEM :)

    Sure ;)

    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*

  • 103. Data: 2003-12-18 00:44:47
    Temat: Re: licencja OEM a używany komputer
    Od: Arek <a...@e...net>

    poreba rzecze:
    > To napisz czym jedno od drugiego się różni.

    Używanie programu to wykorzystywanie właściwości użytkowych *programu*.
    Eksploatacja to wykorzystywanie własności *autorskich_praw_majątkowych* .

    > Nie zamierzam wyzbywać się praw do programu.

    > No to ja nie chcę nic z powyższego.
    > Nie zezwalam na zwielokrotnianie, nie udostępniam publicznie
    > (ściśle określony krąg odbiorcow)

    Myślę, że kluczową sprawą jest tu co znaczy upublicznienie.

    > - móc "sprzedawać" program użytkownikom
    [..]
    > To mam udzielać ograniczonej licencji czy sprzedawać egzemplarze?

    Obawiam się, że chcesz rozwiązać kwadraturę koła.
    Wybacz ale w rynku praw autorskich PODMIOTAMI są dwie strony - tak twórcy
    jak i odbiorcy. I możesz swój program zrobić do szuflady i mieć nad nim
    PEŁNĄ kontrolę, albo pokazać go światu i niestety liczyć się z idącymi za tym
    konsekwencjami w postaci utraty nad nim części kontroli.

    Może się to komuś nie podobać, ale tak niestety musi być.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 104. Data: 2003-12-18 07:42:54
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    > M$ może sobie tam pisać różne bzdury.
    > NSA w orzeczniu z dnia 24 listopada 2003 sygnatura FSA 2/03 wyraźnie
    > określiło kiedy ma miejsce udzielenie licencji i jest to tylko kiedy
    > licencjobiorca otrzymuje prawo do
    > 1) trwałego lub czasowego zwielokrotniania programu komputerowego
    (kopiowania);
    > 2) tłumaczenia, przystosowania, zmiany układu lub jakichkolwiek innych
    zmian w
    > programie komputerowym,
    > 3) publicznego rozpowszechniania programu (dystrybucji), w tym najmu i
    dzierżawy.

    OK. Powiedzmy ze przyjme Twoj punkt widzenia.
    Jak myslisz co to oznacza ? ----> zmiany układu lub jakichkolwiek innych
    zmian w programie komputerowym
    Nawet tapete mozesz sobie zmienic :P W cytowanym przez Ciebie fragmencie nie
    ma mowy o kodzie zrodlowym, wiec zostaly wyczerpane znamiona udzielenia
    licencji.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 105. Data: 2003-12-18 07:45:22
    Od: w...@p...onet.pl

    > a nawet po likwidacji firmy 5 lat dokumenty musisz trzymać.

    taaak? a to niby dlaczego?

    > a ja bym rozstrzygał na pierwszym, bo to jest imho potwierdzenie, że NABYŁEŚ
    > prawa do użytkowania. Nalepki czy inne niśniki to potwierdzenie, że masz...
    > nalepki i nośniki. Nie udowadnia to w żaden sposób, że Ty jesteś w
    > posiadaniu prawa do użytkowania.

    a ja myslalem, ze posiadaczem jest ten, kto faktycznie wlada rzecza (w tym
    przyp. oprogramowaniem)

    trzymaj sobie zatem te wszystkie swistki, a plyty/nalepki i co tam jeszcze
    chcesz najlepiej wyrzuc na smietnik
    proponuje EOT bo dalsza dyskusja chyba nie ma sensu

    pozdrawiam
    d.

  • 106. Data: 2003-12-18 09:40:17
    Temat: Re: Rozwiazanie dot. oemow ;) SPRAWDZOE :)))
    Od: "A bylas grzeczna...?" <s...@m...com>

    > Na szczęście teraz już są chętni i nic tylko czekać na odpowiedź M$ - i
    paru
    > innych firm - w sprawie naszego wezwania, a potem hajda do sądu i 2-3 lata
    > sądzenia się :(
    > Obawiam się jednak, że przez ten czas bez zmiany mentalności tych co
    pisują
    > artykuły w prasie ludzie nadal będą wodzeni za nos i traktowani jak
    poddani
    > JKM PS . :(

    Powiedz... czy ty nie masz ambicji na stanowisko rzecznika praw
    obywatelskich? ;)

    Wiesz... moze zajmij sie glodnymi dziecmi... bezrobociem... brakiem
    mieszkan... i opodatkowaniem kosciola... ok?

