  • 1. Data: 2003-12-16 11:46:23
    Temat: pytanie o TBS
    Od: Katarzyna <k...@w...pl>

    Cześć!
    Czy ktoś potrafi odpowiedzieć mi na pytanie czy Towarzystwo Budownictwa Społecznego
    ma prawo budować mieszkania, które póżniej sprzeda na własność ( a nie typowe
    mieszkania zwane TBS-y gdzie wpłaca się 30% wartości mieszkania)
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2003-12-16 12:38:15
    Temat: Re: pytanie o TBS
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Katarzyna" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Społecznego ma prawo budować mieszkania, które póżniej sprzeda na własność
    ( a nie typowe mieszkania zwane TBS-y gdzie wpłaca się 30% wartości

    USTAWA z dnia 26 października 1995 r. o niektórych formach popierania
    budownictwa mieszkaniowego.
    Art. 27. 1. Przedmiotem działania towarzystwa jest budowanie domów
    mieszkalnych i ich eksploatacja na zasadach najmu.
    2. Towarzystwo może również:
    1) nabywać budynki mieszkalne,
    2) przeprowadzać remonty i modernizację obiektów przeznaczonych na
    zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych na zasadach najmu,
    3) wynajmować lokale użytkowe znajdujące się w budynkach towarzystwa,
    4) sprawować na podstawie umów zlecenia zarząd budynkami mieszkalnymi nie
    stanowiącymi jego własności,
    5) prowadzić inną działalność związaną z budownictwem mieszkaniowym i
    infrastrukturą towarzyszącą.

    Wygląda na to, że zgodnie z ppkt. 5) może. Być może są inne ograniczenia,
    ale przyznaję, że całej ustawy nie przeczytałam.
    pzdr
    Kasia