  • 1. Data: 2003-03-07 10:18:20
    Temat: opłata skarbowa od pełnomocnictwa do konta bankowego
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy ktoś, może wie jakie przepisy regulują pobieranie opłaty skarbowej od
    pełnomocnika do konta.
    W niektórych bankach pobieraja opłate ,a w niektórych nie.Dziennik Ustaw z
    2000r nr 86 poz. 960. o opłacie skarbowej mówi co prawda, o 15 zł od
    dokumentu pełnomocnictwa.Może jak pełnomocnictwo jest na druku otwarcia
    rachunku to opłaty nie ma . W BGŻ z kolei biorą opłate 15 zł jak pełnomocnik
    nie jest w pierszym stopniu pokrewieństwa, a jak jest, to nie biorą
    Byłbym wdzięczny za konkretne informacje
    Pozdrawiam
    mareK

  • 2. Data: 2003-03-07 10:30:55
    Od: "Tom" <b...@i...pl>

    Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pełnomocnik
    > nie jest w pierszym stopniu pokrewieństwa, a jak jest, to nie biorą
    > Byłbym wdzięczny za konkretne informacje
    Opłaty skarbowej nie pobiera się w przypadku rachunków oszczędnościowych
    (ror-y, lokaty osób fizycznych) jednak tylko w przypadku gdy pełnomocnictwo
    udzielone jest osobie z pierwszej grupy podatkowej w rozumieniu podatku od
    spadków i darowizn (dotyczy bliskiej rodziny)

  • 3. Data: 2003-03-07 11:41:10
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    A mógłbyś podać z czego to wynika, jakiś przepis, podstawe prawną, na którą
    można sie powołać
    Pozdrawiam
    mareK

  • 4. Data: 2003-03-07 12:29:51
    Od: "Tom" <b...@i...pl>

    > A mógłbyś podać z czego to wynika, jakiś przepis, podstawe prawną, na
> [...]
    Załącznik do ustawy o opłacie skarbowej, dział V - dokumenty pkt 1 ustanawia
    obowiązek opłaty w przypadku pełnomocnictw.
    W kolumnie z wyjątkami jest wyjatek nr 6:
    zwolnione od opłaty skarbowej jest pełnomocnictwo(...):
    "6) ustanawiane na rzecz osób zaliczonych do I grupy
    podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku od
    spadków i darowizn, upoważniające do dysponowania:
    a) wkładem na bankowych rachunkach oszczędnościowych,"

  • 5. Data: 2003-03-07 12:40:20
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    mareK napisał(a):

    > Witam
    > Czy ktoś, może wie jakie przepisy regulujš pobieranie opłaty skarbowej od
    > pełnomocnika do konta.
    > W niektórych bankach pobieraja opłate ,a w niektórych nie.Dziennik Ustaw z
    > 2000r nr 86 poz. 960. o opłacie skarbowej mówi co prawda, o 15 zł od
    > dokumentu pełnomocnictwa.Może jak pełnomocnictwo jest na druku otwarcia
    > rachunku to opłaty nie ma . W BGŻ z kolei biorš opłate 15 zł jak pełnomocnik
    > nie jest w pierszym stopniu pokrewieństwa, a jak jest, to nie biorš
    > Byłbym wdzięczny za konkretne informacje
> [...]

    w BPH maz dla zony i odwrotnie - 5zl
    Pozdrawiam!
    RAjmund

  • 6. Data: 2003-03-07 13:02:28
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    Tom napisał(a):

> [...]
    > spadków i darowizn, upoważniajšce do dysponowania:
    > a) wkładem na bankowych rachunkach oszczędnościowych,"

    No tak ale jak malzonek ma rachunek ror i jak zakladal to nie byl zonaty/zamezna
    to nie udzielal pelnomocnictwa do rachunku a pozniej chce udzielic i bank mowi
    5zl i czy jest to oplata skarbowa czy tylko oplata wewnatrz banku za te
    operacje?
    RAjmund

  • 7. Data: 2003-03-07 15:53:34
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Dzięki , ale mam jeszcze troche wątpliwości.

    Na pewno załatwia to sprawe ROR , a co lokatami bankowymi , czy można
    rozszeżyc interpretacje na pełnomocnictwa do lokat , które nie sa przecież
    rachunkami oszczędnościowymi i druga wątpliwość, czy dotyczy to rachunków
    tylko w bankach, czy może również można rozszeżyc interpretacje na
    pełnomocnictwa do rachunków w Spółdzielczych Kasach Oszczedności SKOK, dla
    których ostatnio nawet zmieniono trochę prawo bankowe, żeby mogły kożystac
    z Biura Informacji Kredytowej o kredytobiorcach bankowych.
    Znowu jedne SKOK biorą opłate 15 zł od pełnomocnictwa do rachunku, a inne
    nie.

    mareK

  • 8. Data: 2003-03-09 15:12:57
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    "mareK" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Na pewno załatwia to sprawe ROR , a co lokatami bankowymi , czy można
    > rozszeżyc interpretacje na pełnomocnictwa do lokat , które nie sa przecież
    rachunki lokat dla osób fizycznych są "oszczędnościowe" jeżeli w umowie
    lokaty użyto słowa "oszczędnościowy" w odpowiednim przypadku. Dziwne ale
    prawdziwe.

    Cytuję artykuły prawa bankowego:
    "Art 50...
    2. Rachunki oszczędnościowe są prowadzone dla osób fizycznych. Mogą być one
    również prowadzone dla szkolnych kas oszczędnościowych i pracowniczych kas
    zapomogowo-pożyczkowych."

    "Art. 55. 1. Dowodem zawarcia umowy rachunku oszczędnościowego może być
    książeczka lub inny dokument potwierdzający zawarcie umowy. W nazwie
    dokumentu należy użyć w odpowiednim przypadku wyrazu "oszczędnościowy".
    2. Dowód zawarcia umowy rachunku oszczędnościowego jest wystawiany jako
    dokument imienny."
> [...]
    > z Biura Informacji Kredytowej o kredytobiorcach bankowych.
    > Znowu jedne SKOK biorą opłate 15 zł od pełnomocnictwa do rachunku, a inne
    Zwolnienie od opłaty skarbowej dotyczy rachunków bankowych, a SKOK nie jest
    bankiem. Moim zdaniem powinna być pobrana opłata skarnowa.
    Tomek

  • 9. Data: 2003-03-09 15:17:24
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    mowi
    > 5zl i czy jest to oplata skarbowa czy tylko oplata wewnatrz banku za te
    Jest to prowizja wewnątrzbankowa za ustanowienie pełnomocnika do rachunku i
    nie ma nic wspólnego z opłatą skarbową. Dużo banków pobiera tego typu
    prowizje.
    Tomek

  • 10. Data: 2003-03-09 18:18:20
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    No dobrze z bankami jasne ,ale co do SKOK to mimo , że formalnie bankami nie
    są, ale myśle, że w związku z tym, że SKOKi prowadzą rory i lokaty
    analogicznie do banków na podstawie prawa bankowego (art. 3 ust. 1a
    znowelizowanej ustawy o SKOK z 11 stycznia 2001 r.stanowi, że do rozliczeń
    pienieżnych stosuje się Prawo bankowe), to też powinny stosować przepisy o
    opłatach za pełnomocnictwo analogicznie do banków.