    Wiesz ze takie usilne gloszenie "moje jest mojsze" ;> i sprzeczanie sie z
    ogolnie przyjetymi zasadami (przez wiekszosc... i obie strony) ma nawet
    swoja nazwe... to znaczy ta choroba ma swoja nazwe ;)

    Ale cos... dostarczanie rozrywki innym ludziom to tez pozyteczne zajecie -
    walcz.. mam nadzieje ze do ostatniej kropli krwi... i ostatniej zlotowki...
    i ostatniego siwego wlosa ;)

    Swiety Mikolaj - Nie jestem zadnym mikolajem - oddawac mi te prezenty - bo
    jak nie to przyniose same ruzgi! ;p

  • 107. Data: 2003-12-18 09:44:11
    Od: "A bylas grzeczna...?" <s...@m...com>

    > Nie jestem niczyim niewolnikiem by się meldować.

    czyli co... jestes "bezdomny" ? :>

    bardzo mi przykro... na prawde... wspolczuje... ;)

    > Dzielnicowy nachodzi mnie regularnie od paru lat, a ja mam to
    > głęboko gdzieś.

    Pewnie zaraz mu to ktos podesle - uwazaj bo jak to przeczyta to bedzie gotow
    przychodzic jeszcze czesciej!

    Swiety Mikolaj - Renifery sie rozchorowaly wiec zamiast prezentow
    dostaniecie grype ;p

  • 108. Data: 2003-12-18 09:56:30
    Od: "A bylas grzeczna...?" <s...@m...com>

    > Ale czy ja jestem głupi, żeby kupować to samo, tylko droższe !?!?

    nie... kupujesz produkt ktory mozesz wykorzystywac w inny sposob zgodnie z
    prawem - mozesz przenoscic z komputera na komputer bez dodatkowych oplat...
    kupujesz wersje BOX - nigdy tego nie zrozumiesz jednak...

    > O dżisus! Aż tak wielu zrobili już wodę z mózgu !?!?
    > Przecież komp plus soft jest droższy niż komp, więc o jakim "bardziej
    > osiągalne" Ty mówisz!?
    > Wprowadzili OEM po to żeby więcej sprzedać programów łącząc - je z
    sprzętem
    > na siłę - i więcej zarobić, a nie po to żeby dogodzić ludzikom.

    to normalne ze firma chce zarobic... mozesz jednak zawsze sciagnac sobie
    zupelnie darmowego linuxa... albo zamowic w wersji BOX z pomoca techniczna
    itd...

    pamietaj tez ze gdy kupujesz BOXowego windowsa Microsoft oferuje ci tez
    pomoc techniczna ktorej w OEMie nie oferuje (wtedy pomoc ma ci zapewnic
    producent sprzety do ktorego oema dostales... ;) ZDAJESZ SOBIE Z TEGO
    SPRAWE?

    aha... wiesz od czego jest skrot O.E.M. ???

    > Oprócz Płatnika Max na ten przykład i parę innych też bym znalazł
    > jakby chciało mi się szukać, ale mi się nie chce.

    platnika przynajmniej slusznie bys scigal... :| chyba zawsze wolisz wybierac
    walke z waitrakiem...

    > Nie mam takiego obowiązku. Co najwyżej MOGĘ im udostępnić.

    jesli maja dajace sie udowodnic slady stwierdzajace ze jestes nielegalny
    user... lub wystepuje odpowiednia sytuacja uwarunkowana przepisami... moga
    cie nawet zakuc i zabrac kompiki zeby sobie poogladac pornosy na komendzie
    ;)

    Swiety Mikolaj

  • 109. Data: 2003-12-18 10:57:23
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "A bylas grzeczna...?" <s...@m...com> napisał w
    wiadomości news:5CeEb.123456$dt3.40163@news.chello.at...

    > Wiesz... moze zajmij sie glodnymi dziecmi... bezrobociem... brakiem
    > mieszkan... i opodatkowaniem kosciola... ok?

    Kiedy miałby to robić jęsli cały czas leczy swoją popaprana psychikę
    siedząc przed kompem.
    Zreszta gdyby Ciebie zomowcy w stanie wojennym tak bili po głowie jak
    arka b. (śmiejąc się przy tym "buahahaha") to też byś pewnie takie
    głupoty jak on wypisywał (o państwie policyjnym i.t.p).
    Od tego lania całkiem mu się mózg "popsował" ;))

    Pozdr
    Leszek

  • 110. Data: 2003-12-19 21:13:01
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    A bylas grzeczna...? wrote:
    > bo skoro prawo mowi ze mozesz chodzic po parkingu na osiedlu... ale
    > podpiszesz ze spoldzielnia umowe o tym jesli wejdziesz na ten durny parking
    > to wyplacasz im 3000$ odszkodowania... to co? wejdziesz i bedziesz zaslanial
    > sie prawem? ;)

    Może i nie wejdę, ale jak juz wejdę to na pewno mnie za to nie zamkną.

    KG